Přejít na obsah
Hiky

Bionafta

Recommended Posts

Ahojte všicí, vím, že se to tuž hodněkrát řešilo, ale nenašel jsem zkušenosti majitelů 406ek kteří bionaftu tankovali nebo tankují. Někdo říká, že na to jezdí 10 let a vše OK a druhý zase, že natankoval a ani nenastartoval, což si myslim, je blbost. Ke mě se akorád doneslo že se nesmí dlouho skladovat a že může rozežrat těsnění a gumičky v čerpadle.Je to pravda? Proto prosím, pište vaše zkušenosti s bionaftou a popř. názory jestli na ní může bez problému jezdit PEUGEOT 406 2,1 TD r.v. 1997 ??? díky všem

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud máš lucas epic tak rozhodně ne. Pokud máš namontovaný bosch tak můžeš jezdit snad na všecko, i na olej z penáče. :D

U epicu není dobrý tankovat ani u čerpačky, kde může být nekvalitní nafta, čerpadlo je na to hodně citlivý.

[upravil dne 4/1/11 11:52 Benžík]

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

je pravda,že když nebudeš jezdit tak po delší čase(nikdo neví jak dlouho to je,ale řekněme půl roku-vyzkoušej si to sám někde si někam ji nalej)že se ti udělá takovej film no je to jako mazut-usedlina a taky že to nemá takové mazací účinky a tak to může i po nepoužívání reznout.

Jezdil jsem někdy míchaně někdy jenom naftu a oddělal jsem 2čerpadla (cca60 000km),ale jestli to bylo tou naftou či používání ti neřeknu,jenom mechanik říkal že je to tím,ale kdybych mu to neřekl tak,by o tom nevěděl.Byl to moto 1,8 D ford.

Ale do 2,1 bych to určitě nedával,jestli máš čerpadlo lucase jeho oprava je drahá věc a sehnat použité to je sázka do loterie.To spíš seženeš levněji celkovej motor s čerpadlem :)

ale ve finále neušetříš když pomyneš jestli ti vydrží či nikoliv čerpadlo,jde o to,že ti to bude žrát víc.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

No už ji radši nenatankuju, vzal jsem jí minulý týden na zkoušku a docela špatně to ráno startuje, takže fakt nic dobrýho to pro ten motor asi nebude

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Když jsem koupil 406, taky jsem do ní nalil naftu z kanistrů, co jsem měl. No a pak to po nastartování dělalo několik vteřin strašnej rachot, dotankoval jsem asi půl nádrže vervu a bylo to dobrý. Možná by ti pomohlo přidat do nafty náký aditiva, ale ty jsem nikdy nedával.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Už jsem to psal i do jiných vláken. Když moda bionafty přišla do česka, tak táta jezdil ještě se starou Avii (bez turba) a zkusil i natankovat. Do kopce to jelo hůře a vylítla spotřeba. Po pár tankování se vrátil ke klasické naftě. Naopak jeho kolega ji tankoval dále, protože to vycházelo levněji. Pak mu to nechtělo nějak jet a když jsme viděli hadice od nádrže, celý mazlavý a dali se natáhnout do dvojnásobné délky. Takže za mě NE.

PS: ani do P309 kde byl holý diesel jsme to nedávali ... taky motor přežil kasli.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

ja jsem na ciste mero jezdil 3 roky kdyz bylo nad nulou (bionafta by mela byt 30% mero a zbytek nafta) zadnej problem jsem nikdy nemel spotreba cca 0,5 litru navrh po meste. kdyz bylo pod 10 stupnu tak se to malinko hadalo po startu. 1-2x za rok jsem to cistil, takovou jakousi tekutinou tak ze jsem odpojil filtr a motor bezel jen na to.Vzdycky vytekl peknej hnus. Trosku jinak to auto smrdelo. dokonce jsem na to naucil jezdit par dalsich lidi co meli stary popelnice :D auto jsem tenkrat koupil za 45000 asi 20000 usetril na palivu a prodal za 15000. Chorvatsko jsem odjel ve 2 za 2000kč. Jednalo se o VW polo 1,9D čerpadlo lucas. Ted bych si to do auta nenalil HDI by to asi nerozchodilo

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

ja bych to osobne nenalil ani do traktoru(nic proti traktorum)ale na firme to lejem do nakladaku a mate vydet co nam nato řikaji v servisu,až prej začnem tankovat klasiku tak prej bude vše v poho (spotřeba nahoře,vykon dole,nezavisli topeni se přad vypina atd) a kolem nadrže pekna vazelina,do firemnich osobaku to mame zakazano tankovat protože to niči čerpadlo,volvo to taky nedoporučilo,ale zase sem slišel že prej do budoucna prej bude jenom BIO,tak nevim........:myslim

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

do budoucna jen BIO nebude dovede si nekdo predstavit kolik je k tomu potreba repky? by jsme vsichni umreli hladem. V servisu muzou rikat co chcou klasicka predkomurka neni problem! A do traktoru bych to opravdu nelil dneska uz maji taky CR a ty se snadno zalepi. Do staryho diesela lejt dle strachu co se muze stat? pokurvis cerpadlo? tak za 1000kč koupis nove 3x natankujes a cerpadlo je doma :P

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

da sa na bionaftu jazdit ale budete to robit ako sudruhovia v nemecku. Do kombajnu naleju bionaftu posekaju riadny flak nez nedojde skoro bionafta a potom naleju klasicku naftu a este dosekaju a maju pokoj.

Inak ja som teraz tankoval v Plani nez som siel dom a teraz auto kucka nedrzi otacky no proste hruza uz tam nikdy nenatankujem.

Ak chcete mat silu v dieslu dolejte si tam petrolej :D :D :D

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×