Přejít na obsah
Saviero

rozdíly elektromagnetických ventilů 1628 HC a 1628 LQ

Recommended Posts

Zdravím všechny,

zajímavé diskuze ohledně těchto dvou ventilů putují internetem...

Rád bych s Vaší pomocí objasnil jak tomu opravdu je (přiznávám, já nevím).

Jedni tvrdí, že tyto ventily můžeme mezi sebou prohazovat a že různá označení jsou jen pro potřeby katalogů...????:myslim . Netvrdím že to tak není, ale já patřím do té druhé skupiny \"rýpalů\", která se ptá proč tedy ty ventily vypadají odlišně..

Např. pro ovládání turba má sloužit 1628 HC

pro EGR 1628 LQ a jak vidíte 1628 HC má dole ještě jeden \"vývod\" na který dle obrázku ze ServiceBoxu má přijít filtr.

Napadla mne jedna možnost (pokud blabolím opravte mne) a to rychlejší reakce. Když si vezmeme ventil turba, ten má předsazen vakuový reservoár č.7 (regulace potřebuje rychle podtlak, šup je tam). A obráceně, když regulace turba potřebuje přepnout, ventil se jen nezavře (chvilku by trvalo nž podtlak uplně vymizí) ale použije se 1628 HC který dle mého pouze nezavře,ale hodí \"vyhybku\" na volný průduch. Vše jen a jen pro rychlejší reakce. (opakuji, je to pouze domněnka)

Když už tu mluvíme o regulaci turba, (prosím o potvrzení, nebo vyvrácení, případně vysvětlení:) ). Ventil k regulaci turba je stále otevřený a pouze při přílišném tlaku se zavře a tím \"naklopí lopatky\" (sníží tlak)

Děkuji všem za příspěvky!

post-19920-14109614366925_thumb.jpg

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Já mam problém do dneška se kterým jsem se naučil žít. Auto mi rok padá do nouzáku s hláškou Vysoký tlak turba. Bylo mi řečeno, že je v háji turbo, což mi nejde do hlavy a turbo šlape. V servise mi vyměnili podtlakový elektroventil od truba...ale.

Původně jsem měl na turbu elektorventil, který nemá ten ocásek s nasáváním vzchucu...byl tam Transformátor měniče BOSCH viz. link co sem dal Saviero. Ten byl zaměněn právě za elektorventil s ocáskem v autokelly nazvanný - Vypínací ventil BOSCH. Technik autorizovaného servisu Peugeot auto projel, nechal jsem tam 3500Kč a prý je vše ok. Bohužel není auto padá do nouzáku dál.

Teď otázka čím a kde vzniká vysoký tlak turba a proč se tak děje. Kdyby bylo turbo v haji je malý tlak, nebo je to nefunkcí elektroventilu, že nesepne a neotevře turbo, tak aby se ufoukl potřebný tlak? Někdo tady psal, že turbo dává od začátku plný tlak a otevření lopatek se zmenší tlak... tak jak to vůbec je?

:)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Mělo by to tak být, turbo tlačí stále a až při přílišnem tlaku naklopí lopatky, sepne obtokový ventil atd. (dle motorizace) prostě sníží tlak.

HakTac: Ty máš vysoký tlak při volnoběžných otáčkách, nebo ti to padá do nouzáu když jedeš po dálnici nad 125km/h ? Je tu jedna možnost a to by mohlo být zanešené turbo, tady v peugeot clubu se to moc neřeší, ale třeba na VW je to dost časté téma. Jednoduše lopatky turba jsou zanešené a nevrací se do původní polohy. Vyčištění cca 2500,-

Docela o tom přemýšlím, auto má už dost nalítáno a hodně v městském provozu...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

No já hlavně dával nové turbo před 2 lety. Díky ucpanému fapu mi odešlo tubo - alespon mi to bylo řečeno v servise..udělal jsem na dálnici krásnou dýmovnici.

No já když jedu s autem více jak 110km/h takto skočí do nouzáku - musím když chci frčet rychleji šlápnout na plyn dosáhnout nějaké rychlosti na chvilku ho pustit a znovu, ale naštěstí rychle jezdit nemusím a jezdím na pohodu.

Stačí točit auto více jak 2000 otáček a nouzák se ozve.

S těma lopatkama bych nesouhlasil, protože turbo u 2.2 HDi lopatky nenatáčí, ale vysune se takový klobouček, který odkryje rotor s lopatkama.

http://en.turbolader.net/pic/img/999/556/726683-5002S.jpg

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tohle mi dělalo, jak jsem jel na dálnici nad 115km/h šup do nouzáku. Vzřešilo to prohození podtlakových ventilů.

Ohledně těch lopatek, máš pravdu a já si nebyl jist jak je to řešené u 607, proto jsem prozíravě napsal \"naklopí lopatky, sepne obtokový ventil atd. (dle motorizace) prostě sníží tlak\" :D

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Já to staré turbo nechám repasovat a uvidím. Jen mi nejde do hlavy ty podlakové ventily - když jsem tam měl ten bez toho nasávání co má dole ten zobáček a minulý rok jsem tam dstal s tím zobáčkem...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Já mam problém do dneška se kterým jsem se naučil žít. Auto mi rok padá do nouzáku s hláškou Vysoký tlak turba. Bylo mi řečeno, že je v háji turbo, což mi nejde do hlavy a turbo šlape. V servise mi vyměnili podtlakový elektroventil od truba...ale.

Původně jsem měl na turbu elektorventil, který nemá ten ocásek s nasáváním vzchucu...byl tam Transformátor měniče BOSCH viz. link co sem dal Saviero. Ten byl zaměněn právě za elektorventil s ocáskem v autokelly nazvanný - Vypínací ventil BOSCH. Technik autorizovaného servisu Peugeot auto projel, nechal jsem tam 3500Kč a prý je vše ok. Bohužel není auto padá do nouzáku dál.

Teď otázka čím a kde vzniká vysoký tlak turba a proč se tak děje. Kdyby bylo turbo v haji je malý tlak, nebo je to nefunkcí elektroventilu, že nesepne a neotevře turbo, tak aby se ufoukl potřebný tlak? Někdo tady psal, že turbo dává od začátku plný tlak a otevření lopatek se zmenší tlak... tak jak to vůbec je?

:)

Staci se ozvat:D

Rozdil je v tom ze jeden ventil je oteviraci a druhy zaviraci.Cize kdyz do jednoho privedes napeti tak pousti podtlak a do druheho je to obracene.

Staci takhle??:papa

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

straki007: Však já za tebou pojedu - jen musím něco našetřit a počkat na lepší situaci na silnicích až nebude klouzačka.

Ale co píšeš, tak to znamená, že tam mam ventil co tam být nemá? Nebo dle technického manuálu ano, ale měl jsem tam něco jiného?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Jasne ze prehazovat NEJDOU!!!

A kdyz jo tak se musi vedet ktery muzes a ktery ne.

A jako laik nezjistis ktery je ktery...tech ventilu je kvantum a hodne nahrad takze radeji to nechat na diagnostiku.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tak koukám v Peugeotu asi vědí no... Mě de facto tohle začalo dělat když mi udělali v Peugeotu rozvody. A po roce ježdění s novýma rozvodama je slyšet cvakání napínače...docela brzo.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

poradí někdo jak zkontrolovat elmag. ventily na ovládání podtlaku EGR, turbo, swirl, klapky dvojího sání atd. u motoru 2.2 HDI FAP, ale i mnoha dalších. Chápal bych, že bez napětí je zavřený (nebo otevřený) a s napětím obráceně. A když na vstupu vytvořím podtlak, tak výstup spíná nebo rozpíná, podle napětí. Ale já měl v ruce 3 kusy a ty se chovali tak, že byly pořád otevřené. Díky

[upravil dne 8/1/13 16:28 od pesl]

[upravil dne 12/1/13 13:24 od pesl]

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
V 4. 1. 2011 at 14:26, straki007 napsal:

Staci se ozvat:D

Rozdil je v tom ze jeden ventil je oteviraci a druhy zaviraci.Cize kdyz do jednoho privedes napeti tak pousti podtlak a do druheho je to obracene.

Staci takhle??:papa

A jaký má být na turbo tedy? Hc nebo lq?  

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×