Jump to content
  • Aktuální cíle darů

ventilátor


misak

Recommended Posts

Omlouvám se všem přítomným, chtěl jsem vyhledat na forum pár rubrik o ventilátoru a přitom se mi poštěstilo napsat ,,ventilátor\" do diskuzního fora.

Ale stejnak by k tomu došlo a budu potřebovat poradit. O víkendu mi z ničeho nic přestal reagovat ventilátor v peugeotu 306. Dneska jsem ventilátor vyjmul, vyčistil a vyzkoušel. Tam závada není. Pojistky jsem taky prošel a žádná není vypálená. Přesto ofukování nefunguje, k ventilátoru nejde šťáva. Pokoušel jsem se podívat na ovládání na středovém panelu, ale když jsem viděl kolik je na tom připojených táhel, raději jsem se do podrobnějšího rozebrání nepouštěl. Nechám si poradit, na co se mám zaměřit.

Mám model peugeot 306, r.v. 1996, benzín, obsah 1,6 65kW, bez klimatizace.

[upravil dne 3/5/11 19:29 misak]

[upravil dne 3/5/11 19:30 misak]

Link to comment
Share on other sites

Ano, každé auto má ventilátor. Občas niekomu nefunguje a napíše o tom na fórum. :D

... skús cez tlačítko \"upravit\" vpravo hore, doplniť čo si chcel povedať a nezabudni napísať aký máš motor a či má tvoje auto klímu.

[upravil dne 2/5/11 14:19 pastorek]

Link to comment
Share on other sites

Hoj,taky mi něšel,větrák jsem měl asi 3X venku,kontroloval jsem i ovládací prvky,nakonec jsem prohodil relátka (ty zelené) a větrák jede.Občas se mi stane,že přestane jít tak stačí drcnout do relátka :super a zase jede.

Link to comment
Share on other sites

Děkuju, teď budu o víkendu bez auta, tak se na to vrhnu hnedka po víkendu. Taky si projíždím knížku JAK NA TO, a zjišťuju co jsou ty předřadné odpory a kde je najdu. Co se týče relátek, ty najdu v pojistkové skřini, pokud se nepletu.

Link to comment
Share on other sites

relátko 1 je v pojistkové skříni a spíná se klíčkem, odpory jsou v sání z motor prostoru myslim. pokud ti to nejde, já měl třeba problém, že se mi vypálili mínusový dráty po celej délce obvodu. Nevim proč mínus, ale s francouzskýma spojkama je možný všechno....

Link to comment
Share on other sites

Problém vyřešen, byly to předřadné odpory. Na vrakovišti jsem si je vyzkoušel a když mi řekl, že za celou součást chce 300,-, tak jsem mu zdvořile poděkoval a jel do elektra a koupil tepelnou pojistku za 15,- a jednom ji vyměnil za stávající. Zatím spokojenost, pokud nastanou další problémy, rád se na Vás obrátím.

[upravil dne 10/5/11 12:22 misak]

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

ahoj misak. Mohl bys popsat kde přesně ty předřadné odpory najdu? Taky mám problém s ventilátorem. Jenže občas se zapne po chvilce a pak zas vypne bez ohledu která rychlost je nastavená. Nepomůže ani točení s ovládacím kolečkem, ani klepnutí do relátek, prostě si to zapne kdy chce.

Link to comment
Share on other sites

Ahoj Jose, předřadné odpory najdeš, postup: po výjmutí plastového krytu pod pravým oknem od motoru, pak výjmeš gumový kryt, nebo něco v tom smyslu, a už tě bude čekat poslední překážka, před vstupem do ventilátoru a to je děrovaný kryt, který jde ztěžka vytáhnout, je totiž přilepený, ale neboj se zabrat, pujde to. Jak budeš mít vše hotové, v nasávací trubici jsou ke karoserii přidělané odpory, stačí rozpojit kontakt a povolit šroub a maš je vytažený. Postup montáže je stejný. Na vrakáči za tuhle součást chtěli 200,-, ja si zajel do elektra a koupil dva předřadné odpory za 20,-(vem si je tam sebou, oni už budou vědět-myslím že jsou do teploty 100°C). Nesmíš je pájet, jinak je zničíš, proto výměna za nové je trochu piplačka, povolit staré svorký a přidělat nové. U mě to byla tato vada, ale s tím, že mi nešel větrák vůbec. Tak uvidíš. Pokud jsi šikovný a vyměníš si to sám, bude tě to stát jenom trochu peněz, pokud to tím nebude, aspoň nevyhodíš mnoho peněz.

Link to comment
Share on other sites

Tak dneska sem se na to podíval, vytáhnul horní zelené relátko a jeden plíšek byl trochu opálený až k plastu a taky ten kontakt v patici pro relátko byl začerněný. Jak sem relátko vytáhnul, tak dokonce kousek té opálené černé patice odpadl (kousek plastu asi 2mm). Ten kontakt na relátku jsem očistil a trochu zkusil i očistit v patici. Pak sem relátko nasunul zpět do patice. Zapnul jsem zapalování a spustil ventilátor. Nic se nedělo, ale jakmile sem zatlačil na relátko, tak začal foukat. Takže je problém zjištěn. Jenom teda nevím proč došlo k tomu opálení jednoho kontaktu. Tak nevím jestli stačí koupit nové relátko, nebo pravděpodobně by to chtělo vyměnit i tu patici co? Mám už z elektriky francouzských aut trochu strach, když mi letos vyhořel můj citroen evasion, nerad bych, aby někde začala hořet i kabeláž přítelkyni v 306tce. Jestli jsem použil nesprávné výrazy, tak se omlouvám, nejsem elektrikář, ale snad pujde poznat, v čem je problém. Jinak misaku dík za popis výměny předřadných odporů, třeba to někdy využiju, nebo někdo jiný. :papa

Link to comment
Share on other sites

měl jsem podobný problém, nejdřív vypadával větrák na chvilku a potom jsem jel v -20 bez topení 30km :D jak řikáš ty relé na větrák totálně připečený a ještě jedna koncovka co se napojuje nad plynovým lankem. mě se bohužel koncovka rozpadla uplně tak jsem na dráty nalisoval samice a nasunul na relé a zatim drží to samý s kontektorem. Hold tam byl přechodový odpor a časem to provedlo tuto. Jsem se i divil že mi to auto nechytlo :D

Link to comment
Share on other sites

Tak v tomhle asi neporadím, zkusil bych vyměnit relátko za nové. Taky nejsem elektrikář a ikdyž mám knížku Jak na to Peugeot 306, stejnak těm elektro schématům nerozumím. Většinou se rejpu, jen v drobnostech, odpojit, připojit, natáhnout nový drát, ale jinak nic velkýho. Kdyby mě postihla složitější věc u auta, tak jsem namydlený. Naštěstí se větrák po nových odporech, rozjel, jinak bych musel hledat příčinu jinde. Ale v tvým případě bych věměnil relátko a po ujetí pár kilometrů se podíval jak je na tom. Nebo bude muset poradit někdo zkušenější. Mě například po nehodě už nezhasla kontrolka airbagu, většinou byl špatný kontakt pod sedadlem, ale teď už to tím není. Tak nesmím bourat, protože nemám jistotu, zda by mě airbag zachránil.

Link to comment
Share on other sites

Tak konektory pod sedačkama sem po třech letech provozu s občasně blikající kontrolkou airbagu spojil pomocí \"čokolád\", ale ta práce pod sedadlem byla hrozná. Špadně fungující centrál jsem vyměnil za univerzální alarm z polska, který ovšem taky občas nechce chytnout signál z DO. Ale jak mi začala za jízdy hořet pod palubkou kabeláž v citroenu, tak to bych nikomu nepřál. Kdybych neměl hasičák v autě, tak asi shoří totálně. Ani autoelektrikář nechápal proč nebyla vypálená pojistka, přitom tam nebyly do elektriky žádné zásahy. Tak naštěstí už jezdím, ale ještě musím nechat naplnit nebo koupit nový hasičák, protože člověk nikdy neví kdy ho bude potřebovat sám nebo někdo jiný a dokonce bych řekl, že u francouzských aut to platí ještě víc.

Našel sem sice doma krabici s drobnostma z 306tky, co jsem kdysi za pár korun koupil na aukru a tam je i podobné relátko, jenom je trošku vyšší plast a nemá vyražené schéma, ale jenom 12V . Kontakty má stejné a označené stejnými čísly. Můžu něco zničit pokud ho tam zkusím dát, ačkoliv si nejsem jistý, že má stejné parametry?:xvul

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...