Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

ESP - Závada komunikace s počítačem řízení motoru


Ku8icek

Recommended Posts

Ahoj chlapci... chtěl bych se optat, zda někdo neřešil stejný nebo podobný problém... Vím, že je tu mnoho témat o hlášse ESP/ASR NOT FUNCTION, nicméně to co řeším já je malinko jiné... Po vypsání této hlášky se mi rozsvítí kontrolka, která svítí do zhasnutí motoru a opětovného nastartování (chyba naskočí po chvilce jízdy), ALE POZOR NE VŽDY!!! Je to takové nárazové, ani se nedá určit za jakých podmínek naskočí - je to nahodilé... Samozřejmě při této hlášce (logicky) nejde ESP a ASR ale ABS ano... Byl jsem s tím na dia u člena HonzaZ, ten byl překvapen, protože to nevyhodilo špatné žádné čidlo, ani spínač na pedálu ani COM pod volantem... Pouze to vypsalo tuto chybu:

Přechodná závada. Závada komunikace s počítačem řízení motoru. Obdržená hodnota není správná.

HonzaZ mi radil a dal mi schéma jak se dostat k ŘJ ESP a doporučil mi odpojit a zkontrolovat konektor, kterým je zapojený popřípadě prostříkat kontakty...

HonzoviZ samozřejmě věřím a doufám, že by to mohlo pomoci... Nicméně jsem se chtěl jen zeptat jestli to někdo náhodou již nedělal a když ano jestli to dotyčnému nepomohlo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tím konektorem u řídící jednotky ABS to může být. Možná se tam dostala vlhkost a začíná to blbnout.ŘJ je vpředu hned vlevo mezi kolem a světlem. Co nejdřív to udělej, nebo jak to sežere ty čudlíky v konektoru, tak je to pak na výměnu ŘJ včetně přívodního konektoru. Piplal jsem se s tím pak dva dny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Tak pokračuji dále s na začátku zmíněnou závadou.... Dnes jsem dal auto na hever sundal kolo, podběh, nakonec i nárazník a levé světlo - pak jsem mohl nádherně pracovat s celým modulem ESP od kola do něj vedou tři kabely poměrně malý konektor cca 1cm veliký, ten jsem odpojil prostříkal sprejem na kontakty a po chvilce vrátil... Dále po sundání světla jsem sundal plastový chránič z modulu ESP/ABS tam už je velký konektor s pojiskovým odepínáním..po vypojení jsem byl překvapen... Vše bylo nádherně čisté ani smítko prachu nic! Tak už jsem začal tušit že tím to nebude... nicméně jsem to prostříkal zapojil, vše namontoval zpátky a jel auto projet... :-) chvíli to bylo dobré, ale pak..... opět stejné hlášení....

Nešel jsem kabel po kabelu protože jsou v husích krcích ale divné je že někdy to neudělá za celou jízdu ani jednou jindy ujedu kousek a píp hláška je tam... jediné co usuzuje že není nic natrvalo přerušeného, protože jakmile zhasnu motor a opět nastartuji chyba na ESP není... :-( ach jo..

Neví někdo co s tím dále?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to si ma nepotesil. Mne sa to nastastie teraz nestava kym je sucho ale verim tomu ze akonahle zaprsi tak hlaska sa objavi.. Takze to bude urcite nieco mechanicke, nejaky snimac... Neviem presne ako esp funguje ale asi tam bude nejaky snimac na ktory sa dostava voda a esp sa tym padom vypne :myslim Snad teda este niekto poradi co dalej :roll

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Bohumil: Děkuji za číslo, určitě zavolám, nicméně jsem to dnes nějak nestíhal a teď už nechci otravovat... :-)

To HonzaZ: Ahoj Honzo, nemohl bych Tě požádat o nějaký nástřel kde čidlo je a jak se k němu dostanu? Že bych se na to mrknul... :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, brzdový spínač je nad brzdovým pedálem. Musí se sundat takový filcový kryt zespoda palubky a pak je spínač vidět. Vedou z něj 4 kablíky. Měly by to být piny 1 a 2. Problém by mohl být, že někdy sepne a někdy ne. To by se ale měla stejně chovat brzdová světla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na konektor brzdového spínače se také podívám a světla pak také prozkoumám jak se chovají... :-)

Nicméně mi není jasné co myslíte tím kroutícím momentem.... Napadá mě jediné... V autě mám LPG a protože pojedu ještě na doseřízení systému LPG mám prozatím stále rozsvícenou dia motoru a dia u HonzaZ i předtím nám vypsala problémy s bohatostí směsy...

Má úvaha je taková, zda ESP nepohání motor jako takový (nejsem mechanik - možná se mi budete smát za mé úvahy :-)) protože mi mechanik přes LPG tvrdí, že jakmile je rozladěný ten systém LPG tak se motor chová dost jinak...auto je líné, občas zacuká a podobně... (to seřízení mám objednané na konec týdne nebo začátek dalšího)

A třešnička na dortu - mou úvahu potvrdilo (byť to může být jen náhoda) to, že jsem dnes zkoušel projezdit auto pouze na benzin... vše v pohodě a když jsem přepnul na LPG, tak mi tam po chvilce blikla zpět chyba... :-)

Ale jak říkám motorům nerozumím...ani nevím na jaké bázi funguje ESP jen tuším... takže možná píši úplné blbosti a za ty se omlouvám... :roll

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasný chlapci... takže jestli to dobře chápu... nejdřív bych měl seřídit plyn... :P a pak by byla ještě možnost přes dia nějak nastavit konfiguraci ESP?!

A ještě jeden :xvul na HonzaZ: Myslíš Honziku, že by přes dia šlo nastavit dojíždění oken? Na 407 jsem měl asi jako každý funkci, že když jsem vystoupil z auta a nechal jsem okénka dole, tak jsem při zamčení déle podržel tlačítko zámku na DO a okna vyjely nahoru....

Děkuji za tipy a rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...