Jump to content
  • Aktuální cíle darů

Je nutná geometrie?


uni-hoxis

Recommended Posts

Zdravim,

měnil jsem tyčku stabilizátoru, jak svislou, tak vodorovnou a vrátil jsem to přesně jak to bylo (zadní náprava)

Koukal jsem, kde je nějaké štelování na geometrii a nikde nic. Auto jezdí úplně normálně, tak nevim jestli jít na geo, nebo ne :o

Link to comment
Share on other sites

no ja si na tech podlozkach udelal pred povolenim carku a pak jsem to vratil podle carky...

No a geosku jsem po vymene tycek pred par tydny taky nedelal... auto sedi jak pribity po vymene tycek a pneu maji vzorek stejne do konce leta, tak to udelam pred zimou...

Link to comment
Share on other sites

No já to udělal stejně jako \"h4wk3y\" a žádný problém.Jen s tím rozdílem že jsem změřil osové vzdálenosti čepů původní a nové tyčky.Ty byly stejné,takže si myslím že se nemohla změnit geometrie.Pokuď by ta vzdálenost u nové tyčky byla jiná,pak se musí změnit geometrie.Pak bych s autem na seřízení zajel.

Link to comment
Share on other sites

Guest sukpavel

Určitě geometrie, takových pokusů už jsem zažil, měřit vzdálenost, čárkovat atd., ale vetšinou se netrefíš. Je lepší dát 700 kč za geometrii, než 2500kč za gumy. Ono při měření metrem stačí na tyči 2 desetiny a na konci kola je to milimetr.

Link to comment
Share on other sites

Na přední nápravě tu geometrii beru,ale na zadku?Navíc jestli se nemýlím mění se tím příklon kola.Je to tak?Pak já jezdil s P 309 kde odešlo jehlové ložisko na nápravnici,kolo bylo i pouhým okem vidět že je nakloněné a přesto nebyla guma sjetá.Ale budiž,měla by se správně udělat po výměně stab.tyčky geometrie.

Link to comment
Share on other sites

Pamatuju si jedno Zimní klouzání, které pro jednoho klubáka nezačalo úplně pozitivně právě díky tomu, že se vykašlal na geometrii po výměně tyček (myslím si, že tu někde byly i fotky té rozštípaně Jirkapovy 406ky).

Link to comment
Share on other sites

teda nevim, udělal jsem to jako Hawkey, označil a vymněnil, už je to dva roky, auto sedí, gumy furt stejný \"kupodivu\" nejsou sjetý nerovnoměrně. Asi jsem měl holt štěstí :papa Příště to udělám zrovna tak, jedna tyčka ta na levém zadním už se po těch 40kkm začíná ozývat

Link to comment
Share on other sites

Musím potvrdit, že medvěd má pravdu... jen malá oprava, nechal jsem si vyměnit stabilizační tyčky v servisu a nikdo mne neupozornil nebo nedoporučil, že se musí udělat geometrie (jak to mohu vědět jako uživatel). Už když jsem jel v pátek ze servisu, zdálo se jako, že auto jde pořád do smyku, ale byla námraza, tak jsem si říkal, že asi namrzlá silnice. V sobotu jsem vyrazil na zimní klouzání a na 27 km D11 se mi auto v mírné zatáčce roztočilo.. normálně mne předjel zadek... pak už jsem to jen omlátil o pravé a levé svodidla. Výsledek auto totálka, nám nic nebylo. Takže škoda v té době cca 180 tis Kč. Docela drahá sranda jen, že nějaký idiot v servise neudělal geometrii.

Link to comment
Share on other sites

no ja si na tech podlozkach udelal pred povolenim carku a pak jsem to vratil podle carky...

No a geosku jsem po vymene tycek pred par tydny taky nedelal... auto sedi jak pribity po vymene tycek a pneu maji vzorek stejne do konce leta, tak to udelam pred zimou...

Kazda tycka ma jinou delku......takze ikdyz to poznacis jak nejlepe umis tak to netrefis....

Medved ma dobry postreh z toho:D:D:D:D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...