Přejít na obsah
Radysxwyz

P206 - Zapojeni plašiče kun

Recommended Posts

Ahojte všichni,

potřeboval bych poradit, před týdnem mi navštívila mého Pažoutka na parkovišti kuna. Ikdyž jsem měl v motoru nacpané vlasy, jí to zřejmě vůbec nevadilo. Výsledkem její návštěvy bylo několik překousaných hadiček.

Proto bych chtěl vyzkoušet namontovat ultrazvukovy plašič. Už jsem si ho i pořídil, když jsem tak procházel návod na jeho montáž do auta, tak se tam píše, že by se měl jeho jeden napájecí kabel napojit na + baterie a druhý (kostra) na nějakou - pro mě zatím mystickou \"svorku 15\". Podle mě by to měla být nějaká svorka, kde je při běhu motoru +12 a když se motor vypne tak GND.

nevíte prosím někdo jak to zapojit na 206-ce?

Předem díky moc za odpovědi.

[upravil dne 9/1/11 22:15 Radysxwyz]

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

tak jak píšeš, na 15tce je +12V po otočení klíčku, jinak tam není napětí.

Ideální by bylo natáhnout kabely z pojistkovky :)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ono by bylo fajn vědět, co jsou svorky 15, 30, 31, 33... A některé další... Jedná se o obecné standardizované označování potenciálů na vozidlech.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Moje zkušenost je, že ta kuna co chodí bývá jedna a tatáž a ostupně si na pískání zvykne. U mých rodičů chodila na chalupě na vajíčka a tehle bazmek jí v tom zabránil na cca 14 dnů

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Ono by bylo fajn vědět, co jsou svorky 15, 30, 31, 33... A některé další... Jedná se o obecné standardizované označování potenciálů na vozidlech.

Oki..předpokládám že ty svorky jsou označené na pojistkové skříňce že? Do aut se tak nějak moc nevrtám, ale toto myslím že bych mohl zvládnout...trochu si rozšířit obzory nikdy nezaškodí :)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Myslím si, že nemá cenu vymýšlet nějaké sofistikované zapojení. Já bych to připojil přes pojistkové pouzdro přímo na baterku ať bzučí pořád. Během jízdy to stejně nikdo neuslyší a po vypnutí motoru to bude dělat to co má.

Jinak to můžeš připojit v motorovém prostoru tím mínusovým kabelem na + obrys. světel ( po jejich vypnutí je na něm -).

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

na to zapojení jsi přišel jak??? Spočítej si rozdělení napětí... Měl bys jen dva spotřebiče v serii!!! Na to stačí jedno relé s rozpínacím kontaktem... Cívka zapojit na mínus a \"spotřebiče\" a plašič na mínus a přes pojistku a kontakty tohoto relé na plus baterky.

[upravil dne 10.1.2011 23:17 Edison]

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Co sa ti na tom napade od Fosil nepaci? Podla mna by to malo fungovat.

+ dostava plasic trvalo z baterky. Ak mas zapnute dialkove svetla, je na zmienenom vodici tiez + z palubnej siete, takze plasic ma na oboch vyvodoch takmer rovnaky potencial a bude ticho. Ak svetla vypnes, tak sa ten vodic vlastne prizemni cez dve pralene zapojene vlakna dialkovych ziaroviek (cca 12*12/110=1,3 Ohmu). Kedze odber toho plasica je maly (odhadujem max. desiatky mA) nebude na odpore vlakien ziaroviek prakticky ziadny ubytok napatia a tento plasic bude fungovat.

Mozno by stalo za pokus minus toho plasica nezapojit na vyvod k dialkovym ziarovkam, ale k obrysovkam, len by to chcelo overit, ci odpor vsetkych tych 5W a 1,2W v celom aute vo vypnutom stave bude dostatocne maly,ale myslim si, ze ano. Vtedy by plasic ptrestal fungovat ak by si zapol obrysovky, v tom prvom pripade ak by si zapol dialkove...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Co se mi na tom nelíbí??? ELEKTRIKA... To se učí už na základní škole!!! Proč laborovat s nesmyslama, když existuje jednoznačně funkční, a elektricky správné zapojení??? Tyjo... tohle fakt nechápu.

Víte co, kašlete na to... Buďto to nechte odborníkům, nebo se pak nedivte, že vám systémy na autě dělaj naprosto nepředvídatelné věci.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ale vsak tento princip nie je nicim novym. Na takom principe ako som pisal bolo napriklald uz v S125 riesene vypnutie prednych hmloviek ked sa zapli dialkove (v rokoch, ked to tak vyzadovala vyhlaska) a naprikald na mojom aute na tako istom principe funguje kontrola prerusenej poistky na pomalu rychlost sahar rozsvietenim centralnej kontrolky STOP.

Nic ine, len Ohmov a hlavne Kirchhoffove zakonyzakony v praxi ...

Ano, je mozne pridat dalsie rele, ale ide to aj bez neho.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Jde všechno... ale jak... Kontola přerušené pojistky je kapku jiný případ. Jetli takhle někdo něco řeší, tak je to elektrikářský diletant. Zapojovat kdykoli jakékoli spotřebiče do série, pokud k tomu NEJSOU URČENY je cesta k rozsáhlým problémům. Jistě víš, co dovede špatné ukostření jediného spotřebíče (což je stejné, jako bys mu do serie zapojil jiný spotřebič) s celým systémem vozidla.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Nechcem eskalovat diskusiu, smerom ci mas pravdu ty ,alebo ja, ale v com je

... Kontola přerušené pojistky je kapku jiný případ....
?

Tam vtedy tecie prud cca 100mA, podla mna este vacsi ako pri tom plasici a zapojil to tak vyrobca, nie ja.

Suhlasim s tebou, za ak sa pohadaju kostry... tak to je potom zabava... Aj ja viem o com to je.... Vysku som koncil v minulom storoci :D (v 86-tom) a od vtedy mi uz cosi elektroniky preslo rukami ;).

Suhlasim, ze treba 2x rozmyslat co a ako nielen do auta pridat a osobne tiez nemam rad vseliake tie \"dorabky\", zvlast ak su vyslovene\"dolepene\" uplne bez rozumu, ale ak to ma slusne spracovanie podlozene teoretickym zdovodnenim, tak preco nie, navyse ak je to jednoduchsie(lacnejsie?) a nie menej bezpecne riesenie.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Víte co, vyházejte relátka, jsou tam úplně zbytečně drahý a pozapojujte všechno přes žárovky... Je to lacinější a musí to přece fungovat... Výrobci a projektanti jsou dilentanti sledující pouze zvýšení příjmů svých chlebodárců. Howg.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Hm... preco tak ciernobielo? Co ide spolahlivo a bezpecne bez relatok, preco ich tam davat? Nakoniec, isto vies,ze rele patri k elektrokomponentom, u ktorych stredna doba medzi dvomi poruchami je nic moc ...

Zapojenie kontrolky STOP v P306, ktore som uvadzal ako priklad navhli projektanti PSA a vyrobili v niektorej z fabrik PSA (alebo ich subdodavatelov).

Mimochodom, vobec som nemal v umysle sa ta nejako dotknut ak sa to stalo, sorry, zaujimal ma nejaky technicky dovod, preco mas nazor, ktory si zastaval. Ucim sa cely zivot, mozno som nejaky technicky dovod preco to nepouzit prehliadol.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×