Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

RT 4 Economic Mode


Raiser

Recommended Posts

Dnes jsem v práci uvažoval nad Economic Mode u RT 4.Když člověk pere do navi mapy,nebo soft atd,musí běžet motor na volnoběh,nebo za jízdy :blicismajlik:blicismajlik.Což prudí aspoň mne.

Má myšlenka jest taková:Nešlo by RT 4 obejít,třeba připojením nabíječky?

Podle mého selského rozumu je to vymyšleno asi tak,že když běží alternátor,který dodává do sítě vozidla 14,4 V cca tak je RT 4 v pohodě.Jakmile klesne napětí na cca 12,5 V z baterie tak to zjistí a odpočítá čas a hodí ekonom což mne se...re.

Nemám nabíječku takže netestnu.

Má někdo chuť to prubnout?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

taktiež ma niekedy štve ten Economic mode. NIe je to síce najlepší spôsob, dávať nabíjačku na pripojenú batériu v aute, musíš mať istotu, že tá nabíjačka má dostatočne rýchlu kontrolu horného napätia. Lebo ak nie, tak si vieš predstaviť čo môže všetko odísť...

Otázka je, či sa ten Economic mód neodvíja aj od spínačky. Mám jednu kvalitnú nabíjačku doma, čo je určená aj na udržiavanie pripojených batérií, tak to môžem cez víkend vyskúšať. :myslim:mrk:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak som to bol vyskusat. Snima to pokles napatia na baterii. Casy vypnutia-prechodu do ekomodu zavisi od poklesu napatia na baterii.

Nastartovany motor presne 3 minuty, vypol som motor, zapol zapalovanie, zapol radio. Na bateriu som pripojil dve 55W ziarovky. Za 7minut 25 sekund nabehol ekomod.

Odpojil som ziarovky, nastartoval som motor, nechal bezat presne 3 minuty, vypol motor, zapol zapalovanie, zapol radio. Radio bezalo 11 minut 5 sekund a potom ekomod.

Zopakoval som to este raz a pri 9 minutach ked este radio hralo som pripol ziarovku 55W na bateriu a hned do 3sekund ekomod.

Takze to musi sledovat pokles napatia na baterii v priebehu nejakeho casu a podla toho sa zapina ekonomy mod.

Mozno by vedel niekto povedat kto chodi na skolenia z peugeotu ako to presne funguje. Ale tento sposob snimania poklesu napatia sa mi zda najjednoduchsi, aj ked pri konstrukteroch a ich myslienkovych pochodoch nikto nevie.:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle už se tu před časem také někde probíralo. Economy mode se u P407 zapíná při poklesu napětí pod určitou úroveň. U P406 to bylo nastaveno časově na zhruba 30 minut. Je škoda, že třeba chvilku před přechodem do tohoto režimu nehodí nejdřív nějakou varovnou hlášku a například za půl minuty se teprve nepřepne, aby měl člověk čas ukončit například práci s navi...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trochu jsem meril. Napeti baterky v klidu je 12,4 V. Kdyz bezi motor, tak 14,15V. Zapojeno na nabijecku, 12,8V, presto prepne do economy mode. Pokud zvednu napeti nabijecky na napeti alternatoru (14,15V), tece tam kolem 8 amper. To by dlouho moje nabijecka nevydrzela a navic altik vi, kdy ma nabijeni omezit, nabijecka ne. System patrne meri napeti baterky a pokud se rovna nabijecimu napeti alternatoru, nemusi do eco prepnout. Cim vic mam nabitou baterku, tim pozdeji nastane eco mode. Neni vylouceno, ze tam jeste musi byt splnena podminka motor on. Ale to je na delsi vyzkum.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže dnešní návštěva Peugeot SOME Jindřichův Hradec.Economy Mode je odvíjen od doby a počtu najetých km.Technik mi vysvětlil,že se čas do uspání RT 4 odvíjí podle tzv. motohodin,které BSI počítá.Maximum 30 minut,minimum 3 minuty.Oklamat se to nedá jen při opravě v service,kde si modul rádia napojí na přístroje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejako mi uniká závislosť dĺžky prechodu do eco režimu od počtu odjazdených km:myslim

Honza, ja si tiež myslím, že to je vec BSI a nie rádia, vypne sa totiž nie len rádio, ale aj ďalšie el. spotrebiče. Prejde auto do ECO režimu bez rádia? Ja myslím, že hej.

[upravil dne 18.6.2011 15:59 AnotherOne]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to mi je divne ze od motohodin. Co s tym ma pocet najazdenych hodin?To ako vedia ze ako starne bateria ci co?

Podla mna to trepol len aby bol pokoj.

Lebo.

Ja som sa dnes pytal chalanov v citroene, a ty mi povedali ze je to poklesu napatia baterie. Cize meria sa pokles napatia a preratava sa to nejakym dopredu urcenym algoritmom. V novych autach je na + svorke merac prudu a tam sa to rata od mnozstva odoberaneho prudu.

Na podobnom principe funguje aj zostavajuca doba zalohovania UPS.

Ze RomKov:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TO nejsou doslova motohodiny, ale doba jak dlouho běžel naposledny motor. Potom se při stání motoru, počítá odběr. Při dalším startu motoru a zhasnutí, se další doba do EM vypočítá z předešlé doby stání a následné délky běhu motoru.

Jenom mi pořád uniká proč to řešíte, nezměníte to.

Jsem rád , když mi RTx po update naběhne a to u toho splním, vše co je požadováno.

Tomuhle nerozumím , co to má za smysl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...