Přejít na obsah
klm16

Ako správne funguje sahara ??

Recommended Posts

Pri včerajšom posedení pri pive sme sa s kamarátom bavili o našich autách....

Okrem toho že sme si ich chválili a vyjadrovali spokojnosť sme sa nezhodli na jednej veci ktorá mi neskor nedala spať...

čiže: Keď na svojej 306 zohrejem motor na teplotu viac ako 90°C pustí sa mi sahara (aspoň tuším že som to nazval správne) a motor sa ochladí. To je myslím správny postup.

problém však nastáva keď mi ventilátor zopne pri parkovaní. Napr. idem do garáže, auto je naštartované kým otvorím garáž, medzi tým zopne ventilátor, sadnem do auta zaparkujem vypnem motor a spolu sním vypne aj ventilátor...

Je takýto postup normálny? Viem že na iných autách ventilátor krúti aj po vypnutom motore a vypne sa, až keď sa motor ochladí... Mne ho vypne spolu s vypnutím motora....

Niečo je zlee?

[upravil dne 7/1/11 12:57 klm16]

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Podla mne dostupnych info sahary bezia po vypnuti klucika len na P306-kach, ktore maju na sahare len jeden ventilator 120W.

Na ostatnych motoroch sa s vypnutim klucika vypne aj napajanie pre relatka (tiez BITRON, riadiacu elektroniku auta..), ktore spinaju motory sahar, zjavne preto je potom v garazi klud.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Inak povedal by som, že po vypnutí motora aj tak nemá význam ochladiť kvapalinu v chladiči, pretože v motore sa neochladí...alebo iba minimálne...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
no takto nejako to aj funguje, po vypnuti kluca sa sahara vypne....

ma to nejaky dovod ? alebo je to len jeden z vrtochov francuzov?

Tazko jednoznacne zaujat stanovisko ...

Ak auto ma elektroniku na riadenie sahar, tak ta by musela byt napajana aj potom, ako vypnes klucik (naprikald BITRON,alebo riadiaca jednotka vstrekovania) z coho plynie minimalne jedna nevyhoda - ze by to zas cosi viac zralo v kludovom stavave (ked nebezi motor) a trvale vybijalo baterku... Tiez mas dalsie zariadenie trvalo pod napatim, co moze zvysit teoreticku moznost poziaru pri nejakom skrate, zvode ... Tento problem zjavne nie je aktualny pri jednomotorovych saharach, kde je motor sahary riadeny priamo cez kontakty snimaca teploty chladiacej zmesi myslim priamo v chladici.

Je tiez fakt, ze ked nebezi motor, nebezi ani vodne cerpadlo, takze by zrejme k nejakemu intenzivnemu ochladzovaniu chladiacej kvapaliny nedochadzalo aj keby sahara bezala pri vypnutom motore. Nedokazem odhadnut ake prudenie chladiacej kvapaliny by bol schopny urobil len teplotny spad: horuci motor<-->ochladeny chladic. Ako pise Ferrari - asi vela nie.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Je to uplne normalne a pokial mas system v poriadku tak sa ti ani nevyvari :papa

A inak motor sa tazko ochladi pustenou saharou, ochladi sa akurat chladiaca kvapalina, ktora nasledne odvedie teplo od motora ;)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

vdaka chlapci zacinam tomu pomaly rozumiet...

cize moja sahara je obladana RJ, ta rozhodne kedy sa ma zopnut a kedy sa vypne ??

a pri stojacom aute resp. vypnutom motore necha chladenie nejaky extra vyznam kedze sa ochladi len kvapalina v chladici. to dava logiku...

Naco potom kruti sahara pri inych autach a vypnutom motore ??

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tak ono to vychladí aspoň tú kvapalinu v chladiči, no...čiže nejaký minimálny vplyv to mať bude...

Ale čo z tohto vyplýva - ak máš pustenú saharu, tak po príjazde vypni motor, až ke´d sa sahara vypne a jeto...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

...Naco potom kruti sahara pri inych autach a vypnutom motore ??

Mozno je to len dan za sposob, ako je to elektricky zapojene...

Ak auto nema na ovladanie motorov sahar relatka, tak by bolo nerozumne napajat sahary z poza klucika, pretoze zeru hodne prudu. Ak by sme zobrali len jeden 120W motor co mala tusim uz S105-125, tak je to 10A, co by muselo tiect naviac cez kontak klucika. Takze to vyrobca riesil tak, ze to bolo napajane mimo klucika (priamo z baterky cez poistku, termostaticky spinac ...). Preto sa to zapinalo-vypinalo len na zaklade teploty vody v chladici a klucik na to nemal ziadny vplyv.

Netvrdim, ze to tak plati 100%-ne na vsetky auta, naozaj neviem ako sa sahary spravaju v tomto smere v inych modeloch Peugeotu ci aktualnych autach inych vyrobcov.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Tak ono to vychladí aspoň tú kvapalinu v chladiči, no...čiže nejaký minimálny vplyv to mať bude...

Neviem si to treraz vybavit, ale ak je vtokovy otvor do chladica vyssie ako motor (termostat) tak to moze trochu ochladit aj motor, pretoze az sa ochladi kvapalina v chladici urcite dojde samovolne k nejakemu prudeniu teplejsej kvapaliny z teplejsieho miesta (motor) na chladnejsie (chladic) aj ked vodne cerpadlo nebezi,ale suhlasim s tym, ze to nebude mat nejaky velky vplyv na znizenie teploty motora.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×