Dohny Odesláno 11. červen 2011 Sdílet Odesláno 11. červen 2011 Zdravím, před 2 roky jsem koupil Peugeot 306 s kompletní servisní knížkou. Chvíli po koupi, mne začala zlobit kontrolka airbagů. Po ohledání jsem zjistil, že pyropatrona na řidičově sedadle je přemostěna pomocí odporu, protože patrona je asi nefunkční. Volal jsem bývalému majiteli a ten byl z toho vedle, protože zrovna tuhle závadu dal opravit kamarádovi, který vzal za to 2 tisíce. Teď ale k věci. Už od začátku mne toto zlobí. Stačí jakýkoliv otřes, např. najetí do díry apod., tak se mi rozbliká kontrolka. Odpor jsem vyměnil u řidiče a šlo to. Loni pár dnů před dovolenou se mi to stalo zase, ale tentokrát výměna nepomohla. Zajel jsem si na diagnostiku ke znamému a naskočia tam pyropatrona spolujezdce. Takže jsem tam dal odpor také. Mám tam myslím 4,5 - 5,2 Ohm. Všechno fungovalo. Pár krát po najetí na díru se to sice rozblikalo, ale vždy stačilo buď vypnout a zapnout zapalování nebo odpojit a zapojit znovu odpor. Celkem delší dobu to bylo bez problémů až doposud. Jel jsem v noci dom, málo jsem sešláp spojku a jak jsem přitom řadil, malinko zarachotila převodovka. A ehjle, bliká mi to zase. Ani výměna odporů, ani odpojení baterky, prostě nic mi teď nejde a pořád to bliká. Nevíte někdo co s tím? Nové pyropatrony jsou velmi drahé, takže ty kupovat nebudu. V Třebíči mi v Peugeotu vyčíslili opravu na 30 000kč, což je poloviční cena auta. Kupovat použité se mi také moc nechce, protože nevím jestli by byly funkční. Je tu ještě možnost vypojit kontrolku a nechat to být, ale to nechci, když už mám v autě 4 airbagy. Nemáte s tímto někdo zkušenost? Pokud by si někdo našel čas, byl bych rád, kdyby jste mi změřili přesný odpor cívky v pyropatroně, je možné, že mám špatný odpor a proto to blbe. Nebo pokud by měl někdo 2 funkční patrony, byl bych moc rád. Děkuji PS: snad si to někdo dočte až do konce Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 11. červen 2011 Sdílet Odesláno 11. červen 2011 Mno, hotovej Čapek paropatrony kup klidně starší, určitě budu funkčnější než ty odpory Ten odpor máš moc velkej k tomu se přídá nějaký přechodový odpor a bude zle. Vyhovující odpor je podle mě někde okolo 2,5 - 3 Ohmy. Kromě toho máš li bouchlé ty tvoje patrony ( což máš pokud jsou místo nich odpory), máš je stažené dolů a navíc se při větším nárazu můžou povolit zpátky, cice sjou to cca 2 cm, ale v případě nehody dobrý i to... Pyropatrony nikdo prosím neměřte, s nevhodným měřákem může dojít k aktivaci ! [upravil dne 11/6/11 16:32 koblih69] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dohny Odesláno 11. červen 2011 Autor Sdílet Odesláno 11. červen 2011 Díky za radu. Právěže prdlý nejsou. Jsou úplně v pohodě, ale jakmile je připojím, ta se to rozbliká. Zkusím tam hodit menší odpor a uvidíme. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marko306 Odesláno 11. červen 2011 Sdílet Odesláno 11. červen 2011 ak bolo auto buchnuté a ak ti vymenili aj bagy, tak určite neboli nové. Nebál by som sa starích bagov. Ja som mal na mojej 306 spolujazdcov bag r.v.97, vodičov r.v.2001 a pyropásy r.v.98 z P 406. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 11. červen 2011 Sdílet Odesláno 11. červen 2011 Asi nerozumím, pokud není bouchlá pak po připojení bude fungovat. Pokud je tak bude hlásit chybu. 6e by se to chovalo nějak \"mezi\" jsem nikdy neslyšel. Samozřejmě můžou být problémy v konektorech. Já to řešil nedávno, ale to je jen o tom projít cestu od bagu ( předpínače ) až k jednotce. Nejbolestivější bývají konektory pod sedačkou... Takto to vypadá ( obrázky jsem ukradnul Honzovi406 - děkuji ) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dohny Odesláno 11. červen 2011 Autor Sdílet Odesláno 11. červen 2011 Chlapí díky moc za rady, ale vysvětlím to tu ještě jednou a pořádně. Auto není a nikdy nebylo bourané, mám veškeré doklady za servisů a servisní knížku. Vše je jak má být. Patrony také nejsou bouchlé, tzn. že jsou vysunuté. Ale jakmile je zapojím tak to prostě nejde. Teď jsem tam dal 2,7 Ohm a je to ok. Nedokážu si vysvětlit, proř to nejde. Požná se v patronách utřepal drátek, ale že by u obou se mi nějak nezdá. No nic, problém je zatím dočasně vyřešen. Možná že je chyba v kabelech, ale že by opět v obou? Pokud by byly vadné kabely, tak by to nešlo ani s tím odporem. Jediné, co mě trápí a nechápu, proč se mi ta blbá kontrolka při jakémkoliv rozbliká? Stačí najet do díry nebo jak už jsem psal, trošičku obrousit zuby na převodovce. Jako já ty patrony osobně nepotřebuji, přežiju to bez nich, jen mě vadí, že to furt bliká a tím pádem nejdou ani airbagy [upravil dne 11/6/11 15:53 Dohny] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dohny Odesláno 11. červen 2011 Autor Sdílet Odesláno 11. červen 2011 ak bolo auto buchnuté a ak ti vymenili aj bagy, tak určite neboli nové. Nebál by som sa starích bagov. Ja som mal na mojej 306 spolujazdcov bag r.v.97, vodičov r.v.2001 a pyropásy r.v.98 z P 406. Nemám na mysli airbagy, ale patrony na pásech Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dohny Odesláno 11. červen 2011 Autor Sdílet Odesláno 11. červen 2011 No, když už jsem se tu tak zapojil, tak jen tak bokem, nemáte někdo navíc servomotorky pro polohování světel na 306? Kupuju mladší světla s čirou optikou, ale nepasují tam moje motorky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 11. červen 2011 Sdílet Odesláno 11. červen 2011 Pokud se to děje při otřesech tak je to zaoxidovanej konektor, zlomenej nebo prodřenej drát a nebo třeba studeňák na konektoru v ŘJ airbagu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dohny Odesláno 11. červen 2011 Autor Sdílet Odesláno 11. červen 2011 hmm, takže to zmanená to všechno vytrhat ven a projít to. Tak to si nechám asi na zimu až se budu nudit. Taky by mě zajímalo, jestli by vůbec airbagy při nárazu vystřelily nebo jestli by se rozblikala jenom kontrolka. Kdo ví. Děkuju koblihovi a všem ostatním za rady Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 11. červen 2011 Sdílet Odesláno 11. červen 2011 No, jak u kterého auta, ale obvykle pokud nejde předpínač tak se odpojí i čelní bag na tom stejném sedadle... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dohny Odesláno 11. červen 2011 Autor Sdílet Odesláno 11. červen 2011 No nevím no, můžu jenom doufat. Tolik peněz do toho vrážet nebudu. Je to hledání jehly v kupce sena. Díky za rady Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marko306 Odesláno 11. červen 2011 Sdílet Odesláno 11. červen 2011 ak bolo auto buchnuté a ak ti vymenili aj bagy, tak určite neboli nové. Nebál by som sa starích bagov. Ja som mal na mojej 306 spolujazdcov bag r.v.97, vodičov r.v.2001 a pyropásy r.v.98 z P 406. Nemám na mysli airbagy, ale patrony na pásech narážal som skôr na to aby si sa nebál prípadnej kúpy aj používaných pyropásov. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dohny Odesláno 11. červen 2011 Autor Sdílet Odesláno 11. červen 2011 ok, díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mizlerek007 Odesláno 11. červen 2011 Sdílet Odesláno 11. červen 2011 hele mám doma ty pyropatrony jestli je chceš.. [upravil dne 12/6/11 19:36 Mizlerek007] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honza735 Odesláno 25. září 2022 Sdílet Odesláno 25. září 2022 kdyz odpojim obvod pyropatrony pod sedakem a kontrolka po zapojeni zhasne, je zavada v tomto obvodu? nebo kdekoli nebot jsem rozpojil cely bezpecnostni obvod, muze byt kdekoli? tedy i na krouzku pod volantem? ten krouzek je soucast volanttu nebo soucasti pacek blinkr atp. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 25. září 2022 Sdílet Odesláno 25. září 2022 Ano, jednotka airbagu si sleduje kazdou soucast systemu samostatne. Samozrejme bez diagnostiky nevis konkretne, ktera soucast airbagu je vadna, protoze kontrolka airbagu je spolecna pro jakoukoliv zavadu na airbagu. Stejne tak se chova kontrolka motoru, abs atd., jen oznamuji nejakou zavadu na konkretnkm systemu. Nicmene, pokud odpojis pyropas a rozne kontrolka a po pripojeni opet zhasne, je to tento duvod a chova se to dle ocekavani. Jinak kazdy akcni clen airbagoveho systemu ma svoje vlastni vedeni az do jendotky, neni to seriove zapojene. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.