Přejít na obsah
lordlacik

Splyňovač do 106tky - áno či nie?

Recommended Posts

Zdravím všetkých.

Chcem sa opýtať, či má niekto splyňovač v 106tke a aké máte s tým skúsenosti. Po tom čo ide benzín tak rapídne každú chvíľu hore vážne uvažujem o plyne. Mám 1,4 a pri spoptrebe približne 10L po meste to nie je žiadna výhra a to jazdím tak šetrne ako sa len dá. Čo som sa rozprával, tý čo to montujú to odporúčajú, čo je samozrejmé, ale zase som počul, že to ničí motor. Čo vy na to? 1,29 vs 0,53€ je rozdiel za 1 liter.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Psal jsem to v jiném vlákně, natočil jsem s LPG 200 000 Km s jednobodovým vstřikováním. U spotřeby je nutné připočíst pro LPG 10% ke spotřebě benzínu. Dále musíš počítat s menší nádrží a tím kratším dojezdem. V SR/ČR to je jedno, ale přes Rakousko je to docela o nervy, ale dá se to zvládnout. Přibude také roční revize úniku plynu a dvojí emisní zkouška. Ale byl jsem s tím maximálně spokojený. Moje Daewoo Lanos mělo 40l nádrž, do které se vešlo 33 litrů aniž se tlakoměr zbláznil. Dojezd 330 Km.

P.S. nyní mám dojezd 1200 Km. Hold nafta je nafta. Ale vzpomínám na LPG rád, krom smradu na pumpě to nemělo chybku ....

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

10l ve městě když jezdíš šetrně? To je asi něco špatně. Ten plyn se ti vyplatí jen pokud najezdíš hodně km. A u 106 zabere hodně místa v kufru. :D

Měl jsem lpg v 309, na smrad si zvykneš za měsíc a pak už to nevnímáš. :D Byla to 1,9 jednobod benzín a jezdila za 9l plynu. Byl tam na ten plyn klasickej reduktor jako u favorita + nějakej el. moturek (v servisu tomu řikali servo, bylo to kvuli emisím, připojený k náký jednotce a k lamgda sondě) na lpg hadici co vedla z reduktoru do směšovače v sání. Nádrž 60l v kufru, dalo se natankovat asi 53dm3 plynu. Bylo znát, že to s tim plynem jede trošku hůř, taky museli dát něco do sání, aby zmenšili průměr trubky, bez týhle úpravy jim to nešlo seštelovat, byl malej podtlak v sání.

[upravil dne 4/1/11 12:18 Benžík]

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

10L mám v zime a iba po meste. Ináč mám 5,5-7.

Ja som zisťoval a povedali mi že 4bodové vstrekovanie je pri png ale lpg je už také prešpekulované, že je to neporovnatelné a navyše lpg pumpy máš všade, kdežto png skoro nikde. Spotreba sa po novom už nemení a výkon taktiež ostáva a ani smrad už nie je, u starších lpg to bolo ako píšete vyššia spotreba, nižší výkon a smrad. Vraveli mi že sa robí iba jedna emisná a žiadne ďalšie skúšky a pod. A to som sa pýtal aj tých čo majú nanovo lpg. Zmenší kufor, to je pravda, ale tá cena je vždy lepšia ako za benzín, nádrže sú určite aj väčšie ako len 30L. Prepínanie medzi benzínom a lpg už robí elektronika automaticky a nie ručne, zahraje a prepne.

Mal som na mysli opotrebovanie motora. Fakt sa opotrebúva viac ako s benzínom? Lebo vraj plyn je suchší. Čo vy na to? a nie len na to? Celkovo životnosť, častejšia výmena oleja alebo sviečok.......? Oplatí sa to ozaj keď najazdíš viac, ale aj keď najazdíš menej sa to oplatí, ale vráti sa Ti to neskôr, ale určite tiež vráti.

Do mojej 106tky mi hovorili cenu sevším všudy aj skúškami 1300€.

Dík

[upravil dne 4.1.2011 13:24 lordlacik]

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Opotřebování motoru je asi stejný jako u benzínu. Jen ty gufera na ventilech... Začalo to kouřit, při opravě motoru (těsnění pod hlavou - bylo starý, vyžraný, lpg za něj nemohlo) mi vyměnili i ty gufera a po půl roce už to kouřilo znova. Takže nejšpíš ty gufera stvrdnou a pak netěsní. Ale to neni nic hroznýho, jen to kouří a trochu žere olej.

[upravil dne 4/1/11 14:14 Benžík]

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

najel jsem na svy 1.8 16V asi 380tis na LPG a bez problemu, takze opotrebeni motoru nejak nehrozi, to mu vice skodi napr. kdyz se honi studenej motor

nevim presne, jaky jsou ceny LPG na slovensku, ale montaz LPG zarizeni se vyplati opravdu jen pokud jezdis vice, tzn aspon 15-20tis km rocne a mas v planu si to auto jeste nejaky ten rok nechat (pak bude navratnosti investice za cca 2-3 roky, pak teprve zacinas setrit)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Namontuju to sem, když mám tu 106-tku.

Pokukuju po LPG a tak se ptám, jaký výrobce? Lovato, BRC,...??

Jaký máte kdo skušenosti? A pro brňáky: u koho ste dělali přestavbu? :papa

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tak sem asi málokdy někdo zamíří, ale jsem objednanej do Brna firma Ekolgas, system Lovato. Tak uvidíme.

Na tuhle firmu sem nenašel žádná negativa, ale ani pozitiva a zbytek Brna na tom byl skušenostma dost zle, podle jiných fór.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

ohledne typu zarizeni LPG je to vesmes jedno, vstriky se stejne pouzivaj vetsinou od dvou tri firem stejny u vsech systemu, lisi se akorat tak ty ridici jednotky a software v nich, i kdyz principy budou taky podobne.

Jinak na morave netusim, vim jen, ze treba Fedor Auto v Prostejove ma dlouholetou tradici prestaveb, konkretne v Brne neznam zadnou firmu

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Díky Ferry za reakci. Co sem tak pročítal, tak italové (BRC, Lovato,..) sou prej lepší než polsko (Stag,...) a hodně taky záleží na montážní firmě jak moc to \"zprasí\" nebo to udělá dobře.

Jak už sem psal, vybral sem v Brně tu na kterou nebyla žádná špína, většinou si lidi totiž stěžují, než chválí. Měl sem vyhlídlou i firmu ze Zábřehu - vyhlášená, ale jezdit pak servisovat 100km daleko :bojim

Takže v týdnu bude operace a pak uvidím, snad budu spokojený.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tak auto je doma. Ale..... Na dílně žádnej problém, auto jelo na plyn a na benál v klidu. Asi po cca 3km plyn vypověděl službu, musel sem teda přepnout na BA. Přikládal sem to tomu, že došel plyn, v nádrži toho moc nebylo a ukazatel byl taky v červeným.

Na benzině sem dotankoval do \"plných\", ale vlezlo se jenom 27l. Po dotankování ukazatel pořád červenej a na plyn porád nic. Takže zítra ráno zase na dílnu :(

Viděl bych to na chybu v multiventilu - nedalo se pořádně natankovat a nejde asi ani plyn ven.... a ukazatel taky nula ...

Jinak jízda na plyn byla v pohodě, nijak sem nepozoroval lenost, pravda moc sem něměl možnost to rozjet ve městě.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tak hotovo :)

Byla prej povolena autoadaptace krokáče a ten se otevřel do plnejch, kde se zasekl a bylo to moc bohaté....

Opraveno a zatím to jezdí. Co se týče ukazatele paliva, tak mu chvilku trvá než se načte a funguje jenom, když se jede na plyn :( No, ale aspoň nějaký přehled člověk má....

Přepnutí na plyn je plynulé, nejde poznat. Teď už jenom ujet pár nádrží na tu spotřebu a snad bude spokojenost. :roker

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Pak sem prosím napiš pro porovnání spotřebu na BA a na LPG. Díky.

Jasné, mám to v plánu, ještě sem ale nebyl tankovat :) tak uvidíme kolik vůbec najedu na nádrž. Jenom je škoda, že pokud je motor studený jedu na benál a tak to nebude úplně přesné měření spotřeby.

Jak jinak měříte spotřebu LPG?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tak mám za sebou druhé tankování :papa a spotřeba viz podpis :)

Uvidím jak natankuju benzín a jak moc se to změní. Ale zatím je to kolem 8l :)

Na BA mám průměrnou 6,5\\100km.

Zatím spokojenost. Jenom budu muset pořešit ukazatel na LPG, bo sem skoro 3/4 nádrže jezdil na \"hladové oko\"

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×