Pacho69 Odesláno 25. listopad 2016 Sdílet Odesláno 25. listopad 2016 Nafta se do výfuku nevstřikuje, víc se zatíží motor a obohatí směs, takže se celá nespálí a nespálené palivo se použije na podporu vypálení filtru. Díky aditivu se tak děje při nižší teplotě a regenerace je rychlejšíí -> filtr tolik netrpí a je možné jej vyrobit výrazně levněji (dokonce při optimálním režimu - teplota/zátěž - může s aditivem teoreticky dojít i k pasivnímu vyhoření sazí bez vyvolání regenerace, což je u suchého filtru prakticky nemožné). U FAPu s aditivem a s adBlue má největší vliv na spotřebu to, že soft není naladěn na emise, ale na nejvhodnější charakteristiku motoru. U suchého filtru bude rozdíl ve spotřebě s a bez adBlue vidět výrazně víc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Rose Odesláno 25. listopad 2016 Sdílet Odesláno 25. listopad 2016 (upraveno) Ahojky, při vypalování FAP se nafta u některých motorů vstřikuje zvláštním vstřikovačem přímo do výfuku a nebo ji normální vstřikovač stříkne při otevřeném výfukovém ventilu a proudění ji strhne do rozpáleného výfuku kde vzplane a vypaluje saze. To platí, co vím, u všech (PSA i VW,...). Močovina, myslím, nemá vliv na vypalování FAPu, ta je tam pouze kvůli redukci oxidů dusíku a filtr se vypaluje stejně jako dřív. Jinak regenerace u mého motoru trvá docela dlouho a že by saze chytaly sami od sebe? Upraveno 25. listopad 2016 uživatelem Charlie Rose Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pacho69 Odesláno 25. listopad 2016 Sdílet Odesláno 25. listopad 2016 Jak píšu, když snížíš zápalnou teplotu na cca 450 st, tak se teoreticky mohou vznítit saze samy, ale je to teoreticky, prakticky asi udržet podmínky pro jejich vznícení není snadné, protože řídící jednotka si se zvýšením zátěže pomáhá, jak může. Vstřík přímo do výfuku to mi asi uniklo, pokud vím, tak třeba u autobusů, určených do městského provozu je ve filtru pro zvýšení teploty elektrická spirála, takže lze vypálit prakticky kdykoliv, není to primárně závislé na provozních podmínkách. Právě systém bez aditiva to má těžší, protože musí teplotu dostat až na 600st, což zvýší nejen spotřebu, ale i prodraží konstrukci filtru (a následně i jeho výměnu) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martinecondrej Odesláno 25. listopad 2016 Sdílet Odesláno 25. listopad 2016 (upraveno) pátý vstřikovač do výfuku mají třeba Renaulty. Hlavní výhoda je, že se neředí olej naftou při častých regeneracích Upraveno 25. listopad 2016 uživatelem martinecondrej Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radek171076 Odesláno 25. listopad 2016 Sdílet Odesláno 25. listopad 2016 Jak to tady čtu, tak si říkám: za...... FAP. No nebylo bez nej lip? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 25. listopad 2016 Sdílet Odesláno 25. listopad 2016 a o čem by se tu jinak psalo? víš co tu je linků o FAP? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
G.Cowley Odesláno 17. únor 2017 Sdílet Odesláno 17. únor 2017 najeto necelých 50 tis. Na dlouhých cestách 7,6 l nafty /100km (počítač "kecá" 7,4l/100km), na krátkých cestách + Praha 8,6/100 (motor 2,0HDi, AUT); s karavanem (14q) 12l/100 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wojtěch Odesláno 20. únor 2017 Sdílet Odesláno 20. únor 2017 Tak zatím spotřeba Itálie a zpět převážně dálnice, v 5 plně naložení + rakev na střeše 7,2 podle pp (nepsal jsem si tankování) 2.0 120kW automat, otec Slovensko a zpět 6,5 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VAVA Odesláno 20. únor 2017 Sdílet Odesláno 20. únor 2017 Dlouhodobá spotřeba (10kKm) 7,6 l nafty podle PP. Jsem z Prahy, město/mimo cca 50:50. 120kW AUT6 (2014). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maroš 1975 Odesláno 1. březen 2017 Sdílet Odesláno 1. březen 2017 Posledných 10 000 km priemerná spotreba 5,4 l. Prevažná časť diaľnica s mestom v pomere 90/10 % a cca 2500 km z toho so strešným nosičom (z toho cca 1000 km s boxom) a plne naloženým autom, takže fajn:) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pacho69 Odesláno 2. březen 2017 Sdílet Odesláno 2. březen 2017 To je skvělý já mám reálných 130 (tachometrových 136) mezi 6,2 - 6,5 (proti větru i o litr víc). Teď mám za zimu průměr 6,6 (40% dálnice, 40% okresky, 20% město) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maroš 1975 Odesláno 2. březen 2017 Sdílet Odesláno 2. březen 2017 před 12 hodinami, Pacho69 napsal: To je skvělý já mám reálných 130 (tachometrových 136) mezi 6,2 - 6,5 (proti větru i o litr víc). Teď mám za zimu průměr 6,6 (40% dálnice, 40% okresky, 20% město) tak samozrejme celú kilometráž som neprešiel 130 km/hod., ale aj tak fajn. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kveton Odesláno 3. březen 2017 Sdílet Odesláno 3. březen 2017 já mam dlouhodobě 5,6l a jízda většinou dálnice a okresy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brutall Odesláno 3. březen 2017 Sdílet Odesláno 3. březen 2017 Mám spotřebu po městě-osm-8 litrů. Nafty samozřejmě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pacho69 Odesláno 3. březen 2017 Sdílet Odesláno 3. březen 2017 Maroš: Stejně je to pěkný. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VAVA Odesláno 19. březen 2017 Sdílet Odesláno 19. březen 2017 (upraveno) Tak minulý týden jsem vyjímečně musel do práce autem (cca 6km) a výsledek za 3 dny poskakování v Praze - najeto cca 50km, spotřeba pěkných 9,9 l nafty dle PPM. Upraveno 19. březen 2017 uživatelem VAVA Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
spider.skret Odesláno 19. březen 2017 Sdílet Odesláno 19. březen 2017 Z Prahy do Brna (pojižďky po Praze) - dálnice, v 4 lidech plný kufr něco přes 200 km a počítač ukazoval spotřebu 4,7 l na 100, průměrná rychlost dle počítače 110 km/hod. (uzavírky na dálnici, Praha, předjíždění i 150 km/ho) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stati Odesláno 6. duben 2017 Sdílet Odesláno 6. duben 2017 (upraveno) zdravim... pozeram, ze dvojliter 150 koni s manualom ma o liter nizsiu spotrebu, ako dvojliter 160 koni s automatom. chcem sa opytat, ci je aj prax taka? lebo mi to pride v dnesnej dobe trochu naopak...ma to niekto odskusane, manual 150HP vs automat 160HP? jedna sa o rocnik 2012, alebo jemu pribuzny. Upraveno 6. duben 2017 uživatelem stati Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pacho69 Odesláno 6. duben 2017 Sdílet Odesláno 6. duben 2017 rok 2012 (to není "dnešní doba") má ještě starý model převodovky (vývojově z roku 2007/8), realita je tedy taková, že tehdejší automat žere o litr víc. Po FL přišel nový automat (sice zas jen 6st.), rozdíl mezi spotřebami manuál/automat pak prakticky zmizel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stati Odesláno 6. duben 2017 Sdílet Odesláno 6. duben 2017 5 rokov dozadu neni na automat dnesna doba??? mozno tak u francuzov...automaty, ktore zacinali mat dokonca mensiu spotrebu, ako manualy zacali ine automobilky montovat na prelome tisicrocia a u peugeota ostali na stromoch este v roku 2012??? vazne som uvazoval hlavne kvoli cene, dizajnu a uzitkovosti nad kupou 5008 rok 2012, ale vidim, ze kupou 5 rocneho auta by som sa vratil v technologiach o 20 rokov...ale dobre vediet, aspon sa moze clovek rozhodnut a neurobit chybu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.