Strejdakopec Odesláno 10. leden 2011 Sdílet Odesláno 10. leden 2011 lidi potřebuju pomoci....s laminováním laminovacími soupravami mám vcelku zkušenost ale chci vytvářet věci a upravovat nárazníky a jiné doplňky způsobem jako se vyrábí nárazníky a nedělá se to skelným plátnem...nevím co hledat nebo jak se jmenuje přípravek nebo jak to nazvat kterým to dělají....nárazník z výroby vypadá jak kdyby to byla jen nějaká pasta a v tom pár skelných vláken a ne skelná tkanina sycená pryskyřicí s iniciátorem.stačí odkaz na obchod nebo výrobek..díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 10. leden 2011 Sdílet Odesláno 10. leden 2011 Způsobů kterými se to dělá je spousta, ale to co myslíš je asi pryskyřice sycená volnými skelnými vlákny, ale pokud to má držet tak to musíš lisovat. Pokud chceš klasicky způsobem olaminování pozitivního nebo negativního kopyta tak jediná rozumná možnost je tkanina. Jsou různé typy a hrubosti od hrubosti rovnatelné se sillonkami po velmi hrubý rastr. Nebo jsou látky netkané - jen lisované z nepravidelně střížených a rozmístěných vláken - ale to se hodí taky spíš na hrubší práci. Pak jsou pryskyřice a tkaniny který se pečou... a už se zvolna blížíš ke karbonu Já většínou dělal jen s připraveným kopytem a věci řádově do 2,5m ( lodní trupy ) takže s tím ti klidně poradím, ostatní v domácích podmínkách moc dobře nejde. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Strejdakopec Odesláno 10. leden 2011 Autor Sdílet Odesláno 10. leden 2011 budu rád když poradíš...já dělal jen s tkaninou a ostřejší ohyby dá se říct skoro neproveditelný.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 11. leden 2011 Sdílet Odesláno 11. leden 2011 To by se chtělo bavit konkrétně. Pokud se to nelisuje tak je u trochu složitějšího tvaru málo pravděpodobné, že se ti to povede udělat z jednoho kusu bez bublin. Bylo by dobré si říct jak to budeš dělat. Já měl buď nějaký výrobek – třeba kapotáž na moto,, to se odseparovalo a otiskem se udělalo kopyto. Nebo jsem neměl nic a pak jsem udělal kopyto z polystyrenu ( u větších věcí vyztužené překližkovými žebry ). Takové kopyto má výhodu, že uděláš libovolný tvar, ale nevýhodu, že je jednoúčelové ( nemusí být, ale tím se to komplikuje ) a že výsledek potřebuje hodně broušení a tmelení – což v 1. případě řeší kvalitně doladěná forma. Pokud tedy budeme brát, že máš kopyto pak je ideální použít jako 1. vrstvu tenkou tkaninu – třeba 80-tku a pak podle toho jak je to velké a ke jsou slabá místa použít další vrstvy. Buď opět plátno nebo v tomhle případě se už spíš ( na stranu, která nebude vidět a tak na ní moc nezáleží ) použije skelná rozhož ( vlákna nepravidelně ). Do ostrých hran se prostě vkládají jen vystřižené tvary, které jsou bez ohybu a jen se v vhodném místě navážou na pevnější část. Místa držáků se pak laminují několikrát případně se tam zalaminuje třeba ALU plech nebo závitová tyč ... podle potřeby. Použití tenké tkaniny na té pohledové straně má ještě jednu výhodu – laminát obecně dost pracuje a čím je hustší a jemnější tím je pravděpodobné, že to hned tak nepopraská. Pokud bys použil třeba jen tu rohož ( což se mimochodem občas vidí i na prodávaných doplňcích ) tak po pár letech se na mnoha místech objeví paprsky jak popraská lak a moc není co s tím udělal. Takových křídel a nárazníků jsem viděl už nepočítaně a je to docela na pováženou, že to někdo prodává ( nebo možná kupuje ). Rozepiš se víc, co potřebuješ jak to vypadá, jak bys to chtěl dělat... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Strejdakopec Odesláno 11. leden 2011 Autor Sdílet Odesláno 11. leden 2011 sání alá subaru impreza jsem si dělal ...forma z ytongu a sádry...dá se říct na jedno použití,ale povedlo se a jsem spokojenej ale jde o to že potřebuju dodělat můj nárazník kterej jsem pasoval z octavie a když jsemho dodělal přestal se mi líbit a budu dělat trochu změnu...jde mi o to že laminovat ho zepředu mi přijde tak že si jen přidělám práci...pak to broušení ...slyšel jsem o tom, že někdo natahuje silonku kterou nějak zafixuješ do tvaru jakej chceš a prosytíš to pryskyřicí..... pak už jen laminuješ .......nebo jestli se někde prodává nějaká jemná síťovina která drží tvar,např něco jako jemná drátěnka naohybal bych si tvar jaký chci a jen ho pak prolaminoval.....nevím jestli něco takového je.ale celkově my šlo o to že laminovací sady mě vycházeli už dost draho tak jsem chtěl poradit jak to dělaj na profi úrovni,protože není na těch výrobcích vidět použití skelné síťě.zkrátka chci udělat z nárazníku úplně jiný a některé věci vyhladit a odstranit,proto vyroba kopyta tady není na místě Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 11. leden 2011 Sdílet Odesláno 11. leden 2011 A ten oktávkovej je laminát? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Strejdakopec Odesláno 11. leden 2011 Autor Sdílet Odesláno 11. leden 2011 jj laminát....myslím že někde v sekci naše káray mám pár fotek ale nejsem si jistej,musel se nařezat ,ohnout,podlaminovat,přeříznout a prodloužit jak do stran tak ke kolům..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 14. leden 2011 Sdílet Odesláno 14. leden 2011 Člověče tak už nad tím nějakou dobu přemýšlím a nevím odkud to uchopit. Po zkušenostech, který mám si myslím, že tohle nastavování je vždycky problém. Záleží samozřejmě na šířkách té spáry co se bude doplňovat a taky na možnosti překrytí. nejlepčí by bylo pak přelaminovat celek ( zepředu ) ale to je hrozná práce na víc. Pokud tohle ne tak bych asi udělal to, že bych odfrézoval z rubové strany cca polovinu materiálu a tam bych dal měděnou nebo alu síťku kterou bych z ruby přelaminoval. až by to bylo hotové tak bych trochu materiálu odebral i zepředu ( alespoň cca 3 lépe 5 cm na každé straně ) a přelaminoval to hrubou tkaninou přes tu mřížku a pak jemnou přes ten odebraný okraj. To by mělo zaručit, že to ve spojích nebude praskat. Hrubou tkaninu bych použil netkanou ( cikcak vlkákna ) a jemnou tkanou co nejemnější seženeš. Pokud by zsepoda bylo místo tak bych ješt použil nějakou Alu pásovinu, kterou bych nanýtoval přes cekou délku a pak přelaminovat. nebude pak hrozit, že se to v těch spojích bude trhat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Strejdakopec Odesláno 19. leden 2011 Autor Sdílet Odesláno 19. leden 2011 tak to já bych žádný větší kov do nárazníku nedával...ve chvíli kdy se torochu opřeš o obrubník ti tn kov vytrhne půl nárazníku zatím co laminát se ohne nebo nanejvíš praskne nevím kde sehnat smaostatná vlákna a tu síťku jsem taky nikdy nepotkal.... skelný tkaniny potřebuju pomalu deku pač se chystám dělat i kapotu z laminátu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 19. leden 2011 Sdílet Odesláno 19. leden 2011 Mluvil jsem o vodorovném vyztužení. Pokud to neuděláš tak ti to na 99% praskne v tom spoji kde to budeš nastavovat a asi i aniž bys to o něco opřel - jenon jak to zapracuje rozdílem teplot. Navíc pokud tam vložíš třeba duralovej prut tak bude možná pružnější než samotnej laminát ale přitom udrží tu plochu v celku. Jeslti můžu doporučit tak na kapotu zapomeň úplně. Teda pokud ji míníš dělat klasicky z běžně dostupných materiálů ( tkanin a pryskyřic ). Třeba s blatníky a pod. není problém, ale plocha jako kapota ti \"rozbředne\" protože ty pryskyřice měknou po zahřátí a jakmile bude v létě horko a ještě ti to zespod zahřeje motor tak se to bude propadat kdekoliv mimo výztuhy... lak rozpraská, pokroutí se to... Navíc nevím k čemu by to bylo dobré. Aby to aspoň trochu drželo tak to bude min. tak těžký jako plech a s tím by se ti daleko líp pracovalo. Kolega který staví závodní jachty tak má odpozorovanou životnost cca 3 roky. Pak se ty lodě začínají kroutit a hroutit bez ohledu na vyztužení žebry a pod. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Strejdakopec Odesláno 25. leden 2011 Autor Sdílet Odesláno 25. leden 2011 no z toho si asi něco vezmu o životnosti jsem takhel neuvažoval...a ani není důvod dělat tu kapotu kvůli odlehčení jako spíš proto že musímkoupit jinou...jadna se mi zvedla v 80 a bouchla o okno a druhá je z vraku co šle pod kamion...zrovna tamje jako provizorní řešení Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.