Jump to content
  • Aktuální cíle darů

Jak proměřit zapalovací cívku?


kupák

Recommended Posts

Kluci, může mi někdo poradit, podotýkám, že jako naprostému elektrikářskému neználkovi, jak na níže vyfoceném \"měřáku\" alespoň orientačně proměřím zapalovací cívku na V6?

Děkuju za rady a za zdržení se ironických poznámek o \"přístroji\". ;)

post-16409-14109617822552_thumb.jpg

[upravil dne 15/6/11 19:28 kupák]

Link to comment
Share on other sites

Ty bláho tak toto je cívka na V6?

Takže se zřejmě jedná o transformátor, který má dvě vinutí. Jedno je vyvedeno na konektor a druhé je ten střed (svíčka) a ten zemnicí prokovený otvor.

Měř na rozsahu Ohmů.

Mezi vinutími navzájem musí být nekonečno (údaj 1...)

Jedno vinutí by mělo mít jednotky ohmů.

Druhé vinutí by mělo mít asi desítky kiloohmů.

Důležité: všech 6 cívek se musí chovat shodně.

Horší je, že při takto malém namáhání to může být OK, ale až to dostane pořádný proud, tak nastanou přeskoky. To bys ještě mohl pozorovat motor ve tmě, když prudce přidáš, nějaké záblesky.

Link to comment
Share on other sites

Možná to udeš brát jako ironii, ale seriózně to nezměříš. Resp. změříš velký zkrat, který není pravděpodobný, změříš přerušení, ale mezizávitový zkrat ( který se navíc často projevuje třeba po zahřátí ) změříš jen těžko.

Link to comment
Share on other sites

Obecně jo, určitě je potřeba porovnat hodnoty s ostatními ( nebo s novou, resp. 100% funkční ), nicméně rozdíl může bát tak malý, a tolerance toho měřáku tak velká, že se vše bude zdát OK a přesto bude výsledná jiskra slabá. Další problém je, že to může cvičit s teplotou a nebo s mechanickým namáháním. Ale za pokus to stojí !

Link to comment
Share on other sites

Jasně, se všemi proměnnými počítám. Jen to chci zkusit. Ta na obrázku je funglovka delphi z Peu. Chtěl bych ji změřit a pak porovnat ostatní. Je to pokus. Ráno, když je to studený, tak si prvních 500 m pochrchlává a nejde hezky sametově za plynem. A na volnoběh houpe. Po těch cca 500 metrech to přestane. Svíce mám asi 3/4 roku nové a na předchoí to dělalo taky, ikdyž o něco méně. Tak chci zkusit cívku, než budu hledat dál. Když nic nenaměřím, asi je všechny vyměním a bude. Jedna už tam asi rok je, druhou vozím v kufru pro jistotu, tak mi zbývá dokoupit \"jen\" 4. ;) Mají najeto už skoro 240tis, tak maj nárok na výpadky... A nerad bych kvůli slabší cívce oddělal kat, lambdu nebo dokonce propálil píst...

Link to comment
Share on other sites

Takže, odborný popis měření:

1. měřák jsem nastavil na číslo 200 dole (na šesti hodinách, řečeno leteckou terminologií..:D) a těma drátama, co z něj vedou spojil kontakty v konektoru. Ukázalo to pokaždé 0,9. Když jsem červený drát narval do díra pro svíčku a černý na tu zemnící vložku, neukázalo to nic. Pak jsem se černým dotknul obo kontaktů v konektoru a taky nic. červený jsem nechal v díře pro svíčku , nastavil na 200k a při dotyku s kontakty v konektoru to ukázalo na obou 78,0. Co z toho plyne?

Link to comment
Share on other sites

Vypadá to, že jedna cívka, tedy primár má snad 0,9 Ohmu - uplatňuje se tady přechoďák na kontakty, proto předchozí otázka.

Sekundár je jedním koncem spojen na primár a má 78 kOhmů.

Teď bude důležité, aby všechny měly přesně stejně.

Ale, jak píše koblih69, závada se může projevit až za chodu motoru.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...