Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

zapalovací cívka ve starých peugeotech


zoby

Recommended Posts

nevíte jak zkontrolovat zapalovací cívku, tu válcovou, kde je jeden vývod na rozdělovač a po stranách 2 kontakty?

dá se nějak proměřit a jaké by měly být hodnoty?

Na jeden z těch 2 kontaktů jde stále 12 V, na druhý je 12 V po otočení klíčkem.

Svíčky ale nedávají jiskru.

díky za pomoc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je zle zapojené. Tieto cievky majú označenie kontaktov 15, 1 a 4. Na 15 je napätie po zapnutí zapaľovania, 1 ja pripojené na prerušovač v rozdeľovači alebo na modul tranzistorového zapaľovania a 4 je výstup vysokého napätia do hlavy rozdeľovača.

Ak máš na jednom napätie stále tak je niekde chyba.

Dá sa otestovať celkom jednoducho. Do diery strč zapaľovací kábel so sviečkou na konci a polož na motor aby bola opretá o kostru. Ciecka musí byť obalom tiež opretá o kostru. Na kontakt 15 pripoj +12V a na kontakt 1 opieraj káblik s kostrou. Pri každom opretí musí preskočiť iskra na sviečke.

Celé to funguje tak že vo vnútri sú dve cievky. Nízkonapäťová začína kontaktom 15 a končí na 1. Keď ju ukostríš tak sa v nej vytvorí magnetické pole ktoré v druhej cievka naindukuje vysoké napätie a to je vyvedené na kontakt 4 a tým na sviečku.

Snáď som to popísal zrozumiteľne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jak to je zapojené, tak to nastartovalo, chvíli běželo, pak samo chcíplo, pak to zase chytlo, po chvíli zase chcíplo a pak už nenastartovalo.druhý den to zase nastartovalo, po chvíli zdechlo a pak už nenastartovalo.

teď musím koupit nové káble ke svíčkám, jeden se utrhl při vytahování.

zítra ale ještě jednou kouknu na tu cívku.

je to 505 2,8 GTI V6 105 kW rok 1987

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsem na to dneska koukal ještě jednou:

na kontakt č 15 jsou připojeny 2 konektory, v jednom konektoru jsou 2 dráty a na nich je 12 V při sepnutém klíčku. ve druhém konektoru je jeden drát, ale kam vede nevím.

na kontaktu č.1 je jeden drát

mezi 1 a 15 je odpor 0 ohmů, mezi vývodem na rozdělovač a 15 je cca 7000 ohmů.

jinak když jsem testoval tu cívku podle toho jak radil pastorek tak to jiskřilo, tak cívka bude asi OK.

objednal jsem nové kabely, tak uvidíme.

imobilizer to nemá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Zoby: Vyřešil jsi ten problém..? Mám právě stejný s 306 1,4 , 55KW , r.v 97.. Chcíplo mi to zajízdy a už to nechytlo. Doma jsme to ještě zkusily roztáhnout na laně jestli chytne, ale ani prd. Kamarád mi říkal buď Imobilizér nebo zapalovací cívka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Styll: Zkus zjistit jestli ti tam jde palivo. Teď jsem to řešil na své 405 1.4 55kW označení motoru KDX, ŘJ Bosch MA3.0. Občas to chytlo a běželo, ale občas se zakuckala, jinak teda spíš vůbec nechytala. Neházelo to jiskru a zároveň při startování ani nešlo palivový čerpadlo. Celej problém byl ve vadném snímači horní úvratě. Je to taková černá fajfka přidělaná zepředu na převodovce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Styll: Zkus zjistit jestli ti tam jde palivo. Teď jsem to řešil na své 405 1.4 55kW označení motoru KDX, ŘJ Bosch MA3.0. Občas to chytlo a běželo, ale občas se zakuckala, jinak teda spíš vůbec nechytala. Neházelo to jiskru a zároveň při startování ani nešlo palivový čerpadlo. Celej problém byl ve vadném snímači horní úvratě. Je to taková černá fajfka přidělaná zepředu na převodovce.

Právě jsem zkoušel zapalovací cívku jestli je O.K a jistry na svíčky to hází. Zkoušel jsem i přívod paliva do vstřikování jde... Než mi to za jízdy chcíplo tak to občas za jízdy ztratilo otáčky a pedál na plyn prostě nereagoval. Buď se musel zmáčknout spojka a nebo pustit plyn a znovu přidat pak se to vzpamatovalo. Už opravdu nevím jaký je problém... Už jsem opravdu na nervy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co chceš vlastně hledat,kyž neznáš základy o elektrice.Svěř to nějakému elektrikářovi.Jinak nic ve zlém

na tvou radu jsem čekal. pokud tomu rozumíš víc jak já tak poraď! chci na to přijít sám abych se o tom něco naučil. kdybych to chtěl dávat elektrikáři, tak vůbec nezakládám toto téma.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na tvou radu jsem čekal. pokud tomu rozumíš víc jak já tak poraď! chci na to přijít sám abych se o tom něco naučil. kdybych to chtěl dávat elektrikáři, tak vůbec nezakládám toto téma.

Neviem preco sa urazas. Ak nevies preco vznika iskra na sviecke v aute, tak sa ti chyba bude hladat ozaj tazko.

Ked sa to chces naucit, mozno by stacilo trochu pohladat na nete, pripadne pozriet do literatury, ktora sa venuje zakladom autoelektriky (tiez sa da stiahnut z netu). Som si isty, ze to najdes a nastudujes ako a preco cely ten zazrak s iskrenim funguje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já se neurážím, jen bych byl rád abyste se drželi tématu a nepsali vaše komentáře, které se daného problému netýkají. tohle mi vadí, že se tu zas řeší kraviny a ne to co potřebuju vyřešit.

samozřejmě vím proč vzniká jiskra a co je kondenzátor, ale jestli je kondenzátor součástí něčeho jiného, nebo je někde samostatně? případně jak ho zkusit, případně co vyzkoušet jiného a jak...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak včera auto chytlo a běželo.

Pošťourali jsme akorát spínací relé zapalování.

Uvidím co to bude dělat v pondělí...

Ještě musím kouknout na seřízení volnoběhu a zkontrilovat čidlo otáček.

Dále jsem zjistil, že na sání mezi filtrem a klapkou je z hadice odbočka - menší hadice s nějakým ventilem a pak to někam pokračuje...

když tu hadici při volnoběhu vytáhnu, tak to zdechne, při zvýšených otáčkách to nic nedělá....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak včera auto chytlo a běželo.

Pošťourali jsme akorát spínací relé zapalování.

Uvidím co to bude dělat v pondělí...

Ještě musím kouknout na seřízení volnoběhu a zkontrilovat čidlo otáček.

Dále jsem zjistil, že na sání mezi filtrem a klapkou je z hadice odbočka - menší hadice s nějakým ventilem a pak to někam pokračuje...

když tu hadici při volnoběhu vytáhnu, tak to zdechne, při zvýšených otáčkách to nic nedělá....

V čem konkrétně jste se v tom spínacím relátku štourali? Mam úplně stejnej problém
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, před měsicem sem tu řešil problem se startováním,nešel mi proud na pojistku čerpadla a tudiš ani čerpadlo,natahl sem tam zvlášt drat a měsic to jezdilo a bylo to bez problemu ale dneska už zase nemůžu nastartovat,čerpadlo tlačí,do relé palivového čerpadla jdou plusy 2,8,11,14,15 takže i zapalovací cívka by měla jít ale jiskru to nehodí,svičky sem měl vytahle a nic.V konektoru co vede do cívky jde proud,při pohledu od řidiče je to druhý z leva ale při startování nic.Tak sem skusil to měřit když se točí starter a ejhle,na mojim měřiči kontrolka zhasla takže při startování to nehodí jiskru.Dále pak občas něco cvaká

http://imageshack.us/f/705/dsc03270mg.jpg/ v levo nahoře v červeným kolečku,a po tom cvakaní ten proud do civky nejde,pak stím pohybu a nebo samo se to zpraví a zas tam ten proud jde.Zmatek...

a někdy když zapnu zapalování a otočím kličkem ke startování tak se ozve velké cvaknutí a kontrolky se vypnou a sem bez elektriky,bud odpojim baterku nebo pohybu nějak s kabeláží pod levým předním světlem(pod ABS),ty dva hrubé svazky a pak to zas jde...Tady sem se dočetl,sice ne o stejnem autě ale někomu to dělalo snimač horní uvratě,nejdřiv to za tepla nešlo natočit,ted ani za studena....:myslim

[upravil dne 18/8/11 od tuningrob]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...