Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

ECONOMY MODE ACTIVE


pogin

Recommended Posts

  • O 11 měsíců později...
  • O 10 měsíců později...

Ono vlastne na rádii aké je, vôbec nezáleží. Ide o to, že tento mód nahodí auto do núdzového režimu pri slabšej batérií, čím vyradí všetky odbery, včítane rádia, aby mohla byť využitá celá momentálna kapacita oslabenej batérie na naštartovanie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zrovna autorádio lze vyřešit výměnou za aftermarket. Na economy mode reaguje pouze original po sbernici, aftermatket ne a pojede do vybiti baterky. Zapojení ISO konektoru se může lišit, ale většinou je zapojený tak, že autoradio reaguje na zapnutí do kontrolek. Někdy je vhodné vyhodit z konektoru pin se sběrnicí.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dôsledkom používania economy módu nie je len uchovávanie dostatočnej kapacity batérie na naštartovanie vozidla, ale aj utlmenie skracovania životnosti batérie. Ak je napätie pod 12,4 V, už začína dochádzať k sulfatácii elektród. Čím nižšie je napätie a batéria je pod takýmto napätím dlhšiu dobu, tak tým je proces sulfatácie intenzívnejší spôsobujúci znižovanie kapacity batérie a jej života. Zapnuté autorádio s x reproduktormi, podľa nastavenej hlasitosti odoberá kľudne cez 10 A, takže aj novú batériu pomerne rýchlo vybíja. Čítal som, že ak napätie klesne pod 11,7 V, tak už pravdepodobne nepôjde auto naštartovať. Preto pri deaktivovanom economy móde, vypnutom motore a zapnutých spotrebičoch s väčším odberom, treba batériu čo najskôr dobiť, či už jazdou (ak sa ešte podarí naštartovať 🤔) alebo nabíjačkou, a tak predĺžiť jej životnosť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Akoc To, co popisuješ by byla žádaná funkce, bohužel tímto se economy mode primárně neřídí. Můžeš si to vyzkoušet sám, vezmeš další baterii a připojíš si ji např. startovacíma kabelama paralelně k tvojí baterce a nic se nezmění- economy mode se spustí nehledě na stav baterie. Primárně se počítá doba do uspání (economy mode) z doby nastartovaného motoru (doby dobíjení). Je to programová funkce BSI, takže je tam více podmínek, které do toho můžou "kecat", ale na stavu baterky primárně nezáleží, protože economy mode se spustí mnohem dříve, než se to vůbec k nějaké spodní hladině "bezpečného" vybití baterie přiblíží. 

Takže, pokud do auta dám novou baterii- jedna bude 45ah a druhá 74ah, tak se economy mode spustí ve stejný okamžik u obou shodně (za stejných podmínek). Jednotka BSI spočítá průměrně cca 20minut od vypnutí motoru a odstaví se do economy mode, nehledě na stav baterie.

Další faktor je informace o nastartovaném motoru- pokud je nastartovaný motor, tak economy mode nenastane ani při značném podvybití- pokud např. auto nedobíjí vlivem závady, postupně se začnou sami odstavovat jednotlivé jednotky, poslední ŘJ motoru a auto přestane jet. 

Mimochodem, je to nerozumně nastavené i v tom ohledu, že pokud auto z důvodu závady přestane jet a máš otevřené nějaké elektricky ovládané okno, tak po chvilce se zaktivuje economy mode a okna už nikdo bez originalni diagnostiky nevytahne nahoru. Navic tuto funkci umi malokdo pouzivat a profik na diagnostiku PSA vetsinou auta odtahovat nejezdi. Tady je nejaka ochrana baterie opravdu az to posledni, co te zajima, kdyz ti prsi do auta...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@inoxing Mal som dojem, že napr. pri zapnutom rádiu auto spadne do economy módu skôr, keď má batéria nižšie napätie. Konštatujú to aj v tomto materiáli.

Pochopil som správne tvoj posledný odsek? Okná sa nedajú zatvoriť, len keď motor auta kvôli poruche zhasne a objaví sa hláška economy mode? Predpokladám, že, ak sa motor vypne riadne, tak v economy móde ide okná zatvoriť. Neviem, nikdy som to neskúšal, resp. som si to neuvedomil. Ale centrálom zamknúť ide - to v economy móde, prirodzene, robím bežne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Akoc Ne, do economy mode (EM) to spadne při poruše po par minutach, ale kazdeho nenapdne hned zavirat okna, kdyz zustane stat nekde na silnici. A jakmile to vstoupi do EM, tak jsou okna inaktivni, mimo  jine. 

Jasne, pokud je na tom baterka tak bidne, ze nema napeti, tak to do EM muze spadnout hned po vypnuti motoru, ale u zdrave baterky se k teto hranici vybiti ani nedostanes a BSI jednotka to odstavi do EM daleko driv jen vypoctem doby od vypnuti motoru. 

Prostě, mám v autě velkou 74Ah baterku místo malé originální 54Ah a BSI to nezajímá, nejde nastavit nic v souvislosti s  EM, nic s tím neudělám... to je ještě systém s neřízeným dobíjením, jako má každá 307 a starší normální auta 🙂 Bsi si odkyvá čas a odstaví se do EM nehledě na stav baterky. U řízených dobíjení v novějších modelech bude algoritmus/program jednotky sofistikovanější a bude hlídat i stav akumulátoru, teploty atp...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To chcete říct, že to fakt nejde nijak vypnout? Taky mě to neskutečně štve, často někde čekám v autě (většinou na manželku), a nikdy se nedá doposlouchat ani jedno celý album! Přece i kdyby to rádio žralo 5A, tak to musí bezpečně vydržet několik hodin, ne? To už je mnohem větší riziko, když někdo nechá svítit světla... Ještě jsem neviděl, že by někdo nenastartoval kvůli autorádiu! Ani v Peugeotu to neumí?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...