sharpers Odesláno 21. duben 2011 Sdílet Odesláno 21. duben 2011 Chtěl bych se zeptat jake tak dosahujete spotřeby s motorem 1.8 16V 85kw ? jezdím děnně 2x trasu 18km, z toho je 13km mimo město stabilní rychlostí cca 80 , jezdím s lehoulinkou nohou sám v autě, vyloženě uplně nudná jízda, přejet si nedovolim, přesto spotřebu pod 9,5 nedostanu. Poradí někdo co vše muže dělat spotřebu ? vzduchove filtry sou dobre, diag nic neukazuje, vyměnil sem čidlo chladici kapaliny , teď nevím co dál....já to osobně tipuju na katalyzátor ale nevím jak to poznat jinak než že bych ho prostě vyměnil.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
John_Ice Odesláno 21. duben 2011 Sdílet Odesláno 21. duben 2011 není nikde dáno,že když si myslíš,že nemáš těžkou nohu,že je opravdu lehká...prostě řadit a mít zařazenou rychlost při optimálních otáčkách. To je přes komp nebo jsi to měřil výpočtem,PP většinou kecá.Katák má takovej vliv,tak leda když ho vyndáš nebo vymlátíš,že ti klesne spotřeba.Neklesne ti nikdy spotřeba ,že si tam dáš novej kat.A cca 9l/100km u 1,8 je v normě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 21. duben 2011 Sdílet Odesláno 21. duben 2011 míň se nedostaneš, polovička trasy je se studeným motorem...,možná o pár deci s perfektním stavem auta by to šlo:( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
daves13 Odesláno 21. duben 2011 Sdílet Odesláno 21. duben 2011 já mám spotřebu viz podpis. jezdím s tím trasy většinou Blansko - Brno a po Brně. Jednou za měsíc je to trasa delší třeba 100km. Je pravda, že velkou roli hraje to, v jakých otáčkách motor držíš, než jakou máš nohu. Navíc auto jsem to měl na daig. a podle ní odcházejí lambda sondy, prý ukazovali úplně nesmyslný čísla, takže je bude třeba měnit. ten kaťák nevím, s tím zkušenosti nemám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stewie Odesláno 21. duben 2011 Sdílet Odesláno 21. duben 2011 Podle pp jsem měl v zimě 8/100 a v létě kazoval 7,5 - 7,9 ... dálky jsem jezdil v 5 lidech za 6 uplně vpohodě ... jedzil jsem každý den 20 do školy a zpět [upravil dne 21/4/11 10:04 stewie] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sharpers Odesláno 21. duben 2011 Autor Sdílet Odesláno 21. duben 2011 hmm to já v zimě 10,5 - 11, teď kolem 9 a nějak se mi to zdá moc...vidím že auto fakt půjde pryč, spotřeba vysoká výkon skoro žádný....asi se ho zbavím a seženu něco podobného , 306ku gti Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Midloch Odesláno 21. duben 2011 Sdílet Odesláno 21. duben 2011 Pokud by jsi měl kaťák v háji, ozvala by se druhá lambda hláškou antipolution fault. Palubáku nevěř, jinak spotřeba je na podmínky jaké popisuješ vyšší. Pokud máš na trase nějaké kopečky, kopce, hory apod, ty dělají samozřejmě se spotřebou divy. Ale jestli tam máš 225/45 17\" tak ty udělají na spotřebě také něco. Já mám spotřebu podobnou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sharpers Odesláno 21. duben 2011 Autor Sdílet Odesláno 21. duben 2011 no mám tam 225/45/17 to je pravda, ale taky je fakt že jak sem je nasadil tak šla spotřeba dolů :o ale tak v te době se oteplilo takže těžko říct jak to je... jinak co se týče katíku mi řekli i v servisu, výfuk více kouří, ze předu se ovývá takový divný zvuk podle plynu a taky říkali že asi katík, ale spíše říkali že je vybraný tak já nevim.... celkem mě to štve, vzhledem k trase si prostě myslím že je ta spotřeba vysoká, myslím že by měla být níže, a když je motor studený a ten zvuk je slyšet hodně tak se mi chce až brečet Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Midloch Odesláno 21. duben 2011 Sdílet Odesláno 21. duben 2011 Tak drnčet může více věcí. Třeba přepážky ve svodech, nebo krycí plechy. Ty přepážky jsou takovou nemocí těchto motorů (ve svodech jsou přepážky z tenkého plechu pro každý výfukový kanál, ty se uvolní a pak drnčí). Taky jsem s tím bojoval. Jedna možnost drnčení je ta, že máš prasklý vlnovec a pak dojde k přisávání kyslíku pro první lambdu a ta pak vydá pokyn pro obohacení směsi. To by vydávalo také takový nepříjemný zvuk a navíc by zvýšila spotřebu. Zkus jarovou vodu na studený vlnovec a po nastartování uvidíš bublinky pokud je prasklý. Pokud bys měl katík vybraný, tak by se druhá lambda určitě ozvala tou hláškou. Pokud není ošetřena jinak, třeba vyvěšená nebo softem ošetřená aby dávala konstantní hodnotu pro ŘJ. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie 1 Odesláno 21. duben 2011 Sdílet Odesláno 21. duben 2011 jak píše Midloch podle mě to jsou přepážky na svodech...mám 1.8 v obouch autech ,jezdím trasu jako ty do práce v zimě spotřeba 9-9,5 palubák píše průměr kolem 47km/h v létě 8,2-8,6 a to mu dávám kouř někdý k 5500otač.manželka jezdí couračky do 8km a spotřebu má 9l ,ale ta má opravdu lehkou nohu....tyhle motory jsou slabý na tohle auto,ale mají slušnou dynamiku a začínají táhnout ,až od 3,5tis výš....spotřeba je daň za velké auto,tak si pořid 206 a budeš jezdit za 6,5!!nebo tam dej místo kokotin udělat LPG a budeš jezdit za 9-10l LPG,jako jsem to udělal já.....:D:papa,John Ice si taky chrochtá..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
daves13 Odesláno 21. duben 2011 Sdílet Odesláno 21. duben 2011 no mám tam 225/45/17 to je pravda, ale taky je fakt že jak sem je nasadil tak šla spotřeba dolů :o ale tak v te době se oteplilo takže těžko říct jak to je... jinak co se týče katíku mi řekli i v servisu, výfuk více kouří, ze předu se ovývá takový divný zvuk podle plynu a taky říkali že asi katík, ale spíše říkali že je vybraný tak já nevim.... celkem mě to štve, vzhledem k trase si prostě myslím že je ta spotřeba vysoká, myslím že by měla být níže, a když je motor studený a ten zvuk je slyšet hodně tak se mi chce až brečet Tak to já tam mám 195/65..určitě to taky má vliv na spotřebu.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
satanek89 Odesláno 22. duben 2011 Sdílet Odesláno 22. duben 2011 8 - 9 na 100. Podle toho jak moc na to \"šlapu\" Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Phyryx Odesláno 23. duben 2011 Sdílet Odesláno 23. duben 2011 Tak drnčet může více věcí. Třeba přepážky ve svodech, nebo krycí plechy. Ty přepážky jsou takovou nemocí těchto motorů (ve svodech jsou přepážky z tenkého plechu pro každý výfukový kanál, ty se uvolní a pak drnčí). Taky jsem s tím bojoval. Jedna možnost drnčení je ta, že máš prasklý vlnovec a pak dojde k přisávání kyslíku pro první lambdu a ta pak vydá pokyn pro obohacení směsi. To by vydávalo také takový nepříjemný zvuk a navíc by zvýšila spotřebu. Zkus jarovou vodu na studený vlnovec a po nastartování uvidíš bublinky pokud je prasklý. Pokud bys měl katík vybraný, tak by se druhá lambda určitě ozvala tou hláškou. Pokud není ošetřena jinak, třeba vyvěšená nebo softem ošetřená aby dávala konstantní hodnotu pro ŘJ. Hm, tak už konečně vím, co mi způsobuje ten zvuk ve svodech .. přesně jak popisuješ, drnčení ... a vlnovec myslím, že bude mít někde malou díru ... jak jsi vyřešil a ja cenov2? ... sundat svody, no ........... povolit ty šrouby co držej sovdy v u motoru, to je výkon .... jinak teeda moje 1.8 16v 85 kw žere od 8- 8,5l .... Dneska jsem jezdil okresky, místama jsem na to šlapal a výsledek 8,1 ..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fortune88 Odesláno 30. říjen 2011 Sdílet Odesláno 30. říjen 2011 ja s moji 1,8 16v 81kw old model jezdim okolo 7,9 l/100 a to jezdim sportovnejsim stylem, jsem zvedav až prituhne...tak se určite rapidne zvednety Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fieldy-cz Odesláno 5. listopad 2011 Sdílet Odesláno 5. listopad 2011 Já se spotřebou pohybuju někde mezi 7.5 až 8 litů na sto km. Viz popisek u příspěvku. Jezdím podobně jako ty, s tím, že tom jsou asi tři delší cesty po dálnici. Jinak je 90 procent akorát dojíždění do práce. CCa 10 - 12 km mimo město a 8- 10 km po městě. Zkoušel jsem Shell V - power, a na normální ježdění se mi moc neosvědčil. Ale po dálnici Plzeň - Brno si to vzalo 6.2 litru, což mě mile překvapilo. Nevím, jestli to bylo tím palivem, nebo jen tou dálnicí. NA to běžný ježdění se mi ale docela dobře osvědčil Fuel save 95 od Shell. Dřív jsem na nádrž ( než se rozsvítila kontrolka ) najel tak 740 km, teď se pohybuju někde 840 - 880 km. Na spotřebě je to tak o 0.5 dokonce až o 1 litr míň na stovce. Stačí mrknout na statistiky.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fieldy-cz Odesláno 5. listopad 2011 Sdílet Odesláno 5. listopad 2011 Ale mohl bych mít dotaz ? Kolik jsou tak ideální otáčky pro tenhle motor ? Já osobně se snažím ho moc nevytáčet, rozjíždět se plynule, řadit včas. Pod 1500 otíček určitě nejdu, to ne, ale většinou se držím tak kolem 2000.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Džůny Odesláno 5. listopad 2011 Sdílet Odesláno 5. listopad 2011 Řekl bych, že 2500-2600 je optimální. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fieldy-cz Odesláno 5. listopad 2011 Sdílet Odesláno 5. listopad 2011 Tak to bych řekl, že se pohybuju spíš níž... to asi pro ten motor taky nebude úplně nejlepší, co ? Teoreticky by při těch ideálních otáčkách měl mít i zhruba nejvyšší výkon, ne ? Nebo jak to je... až tak tomu zase nerozumím Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 5. listopad 2011 Sdílet Odesláno 5. listopad 2011 Dlouhodobý pruměr, cca 70% město, a 30% trasy do 15km je 10litrů, to cca 6 let, mam těžkou nohu, plyn do dosažení 50 nebo 90 skoro pořád na podlaze. Ale jak jedu na slovensko nebo severní čechy nebo nějakej sraz a najedu tak 700 až 1000km dlohé trasy tak mam spotřebu 6,9l. Většinou mi vyjde nadrž na 1000km Běžně jezdím okolo 2500ot, ale při akceleraci běžně přes 4500ot a někdy když mu dam napit tak 6500ot. Po přechodu přes 4000ot je cítit jak to auto chytne tah, takovej jakoby turbo efekt, jako když tě někdo zezadu začne tlačit. Musiš včas řadit jak dolů, tak nahoru, nenechavat motor trápit dlouho v nízkých nebo naopak ve vysokých otáčkách, při akceleraci ho nech vytočit jak je potřeba, ale nedrž dlouho ty vysoký otáčky, a naopak do kopce pokud jedeš pod 2000 je to špatně, podřaď, to samý je jízda 50km/h na 5tku, pokud to podtáčíš tak se spotřeba zvedne [upravil dne 5/11/11 13:42 od Radek Hurvajz] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
godzila.01 Odesláno 5. listopad 2011 Sdílet Odesláno 5. listopad 2011 Ještě když jsem měl 406 s tímhle motorem, jezdil jsem za 9-12l / 100km .... Podle toho jak jsem na to šlapal Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.