Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Ladeny vyfuk skupiny A


P205XR

Recommended Posts

ja mam taky jen trubku a koncak teorie je ta ze pokud mas jednodilnej vejfuk tak je vic zavrenej

a pokud mas vicedilnej takprvni cast je naladenej na zpomaleni vyfukovych plynu aby se dosahlo co nejlepsiho vyplachovani valcu koncovej je pak otevrenejsi nez u jednodilneho a je hlavne kvuli hlucnosti

pokud budes delat ten Ackovej dej to tam vsecko je to navrzene tak aby to spolupracovalo :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja teda nevim. Vubec netusim proc by se mel pridavat odpor stredniho tlumice. Je preavda ze nejsem automechanik, ale prijde mi, ze by tu vyfukovy plyny meli mit co nejvetsi moznost odchodu z motoru. A ladeny vyfuky se delaj na zavodni auta, ktery jsou staveny na vyssi otacky ... tudiz na vic vyfukovejch plynu, ne? Takze pokud je uvaha spravna, rekl bych ... cim mene odporu tim vice vykonu!!

Pokud se mylim, tak me opravte, ale stredni tlumic ma dejmetomu vyznam pouze na spotrebu, nebo ne?

Makovice

PS: Jestli se mylim, tak v tom pripade se asi myli i vitez Ford Fiesta Cupu, nebo na me setrili :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Makovice: jo, mýlíš. Jednoduchá úvaha typu "ze by tu vyfukovy plyny meli mit co nejvetsi moznost odchodu z motoru, tak tam dám co největší rouru", je chybná. Vejfuk není vodovodní potrubí, ty rychlosti proudění jsou úplně jinde, takže se tam uplatňují jevy, o kterých nemáš ani páru... Proč myslíš, že se těm laděným výfukům říká "rezonanční"? Ten odpor středního tlumiče je dynamická záležitost, a pokud je dobře navržen, tak naopak odchodu plynů napomáhá, nebrzdí je!

Jenže bohužel, dobře 90% "laděných" výfuků, co na různých autech vidím, dělají akorát větší randál, a v dost případech dokonce mají horší parametry, než původní výfuk - to si ovšem "tuner", co za to vysypal haldu peněz, ani na okamžik nepřipustí - vždy? to má tak super zvuk, tak to muselo určitě přidat aspoň xx koní, slýchávám občas...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, katalyzátor (u dnešních aut) je navrhovanej vcelku s celým výfukem - takže se s jeho odporem taky počítá. Proto se taky dost často chování motoru vyhozením katu zhorší - ačkoliv tomu taky spousta lidí nevěří... Neplatí to ovšem u starších krámů, a u dieselů a TD je to taky jinak, ty maj vyjma nejnovějších modelů jen jednoduchý oxidační kat, co je spíš pro zlost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš pravdu, že při nižších otáčkách je slyšet jak se v tom výfuku melou ty výpary, ale na druhou stranu mě nikdo nepřesvědčí, že při maximálním záběru (kdy ten výfuk téměř ztichne) dává široká (dobře vypočítaná) trubka lepší výkon než než potrubí se středním tlumičem. Na druhou stranu to bude asi ono "zlepšuje průběh točivého momentu v nízkých a středních otáčkách" co :) Zatím co prostě dobrá trubka bez stř. tlumiče zlepšuje pouze vysoké otáčky, občas trochu na úkor těch nižších.

Co vy na to (teda asi jenom ty Oddie)?

Makovice

Makovice

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zalezi na pouziti motoru :)

treba okruhove auta maji dlouhe svody a pak jenom trubku uplne bez tlumice, ALE tohle se hodi na okruhy pac ten motor nema "spodek" coz na okruhu nevadi tam motor beha mezi 6-8000 otacek coz nikdo z vas asi nepotrebuje

proto se vetsinou davaji Ackove vejfuky ktere sou spocitane na nejaky rozumny kompromis pac rallyove auto potrebuje plynulejsi prubeh kroutaku

a jak uz bylo napsano vejfuk neni vodovod takze tam neproudi plyny jednim smerem, ale pulzuji (vejfukovej ventil je vetsinu casu zavrenej) a celej figl je v tom naladit sberne potrubi tak aby pri plyny odchazely tak aby proudily jednim smerem protoze pri spatne navrzenem svodu se plyny odrazi a siri se tam tlakova vlna zpet k valci ta se pripadne zase odrazi atd spravne navrzenej svod funguje tak ze ventil je znovu otevreny ve chvily kdy jdou plyny jeste smerem ven a nedojde ke spetnemu odrazeni

pokud dosahnes idealniho stavu tak to ty plyny v podstate odsava ven

dalsi casti vyfuku zpusobuji urcity protitlak protoze jinak muzou vychazet ty dylky nerealne

u tech okruhovejch aut je to prave spocitano tak ze dylka potrubi kdy dosahnes te "rezonance" je celkova dylka vyfuku a tim padem neni potreba plyny dal tlumit

ve skutecnosti je to daleko slozitejsi a aby to slovek byl schopnej vymyslet a rozumne spocitat tak je potreba par semestru :)) a navic stejne po vsech vypoctech de motor na brzdu a overuje se vysledek a doladuje

takze zaver je ze nevymyslet vymyslene, ale pouzit to co je overene na zavodech oni vedi proc to tak je ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a k tem specialnim "ladenejm" vejfukum :) pokud nekdo pise univerzal do vykonu 400koni atd sou to vsecko jen blbosti

jedine co to udela je ze je ten vyfuk otevrenejsi takze se zlepsi zvuk a MOZNA prubeh ve vysokejch otackach proto se zda ze to auto jede lip a pak funguje ten efekt ze kdyz to stalo tolik penez a takovej peknej zvuk za nmou tak to prece jede ........ :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...