Přejít na obsah
shvab

problem s otackami a brzdami (406 2,0 HDI 80kW)

Recommended Posts

Ahojte

mam 406 break 2,0HDI 80kW a v poslednom case sa mi vyskytol nasledovny problem:

Ked je von zima a auto dlhsie stoji, nastartujem (pomerne v pohode) a otacky nabehnu na cca 900 a v priebehu desiatich sekund sa dostanu sami od seba az na 1500, kde drzia cca 3-5 min a potom klesnu na cca 1000. Zvlastne je, ze ak pocas tohto casu motor vypnem a znova nastartujem, otacky pekne ostanu na cca 800.....to je prva zahada. Druha zahada je v tom, ze ked idem a hodim neutral, otacky klesnu na 1000 a hned vyskocia na cca 1100-1200, kde sa drzia, ale ked pribrzdim (stale so zaradenym neutralom), tak klesnu pod 1000, a ked pustim brzdu, zase vybehnu na 1100-1200. Ked zastavim, drzia sa na 1000. Ked motor vypnem a zase zapnem, opat su v normale (cca 800)....ale ked sa pohnem a idem, zase sa to opakuje....no uznajte, je to normalne?

Dufam, ze nezdvojujem nejake vlakno...ale bruzdal som tu po tych temach a s podobnym problemom som sa nestretol....

Dokazali by ste niekto poradit?

Dakujem velmi pekne a prajem Vam vela potesenia s Vasimi tatosmi.

No a teraz sa mi k tomu pridal este problem s BRZDAMI.....ako keby mi nesiel posilnovac...brzdi bud slabo, alebo skoro vobec

...Myslite, ze by to s tymi otackami mohlo mat suvis....nieco s podtlakovym cerpadlom, alebo nieco take

...celkovo sa mi zda, ze tam bude nejaky mechanicky problem so vzduchom

???

[Edited on 14/1/11 22:18 shvab]

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

jako prvni bych zkusil dodatecne ukostrit snimac polohy plynoveho pedalu v motorovem prostoru. Nedavno jsem to tu radil Kodajzovi, tak se na to mrkni:

Drzim palce

Kaja

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

to marsalek:

Dakujem za radu....prestudoval som to, no nemyslim, ze je to sposobene presne tym....no kazdopadne, ked pojdem nabuduci tyzden k mechanikovi tak mu poviem, nech tuto eventualitu skontroluje

Ono ako keby to boli vlastne dva problemy:

1) Neprimerane vysoke otacky po nastartovani

2) kolisanie otacok pri jazde na neutral

a 3) este sa mi zda, ze mi pri radeni nejak pomaly klesaju otacky

to lampa:

Ono to kolise hlavne vtedy, ked mam neutral a auto je v pohybe (napr. idem 60km/h, hodim tam neutral a otacky mi ostanu na 1100, pribrzdim napr na 40km/h - stale so zaradenym neutralom a pocas brzdenia mi klesnu na 900, ale ked brzdu pustim, zase vybehnu na 1100 alebo si tak nejako podivne kolisaju) ...ked stojim s neutralom, tak stlacanie brzdy uz na to nema vplyv...otacky sa stale drzia na cca 1000..

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

měl jsem podobnej problém, ale srovnalo se to samo asi po dvou dnech. Ale proč a co to dělalo jsem nezjistil. To bylo asi před dvěma roky a do tý doby je to dobrý. Jinak bych asi zkusil jak radí \"marsalek\".

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

ja by som skusil pri zohriatom motore poriadne mu šlapiť na plyn,držať ho v otačkach,ono to niekedy pomaha.Myslím,že niekomu tu to už pomohlo.:aut Pokial nie,tak by som to tipoval na vadný drv ventil,poprípade vyčistiť váhu vzduchu,ale myslím že je toho tu dosť spomínané.Treba fakt len a len hladať a skúšaj hlavne české výzazy;)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

prave pred chvilou som sa vratil z \"projizdky\" (my SVK na to asi nemame vyraz) ....a urobil som presne ako spomina deddo306: riadne som ho prevetral (nie ani tak do rychlosti ako do otacok)...potom som ho nechal riadne vychladnut .... a slape ako hodinky......teraz neviem, ci to bolo ozaj tym alebo tym, ze je teplota nad nulou (4stupne)....

proste to momentalne ide paradne.....ale aby som sa tak velmi netesil a aby peugeot ostal peugeotom, tak mi pre istotu odpadol znak zo zadneho kufra.. :D

....mna napadlo, ze som si tie problemy mohol sposobit aj sam, ze som odkedy ho mam (cca 2mesiace) jazdil na paradne nizkych otackach...myslite zo by to mohlo byt aj tym?

Vdaka

[Edited on 8/1/11 11:53 shvab]

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

ono tie HDI-čka treba držať trošku v otačkach,žiadne že preraďovať už pri 2000.Potom ti to auto zlenivie,upcháva sa ti výfuk sadzami a postupne to začne robiť podobné problémy.Ten krútiaci moment musíš proste dodržiavať...Dúfam,že to bolo ozaj len v tom,vela štastia:papa

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Shvab: Preju Ti, aby se Ti to uz neobjevilo, ale me to taky vzdycky po nejake dobre prestane a pak se to znova objevi a to hned po nastartovani.

Ted v zime ale nastesti problem neni. Uvidime na jaro, az bude teplo.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

No a teraz sa mi k tomu pridal este problem s BRZDAMI.....ako keby mi nesiel posilnovac...brzdi bud slabo, alebo skoro vobec

...Myslite, ze by to s tymi otackami mohlo mat suvis....nieco s podtlakovym cerpadlom, alebo nieco take

...celkovo sa mi zda, ze tam bude nejaky mechanicky problem so vzduchom

???

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

to alternativ:

v piatok idem do servisu....a skusim to bez tyce...drz mi prsty

(a take dobre auto to bolo...kym som ho nekupil :D )

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

tak som sa vratil zo servisu....

vysledok?

Spojili mi egr ventil tou podtlakovou hadickou s tym elektro ventilom dovtedy to bolo nespojene a zaslepene (hadicka z egr isla do prazdna a na tom druhom ventile bola zaslepka)......ze vraj tym bol s posobeny cely problem.

Inac to iste som urobil vecer pred tym ako som siel do servisu.....prepojil som ventily a povozil som sa ....potom so to vratil do povodneho stavu, ze aby to automechanik videl

....a rano, ked som siel do servisu auto chytlo , nedymilo, otacky v norme a brzdilo ....a ani otacky nekolisali

...no a vecer, ked som sa vracal od mechanika, otacky zase parkrat zakolisali.

Tak neviem

Este som chcel aby mi vycistili ERG, ale oni ho nevycistily s tym, ze \"to je normalne, ze je taky spinavy\".

tak uvidime, ako sa to bude spravat (najma, ked opat pridu mrazy)

[Edited on 14/1/11 21:14 shvab]

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

nie, HDi ma otacky stale rovnake jak za studena tak za tepla. Ide len oto, ze za studena dava viac paliva. Takze to moze byt nejaka posrana RJ motoru, alebo si skorej myslim, ze to bude cidlo teploty motoru, to zelene v bloku motora nad prevodovkou...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

to foxo: vdaka skusim sa na to pozriet .... je to draha zalezitost to cidlo?, ze by som to skusil vymenit....

len neviem ci to moze mat suvis aj s kolisanim otacok za jazdy (na neutral).... inak vcera som si vsimol, ze mi to robi najviac (resp. iba) medzi rychlostou 20-50km/h

...a niekedy, ked zastavim, otacky mi ostanu vysiet na 1000

asi to bude viacero spojenych problemov, skusim zacat tym cidlom a kontrolou hadiciek (len keby ich tam nebolo tolko a s takym zlym pristupom)

...ale teraz ma napadlo, ze aj keby to bolo to cidlo teploty, prinutilo by to drzat motor po starte cca 4 min na 1500 ot? ....to sa mi nezda....tolko by snad netocil ani v -50

[Edited on 18/1/11 20:06 shvab]

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Najvacsia zahada je, ze to tie vysoke otacky po strate drzi bez kolisania a po 4 min padnu na normal, .....ako ked utne

s tym ste sa nikto nestretol?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×