Jump to content
  • Aktuální cíle darů

ECU je nejspíš KO


deahlie

Recommended Posts

Zdravím, mám následující problém. Při včerejším slejváku jsem normálně zaparkoval a zamknul auto. Dneska ráno už jsem ho dálkáčem neotevřel. Musel jsem ho otevřít klíčkem, ale centrál ostatní dveře neotevřel. Po zapnutí zapalování se rozsvítili pouze kontrolky airbagu, pásů, oleje, jinak display palubního počítače i rádio zůstalo vypnutý. Napadlo mně, že baterka je KO. Zkusil jsem nastartovat. Startér točil motorem úplně normálně, ale auto nenaskočilo. Proměřil jsem napětí na baterce - 11,5 V - takže v pohodě . Odpoledne mi řekl soused, že včera večer auto samovolně blikalo a spouštěly se stěrače.

Jediný co momentálně z elektroniky funguje je startování, světla a mlhovky. Ostatní věci jako blinkry, stěrače, rádio, palubní počítač nereagují.

Napadá mně jestli nemohla natéct voda do řídící jednotky a způsobit nějakej kraťák.

Obávám se nejhorčího, že ECU je death. Na kolik přijde nová, nebo z vrakáče? Pohledem do motorového prostoru jsem našel akorát ABS jednotku, netuším kde jsou další jednotky(a kolik jich je).

Předem děkuju za všechny rady či náměty k řešení. Asi nic nezkazím vyndáním jednotky a případným vysušením.

Jedná se o 406 Break 2.0 Hdi 80kW r.v. 2000.

Link to comment
Share on other sites

To vypada na vodu nejspis v bsi.

Nad nohama po leve strane ji mas.

Vyndej ji a podivej se jestli v ni neni voda....

Něco na tom bude, protože u řidiče na zemi je pěkně mokro. Bohužel tapecírunk je se šrouby na hvězdičku, takže na oddělání se dostanu až zítra. A kde přesně ji mám hledat? Spíš u pedálů nebo pod sedačkou?

[Edited on 9/6/11 20:41 deahlie]

Link to comment
Share on other sites

no 11.5 volta na baberke nieje ani nahodou v pohode ,neverim ze ti starter normale tocil alebo mas v prispevku preklep,aby to tocilo normalne musi mat min 12.3V

Na to aby se rozsvítil palubní počítač, musí bohatě stačit i 10V. Běžně ECU makaj až do 8V, níž už je to horší.

Link to comment
Share on other sites

Pro strart EDC15 staci 8,8V.

Ale to nebude ted rozebirat protoze je to nepodstatne kdyz starter toci.

Hlavne si odpoj baterku a nech ji odpojenou protoze ti pod proudem zacne silne rychle oxidovat.Tak zachranis alespon neco....

A copravdu cim driv venku.Ikdyz uz je mozna pozde.

Link to comment
Share on other sites

Jelikož je asi kaput BSI tak nejde signál z imobilizéru do ŘJ motoru a tudíž to nenastartuješ.

Třebas to je jen proskratovaný tou nateklou vodou a bude stačit vyndat, důkladně vyfoukat tlakovým vzduchem a nechat někde v teple pořádně vyschnout (několik dní). Taky si zkontroluj pojistky. Jak v motoru tak u té BSI.

Na BSI tuším ani torxy nepotřebuješ. Plastovej kryt pod volantem drží jen dva velký plastový šrouby, který otočíš o 90° a jsi tam.

Link to comment
Share on other sites

Dneska menší posun. Vrtal jsem se ve skříni s pojistkama pod volantem i v motorovém prostoru a pažout už se trochu probral (nebo proschnul). Už funguje téměř vše, nicméně po chvíli se nadetekuje chyba \"Imobilizer Engine Fault\". Nevím, jestli to nemůže souviset s tím, že baterka byla 20h odpojená. Nejde \"jen\" o nějakou synchronizaci jednotky s klíčem? Nelze případně svépomocí sesynchronizovat podobně jako když se mění baterka v klíči a nefunguje dálkové ovládání?

Jinak k BSI jsem se nedostal. Sundal jsem plastový kryt na odložení levé nohy a částečně sundal tapec na zemi pod řidičem, ale úplně dolů jsem ho nedostal.

Zkusil jsem ještě rozebrat \"nejspíš\" řídící jednotku motoru - Bosch (na levé straně v motorovém prostoru). Preventivně jsem ji vysušil, ale žádná změna k lepšímu se nekonala. Jinak jsem ještě pozoroval, že po vypnutí zapalování začne s odstupem cca 20s dost hlasitě cvakat relátko v hnedé krabičce, která přímo sousedí s jednotkou motoru. Nejprve jsem si myslel, že to cvakání pochází přímo z jednotky (proto to vysoušení).

Funkce téměř všechny obnoveny, kromě nastartování :myslim

Link to comment
Share on other sites

BSI není tak dole. :D

Je \"pod volantem\" vlevo. Jsou na ní i pojistky a je za tím plastovým deklem pod volantem. Otevření jsem popsal výše.

S tím imo. Možná se to mohlo nějak resetovat a budeš muset na diagnostiku to znovu napárovat (klíč-BSI).

Link to comment
Share on other sites

No mně to přišlo zvláštní, že by to byla BSI na zemi. Nicméně jestli to je za pojistkama, tak moc nevim jak se na ní dostat přes ty pojistky. Ale to je už asi jedno. Zřejmě došlo k restartu jak píšeš. A když nemůže hora k mohamedovi... bude muset diagnostika za mnou. Pokud se vše vyřeší jen spárováním, bude to paráda. Ikdyž pocit, že se to může při dalším slejváku opakovat :bacha Díky moc za info :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...