Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

hrkání na zadní nápravě u 406tky..???


zemlyk90

Recommended Posts

Dobrý den! Mám peugeota 406 80kw rv. 1999. Začalo mi něco hrkat u pravého zadního kola, vždycky když prejedu nějakou nerovnost na cestě, a že jich teď na cestách je..:) Byl jsem s tim v servise a řekli mi jen že náprava drží, pružiny i tlumiče jsou taky ok. Pak už tam jsou jen jakési stabilizační tyčky, ale ty se zdají být taky ok. Odjel jsem ze servisu a po měsíci mě začalo hrkat i druhé kolo. Pořád s tim jezdím, ale rád bych to nechal opravit. Neměli jste někdo stejný problém, nebo nevíte náhodou co s tím může být? Díky moc za všechny rady!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zacni vodorovnyma tyckama geometrie ( muzes vyzkouset, kdyz vezmes rukama za prave kolo - jedna ruka v poloze 1 hodina druha ruka na 7. hodine , pripadne za leve kolo v poloze 11 a 5 hodin a budes jim lomcovat, kdyz ucitis vuli, je to jasne)

dalsi pak muzou byt v haji svisle spojovaci tycky stabilizatoru.

dalsi veci, co odchazi jsou spodni cepy nalisovane v tehlici - cepem prochazi sroub, kterym je pripevneno rameno k tehlici (vedle je sroub co drzi tlumic k rameni) to uz se zjistuje hur, nejlepe je demontovat rameno a cep prohlednout

pak jeste muzou byt spatne silentbloku na pomocnem pricnem rameni

kdyztak tady je cele vlakno

[upravil dne 11/1/11 20:18 Ferry]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

U takto strého auta to může být cokoli z Ferryho popisu, nicméně pokud Ti zadek uskakuje ukazovalo by to na tlumiče. A to \"Hrkání\" mohou mít na svědmí i ložiska. Vyzkoušej Axiální a Radiální vůli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jojo, ta náprava je poměrně složitá (hodně otočných míst) a když se na ní nic neměnilo od novoty, tak si polkne i nějaký ten peníz..., nejlepší rozebrat skoro celou nápravu a pak skládat s novými čepy atd., není to hrozná práce, když je to kde dělat :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U 106 je uplne jina zadni naprava nez u 406, u 106 je s torznima tycema, cepy tam nejsou zadny, stabilizator, pokud tam je, tak je napevno v ramenech a nema zadny ulozeni ani tyce, ktery by mohli bouchat. U tech naprav s torzkama to boucha, kdyz je naprava KO, jsou spatny a vymlaceny loziska v naprave, jsou v ty trubce, na ktery to cely drzi. Spatnou zadni napravu poznas podle toho, ze jsou kola do A.

[upravil dne 1/3/11 05:40 Benžík]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj mám to podle toho jak sem měl to rallye....:D jinak dnes sem si sám vymenil sylendblok motoru ale teda málem sem se pos... když mi spadl o 2 cm a já ho sám tyčí vytahoval nahoru :D ale sem šikula,ale ten motor je těžkej jak kravka:D

ete chci žhaváky ale to je přístup k nim,neví někdo jak na to?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne búchali tyčky geometrie, to boli šupy jak hovado, po výmene sú ticho. Ale zostal tam taký plastový klepot pri jazde na priečnych nerovnostiach. Dal som vymeniť gumené ložiska stabilizátora aj tie plastové tyčky stabilizátora. A stále to počujem. Už si myslím či to nerobí nádrž, ked po nej zo spodu buchnem tak je to šupa ako po bubne. Nacpal som medzi nádrž a tú klietku penu a trochu to stíchlo. Ešte by to chcelo asi medzi nádrž a kasňu. Robí to aj ked je plná nádrž.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

myslim, ze prave ty vodorovne tycky ... vymenit a pak na geo .. kdyz tak me opravte ...

jinak jemne do A ty zadni kola jsou, to je normalni, pokud mas dobrou geometrii, tak by se ti ani nemeli nijak blbe sjizdet zadni gumy ... ta naprava je proste tak delana

pokud uz jsou hodne do A, tak to maji myslim na svedomi prave ty vodorovne stabilizacni tycky

edit: a vidim, ze ty mas old model, tak nevim, jestli tam zadni naprava jinak :myslim

[upravil dne 6/4/11 10:25 BV406]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyměnil jsem vodorovné i svislé a mám klid, dal jsme Moog a stálo to dohromady 2,5 tis. ... plastové hrkání jsem měl taky - za levou schránkou v kufru meho kombíku je taková plastová blbost s gumovou zásterkou ( cca 20* 15 cm ) měl prasklé držáky a hrkala tam...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měnil jsem taky tyčky stabilizátoru, přestalo to klepat, při jízde po nerovnostech, ale jakmile projíždím levotočivou zatačku tak je slyšet zezadu zprava klepnutí. Je jedno v jaké rychlosti, ale nejhorší je, že to dělá nepravidelně, aji když stejnou zatačku kde mi to kleplo snažím projet stejně tak to třeba neklepne a po pár zatáčkách zas jo. Zajimavé je, že do pravotočivé, ani po rovince na nerovnostech to neklepe. Píšu to jen pro zajímavost, že je nás víc takových :-))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...