Jump to content
  • Aktuální cíle darů

Jak zaaretovat klikovku? P406


Cune

Recommended Posts

Ahoj všem,

hledal jsem, ale bouhužel nenašel. Omlouvám se, pokud už se to tu řešilo.

Potřebuju sundat řemenici, pač je KO, ale nedokázal jsem najít otvor, do kterýho narvat nějakou tu kulatinku na zaaretování klikovky (setrvačníku). Vim, že je někde dole a blbě přístupná,ale nevim kde. Prosím poraďte, díkyyy :papa

Link to comment
Share on other sites

U 80kW verze, kde je dvouhmoťák, je v setrváku ten aretační otvor jen v navařeném plíšku. Pokud to někdo povoluje takhle prasecky, ten plíšek zohýbá a může se stát, že nebude sedět časování. Na takovém motoru se pak výborně dělají rozvody... A mimochodem to zaaretování kolíčkem kvůli povolování šroubu řemenice výrobce výslovně zakazoval už u motorů XUD před 20 lety, akorát tam to nemělo takovéhle následky.

Link to comment
Share on other sites

Dej tam rychlost, někdo ti šlápne na brzdu, nasaď klíč na matku řemenice a poklepem na klíč to půjde povolit :)

Pokuď ne, tak je ještě jedna možnost, to ale pro zkušenější: sundané kolo, zajištěné auto, klíč na řemenici vhodně zapřeš, nastartovat, zařadit za 1 a pomalu pouštět spojku jako když se rozjíždíš.

Link to comment
Share on other sites

Dej tam rychlost, někdo ti šlápne na brzdu, nasaď klíč na matku řemenice a poklepem na klíč to půjde povolit :)

Pokuď ne, tak je ještě jedna možnost, to ale pro zkušenější: sundané kolo, zajištěné auto, klíč na řemenici vhodně zapřeš, nastartovat, zařadit za 1 a pomalu pouštět spojku jako když se rozjíždíš.

Sorry ale to je asi blbost, ne? Nevim teda jestli by se otacenim motoru sroub remenice povolil, ale pokud pokud ne, tak by to nedopadlo dobre. A v ty jednicce a spojce nevidim uz vubec zadnej smysl.

Link to comment
Share on other sites

povolovat matici na remenici startovanim ? uz vidim, jak ten klic leti pres celou dilnu ve chvili kdy jen cvrnknes do starteru

Pres pousteni jednicky by slo povolit mozna tak matice na poloosach, ale matice na remenici na klice se toci prece porad, kdyz je na klice :roll

[upravil dne 6/5/11 09:01 Ferry]

Link to comment
Share on other sites

Omlouvám se, je to blbost, jsem myšlenkama i jinde, samozřejmě jsem myslel na matici poloosy :)

No, lepší už to nebude a to mám ještě 20 let do důchodu. Jestli se toho náhodou dožiju tak pak ani nenajdu poštu abych si ten důchod vyzvedl:(

Link to comment
Share on other sites

Omlouvám se, je to blbost, jsem myšlenkama i jinde, samozřejmě jsem myslel na matici poloosy :)

No, lepší už to nebude a to mám ještě 20 let do důchodu. Jestli se toho náhodou dožiju tak pak ani nenajdu poštu abych si ten důchod vyzvedl:(

:)stane se, nikdo nejsme dokonalý...,ale přestože mám dlouholetou praxi s opravama aut, ani tu matku poloosy bych nedoporučoval povolovat s natočeným motorem přes spojku, vždycky jsem ji povolil--ale to musí stát auto na kolech a mít dobrý trhák s metrovým nástavcem

taky jsme povolovali někdy všelijak a když se to nepovede, tak to většinou bolí a bolí :D

Link to comment
Share on other sites

hugo.v.r. :

Ten servis neni ani v plzeňským kraji :D 300 kiláků od Plzně, takže neni třeba se bát :D

Až bude čas, seženu pomocníka, kterej mi podrží tu brzdu, snad to tak půjde...

[upravil dne 7/5/11 16:47 Cune]

Link to comment
Share on other sites

Cune:

Dneska jsme to zrovna takhle dělali s jedním velice šikovným mechanikem a metoda \"pětku a brzdit\" je opravdu spolehlivá (auto v tu chvíli bylo na zvedáku a ani se nehnulo).

Štěstí že šroub povolil, jinak by musel nastoupit trhák a na ten by na zvedáku bylo málo místa. Pak jedině na jámu s tím...

Jestli budeš chtít, nabízím pomoc.

Jinak jestli ti nedávno dělali rozvody, tak ten šroub půjde relativně dobře povolit, to bysme měli zmáknout na parkovišti bez jámy.

Link to comment
Share on other sites

Takže se povedlo. Sice trošku prasečina, ale povedlo se. Dal jsem dohromady pár vašich rad a šlo to :) Moji drahou polovičku jsem pověřil brzdou a povoloval jsem. Nepovolil jsem. Nakonec jsem to povolil tim nastartováním :mad: Mám tajnej vypínač na přívodním kabelu k čerpadlu v nádrži, kterej sem vypnul, aby se motor nerozběh a natřikrát jsem startérem \"škrtnul\" a šroub byl povolenej. Vim, že je to debilní způsob, ale jinak bych to nepovolil. Řemenice vyměněná, jen mám silnej pocit, že jsem ji nedotáh tak, jak bych měl. Zarval jsem to co jsem moh, ale stejně si myslim, že by to asi chtělo víc. Aspoň podle toho, jak to bylo utažený. Škoda, že nejde motor roztočit na druhou stranu... :D Ve středu jedu navštívit dědu, ten má u garáže rampu a tam to nějakou delší rourou nasazenou na klíčí dorvu.

Všem vám díky za za rady!!!

Link to comment
Share on other sites

Jo to škrtnutí startérem je jedna s posledních šancí, jen je potřeba odpojit zapalování nebo el. k naf. čerpadlu, prostě to udělat tak, aby se ten motor nemohl rozeběhnout. To jsem měl původně na mysli, ale mezitím co jsem to psal, jsem řešil několik telefonů a přitom jsem plynule přešel na povolování poloosy :)

Jestli jsi to dotáhl poklepem, tak už to dál nemorduj, to bude dobrý :)

PS: Jinak je to obojí prasárna a jak píše ozzy56, není to to pravé ořechové :)

[upravil dne 9/5/11 07:23 bak65]

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...