Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Spotřeba 5008


petrpard

Recommended Posts

Na přelomu tisíciletí? no spíš na přelomu desetiletí (2010) začaly ve větší míře přicházet úsporné automaty s větším počtem stupňů a vyšší účinností. Ber, že 5008 je model z roku 2009, vývojově je to ale C4GP z roku 2006, takže převodovka je vývojově z této doby (nebo starší). Nová se objevila až v roce 2014 (s novou 308 a FL 508) a pak se objevila ve FL 5008.

Ale PSA nebylo zrovna "automatovou velmocí"...

Agrafik: Liší...

Upraveno uživatelem Pacho69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@stati Neviděl bych to tak tragicky. Automaty s paírovou nižší spotřebou jsou zásadně ty dvouspojkové (se "suchou" spojkou) - DSG, PDC, PowerShift... Ty maj zase jiný druhy problémů (a většinou nižší životnost).
@Agrafik - rozdíl v generacích převodovek myslím není nijak revoluční, spíš plíživá optimalizace.
Z doslechu - nová převodovka prý "víc zamyká" (přemosťuje hydroměnič), bylo sníženo tření "optimalizací" tvaru disků a brzd (=méně materiálu). Nejsem si jistý, zda to nebude na úkor trvanlivosti, jak to v poslední době bývá. Snad je i optimalizováno mazání.
AUT6 z roku 2012 bude prověřená konstrukce ke konci produkčního cyklu, víc bych řešil historii (kolik najeto, zda měněn olej) než o něco vyšší spotřebu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

VAVA: I hydoměniče výrazně snížily spotřebu (neřešme papírovou) - soft + konstrukce s vyšším počtem stupňů. Když porovnám 6st BMW z roku 2007 s 8st v roce 2016, při stejném stylu jízdy je celkem značný rozdíl, část připadá na motor, ale převodovka má značný vliv.

Agrafik: stejně, jako se za deset let změnila auta, změnily se i převodovky. Změnilo se jistě víc než jen jiný olej. Jiný software je dnes velice zásadní změna z různých hledisek. Z provozního může mít spolu s konstrukcí výrazný vliv na spotřebu, z hlediska životnosti může být vliv negativní. To je dnes všeobecný trend, aby to vydrželo co nejmíň, všichni potřebujeme přece vyrobit víc a víc aut. A nazývají to "ekologie"

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pacho69: Jj, to je jasný. Mám 4tý automat v řadě - nejstarší byl ročník 1985 a máš recht, drobné rozdíly bych tam viděl :D
Já měl dojem, že tu srovnáváme 2 generace 6ti rychlostních automatů AISIN (AUT6, EAT6, konkrétní modelové označení neznám), co se montovaly do 5008 a rozdíly těchto konkrétních převodovek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak já aisin neumím posoudit, měl jsem ho půjčenej na den s 5008, mám zkušenost se ZF v BMW a tam je rozdíl mezi generacemi dost znát. A tam jsou generace převodovek obměňovány výrazně častěji než v PSA. A ty máš auto po FL, takže už novou převodovku, ne? EAT 6 se montuje do 1,6HDI, do 2.0HDI šlo to modernizované AUT6? Taky konkrétní označení neznám.

Jen říkám, že ta předchozí generace je konstrukčně z roku  2006/2007, kdy šla do C4GP.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 měsíce později...

Dnes návrat po 1200 km jazde piatok až nedeľa. Trasa Trnava x Nemecko (za Passau) a späť + jazdenie cca do 200 km po Nemeckých okreskách s priemerkou na PP 5,8 l. Auto plne naložené 4 dopelé osoby a 3 deti, na streche plný box a po diaľnici na tempomat prevažne 138 km/hod. Takže spotreba fajn:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

po cca 1500km 1.6HDI 82kw 7,2l/100km a nechce to dolů.. město 55-60 žádné prudké starty spíš slimák co pak letí :D, mimo 90-100 a dálníce do 145 

doma máme C4 Grand Picasso 2008 1.6HDI 80kw a jezdím stejnou jízdu 5,8-6,2 tak nevím kde je problém 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Zdar řidiči milovaných 5008-ček......já najel zatím jen 2000 km a spotřeba ted v zimě se šplhá k 7 litrům.....ale když to nehoním na dálnici 140 km/h tak se dostanu i na 6,5 - 6,7. S předešlou 308 SW 2.0 HDi mám průměrku 6,5 l s plně naloženým autem. 5008-čka je holt větší auto s větším aerodynamickým odporem.....ale manželka se vždy dostane na nižší průměrku....jo, a poznámka...máme v automatu...obojí

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...