Přejít na obsah
ferrari

Ferrari - Peugeot 306 1,4B r.v. 2000

Recommended Posts

PS - toto bolo v skutočnosti 25.7.2010

Taaak, kúpil som si spotrebáka...aj som chcel zostať pri Škode, ale jaksi nevyrába (la) pre mňa vhodné auto. Felda hrdzavie podobne, ako 742ka; Octa I je vnútri malá (a je aj drahá), Fabia I je extrémne malá ( a s výbavou drahá).... A tak som kúpil Peugeota 306 - to auto sa mi designovo veľmi páči a vďaka pozinku nehrdzavie.

Takže toť popis:

Rok výroby: 2000 (t.j. po 2. FL, s čírou optikou)

VIN: VF37AKFXT32943368

Motor: 1,4B, 55kW, 8V

Kilometre: 96650 km (aj keď bohvie, kde je pravda)

Výbava: el. pr. okná, el. a vyhrievané zrkadlá, polokožený interiér, servo, automatická klíma (ale analógová), dažďový senzor, ABS, 2x AirBAG, elektróny, origo MC rádio s ovládaním na volante, hmlovky, kožený poťah volantu...

Pneu:185/65 R14

Auto je značne zachovalé (je to dovoz IT, takže hrdza NIKDE), pred kúpou absolvovalo aj prehliadku v aut. servise Peugeot...

36600496.th.jpg 88663041.th.jpg 83776194.th.jpg 52326581.th.jpg 39816821.th.jpg 68886629.th.jpg 88839643.th.jpg 11730753.th.jpg 71637055.th.jpg 98017124.th.jpg 96917492.th.jpg

Takže takto. pomaly sa s autom zoznamujem (s klímou som sa zoznámil vééééľmi rýchlo), motor výkony nič-moc, som zvedavý na spotrebu (veľmi zvedavý)...no, vymenil som olej+filter a chystám sa na rozvody + vzduch. filter...taká klasika...treba doštelovať ručku a časom meniť predné brzd. doštičky a možno aj zadné...

EDIT 18.9.11 - keďže kľakol Sklad obrázkov, tak dávam aktuálne fotky...

[upravil dne 18.9.2011 21:51 od ferrari]

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Takže, po najazdení 750 km je stav nádrže presne na pokraji svietenia rezervy = na dlhej rovinke nesvieti, no pri dlhšom náklone začne svietiť...ke´d som pred 750 km bral tých 47,8l, tak rezerva trvalo svietila už min. 30 km (tých 30 km som najazdil ja). Z toho mi vychádza 47,8l/770-790 km; čo je 6,0-6,2l/100 km...To by bolo veľmi dobré, nakoľko z tých 750 km bola 300 km jazda z PE cez Rajec - ZA na Oravu a späť (čiže dlhá trasa, ale samé kopce a zákruty), ostatok jazdy okolo 10-15 km, cca na 250 km zapnutá klíma...celkovo ale skôr kľudná jazda, nakoľko už ani nieto kde prišliapnuť a tiež som sa bál to duriť, bo som nevedel, ako je na tom rozvodový remeň...VIEM, STÁLE TO NEMUSÍ BYŤ PRESNÉ, ale viac, ako 6,5l/100 to nebude.

Uvidíme, ako dopadne cesta do HR a späť ...

A už je vymenený:

- rozvodový remeň + kladka + vodná pumpa

- termostat

- pal. filter

- sviečky

- chl. kvapalina (origo Peugeot)

- olej + filter

A toto všetko ma vyšlo cca 170 € (120 € materiál, 50 € servis), čo nie je zlé...v tom je aj vzduch filter, ktorý si ešte musím vymeniť...a ešte treba kuk tie platničky - zajtra azda...

Takže vcelku spokojnosť, až na tie nepohodlné predné sedačky (zlaté Rapid sedačky v Barborke)...to musím ešte riešiť...

A pár fotiek...ale nič nové

t454566_1.jpg t454567_2.jpg t454568_3.jpg t454569_4.jpg t454570_5.jpg

Jo, a autíčka pokope:

t454571_6.jpg

[upravil dne 2.1.2011 10:11 ferrari]

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

No, v štvrtok som sa podujal, že nalejem riadne destilku (podľa návodu v \"Jak na to\") do chladiča...celkom zábava to bola podľa toho návodu (bolo to, ako vy vravíte \"maso\")

t458330_ScreenHunter001.jpg

Tak som tam destilku nalial, ale na 6l náplň som potreboval cca 10l...

Potom som sa pustil, že kuknem brzd. obloženia, v ako sú stave...pri zaisťovaní auta pri zdvíhaní som urval lanko ručky a už mám vystaráno...vzhľadom na časový stres (v stredu ráno by som mal ísť do HR) dnes auto poputovalo k mechanikovi, zajtra to vymení...inak, zadné budbny som nesundal, bo musí dole celý náboj, ale videl som aspoň predky a tie ešte čosi vydržia (tak min. 10 000 km)...aspoň som pokukal, aké mám pneu a som zistil, že Michelin energy, ale dezén nič-moc, tak 3,0-3,7 mm...a rezerva je new Continental ContiEcoContact EP...som myslel, že kúpim ešte jednu a bude na zadok new, ale také sa už nevyrábajú, tak z toho predsa len zostane rezerva...

No a pár fotos:

Destilka :roll:

t458342_1.jpg

Akcia Brzdy (som aj kukal, koľko trčí šrób, či sa nedá dať pod disk podložka...ozik, to posledné číslo 24 v označení disku bude asik ET, že?):

t458343_2.jpg t458344_3.jpg t458346_4.jpg t458347_5.jpg t458348_6.jpg t458351_7.jpg t458352_8.jpg t458353_9.jpg

Rozborka ručky (som stále dúfal, že bude iba čosik vykočené):

t458355_10.jpg

Potom som sa ešte včera dal na demontáž ĽP svetla, bo sa nejak zvnútra rosilo...ale bolo v ňom asik pol litra vody, tak som to vylial, všetko riadne vysušil a spoj parabola-predný kryt zasilikónoval...hádam to pomôže...inak, vcelku laborácia, čo kde ako odmontovať, žeby som to všetko nepolámal:

t458357_11.jpg t458361_12.jpg t458362_13.jpg

Heh, ozaj, ešte som chcel riešiť nefunkčnú Ľ trysku ostrekovača, ale pri jej vyberaní mi kamsi skočial a to bohviekam, takže zajtra kúpim new...inak, kvapalina v ostrekovačoch \"vôňou\" a konzistenciou pripomínala burčiak, tak som ju všetku (4 litre) vyčapoval cez hadičky - aspoň sa prečistili...

A takto si žijeme, pomaly vychytávam mušky, akurát to lanko ma nasrdilo :evil: No, a ešte musím prísť na to, ako sa mení tá nešťastnH1ka v hmlovke, bo pravá nejak nesvieti...ale to až po HR...

[upravil dne 2.1.2011 10:12 ferrari]

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tak, páni, Tomasz1280 asik dobre držal palce, bo cestu do HR a späť sme absolvovali bez problémov :lol: 8) najazdil som 1800 km, spotreba niekde v rozmedzí 5,5-6,0 l/100 km (ťažko sa to presne podľa palivomera)...cca 1200 km bolo po diaľnici (rýchlosť 110-120 km/h), 400 km dlhšia trasa dediny/mimo dedinu, cca 200 km hore kopec-dole kopec na 2,3ke v HR...tak 600 km so zapnutou klímou...hodnotím to pozitívne...

čo ale stále hodnotím, ako značne negatívne, je kvalita sedačiek, hl. predných...sú značne nepohodlné, som smutne spomínal na Rapo sedačky v Barborke...holt, človek nemôže mať všetko, ibažeby som natrepal Rapo sedačky do 306ky...a bol by som schopný to aj urobiť, keby mi niekto urobil také čalúnenie...asik teda nie...ale aspoň skúsim podvihnúť predné úchyty sedačiek tak o 2 cm, to by mohlo pomôcť...

Toť pár fotos:

t470224_2.jpg t470225_3.jpg t470226_4.jpg t470230_6.jpg t470231_7.jpg

A jedna umelecká, vyrobil som ju náhodou z brutálne preexponovaného záberu:

t470229_5.jpg

Teraz nám treba 306ku poriadne umyť, bo po nočnom prejazde Maďarskom je predok posiaty tisíckami mŕtvol:

t470232_230820101012.jpg

No a mimo toho jazdy v prašnom prostredí + rosa...nemusím pokračovať...som teraz ocenil, aká je strieborná farba praktická...keby bolo auto čierne, tak je to úpln einak citlivé na znečistenie...

Inak, ak by niekto chcel kontakt ny ubytko v Tribunj pri Vodiciach, rád poskytnem. Domáci super, vedeli super po Slovensky, takže sme si párkrát dobre \"pokecali\".

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tak, a zasa pracovná nedeľa :wink:

Namontoval som pípač, ktorý ma upozorní, že mám zapnúť svetlá a pokukal som audio, keďže toto je oblasť, ktorú by som chcel modifikovať ...ale ako som aj čakal, origo fabrická zástavba nič moc, čo ma nemilo prekvapilo je to, že to vyzerá tak, že montážna hĺbka bude tak okolo 50 mm, aj to je ešte závislé na veľkosti magnetu...takže potom alebo použijem podložky a oželiem origo mriežky, alebo budem musieť ísť týmto smerom:

http://www.jast.sk/autohifi/reproduktory/16cm/sinus-live-sl-f165-+-neo-13s.html

už to trochu riešim tu:

http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=17577&start=0

Predok:

t475325_290820101023.jpg t475326_290820101024.jpg t475327_DSCN1901.JPG t475328_DSCN1902.JPG

Zadok:

t475329_DSCN1903.JPG

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Juuuj, konečne som rozchodil aj pravú hmlovku:

t487598_110920101078.jpg

Nakoniec bol na vine iba povytiahnutý konektor :roll: no ale hlavneže svieti :lol: už jediná nefunkčná vec je jedno svetlo z osvetlenia ŠPZ...je tam taká čudná žiarovka, príležitostne kúpim...

Jo, Tomasz, som aj poladil tú svorku na baterke, som ju normáln erozobral, vyčistil a miesto toho zacvakávacieho mechanizmu som tam dal normálne šrób...akurát bol problém s tým, že tam nedržala tá plastová krytka - pomohol som si, ako som vedel, ale sa mi to veľmi nepáči...

t487603_110920101079.jpg t487605_110920101080.jpg t487607_110920101081.jpg

A len tak pre zaujímavosť, 1. FL, vs. 2.FL:

t487609_050920101029.jpg t487610_050920101030.jpg[

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tak, včera som dal dovnútra new rohožky (z PL za 12€ :-) ), sadli cekom pekne, vpredu nebolo treba ami rezať, vzadu trošku...no, trošku smrdia - darmo, nová guma :sick: aspoň to prerazí ten slabý cigaretový nádych v interiéri :lol:

No, ešte fotky rohožiek, fakt som bol celkom happy, ako sadli:

t510544_1.jpg t510545_2.jpg t510546_3.jpg

Potom som auto umyl a počas umývania (či naopak?) vypustil destilku a nalial nemrznúcu zmes...je to pekná pakaáreň, min pol litra mi vytieklo na zem...a čo je horšie, posral sa odvzdušňovák, zlomil sa kúštik plastu a stratil sa gumový O krúžok...a tak som dočasne imobilný :cry: :cry: :cry:

Tu je ten bláznivý odvdušňovák:

t505905_1.jpg

Taký istý je inak aj vypúšťací:

t505906_2.jpg

A tu detail (majú tam byť 2 O krúžky, no je iba jeden):

t505907_3.jpg

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tak som nakoniec kúpil new zimáky Matador MP52 Nordica..som pre srandu zmeral dezén, má 8,5-9mm..hádam niečo vydržia...

No ale ešte bolo treba riešiť disky - boli trochu hrdzavé (aj dosadacie plochy pätok pneumatík), tak som hl. činné plochy vybrúsil až na plech a ostatné horšie miesta ako-tak...potom som hrdzavé plochy natrel odhrdzovačom a ešte aj základovkou...dnes to streknem čiernym sprayom...ako, nebude to bohviečo, ale dôležité hl. je, aby mi to nepúšťalo...aj tak tam prídu puklice...

Viem, najlepšie by bolo ich dať vypieskovať a nalakovať, ale teraz na to nemám chuť, ani čas. Pár fotos:

t545134_131120101199.jpg t545136_131120101200.jpg t545138_131120101221.jpg t545140_131120101222.jpg

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Dnes bol zo mňa Picasso :wink:

Po natretí:

t550548_191120101225.jpg t550554_191120101226.jpg

Po oschnutí:

t550555_191120101228.jpg

No, na fotkách to nevyzerá najhoršie...ale ako to už býva, realita je min. o triedu horšia 8)

Aj puklice už čakajú:

t550921_191120101227.jpg

Inak som dosť zvedavý, ako to bude vyzerať bez puklíc...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tak, a z čelnej strany bol toto posledný náter, vyzerá to znesiteľne...ak sa mi podarí nejak vkusne načierniť skrutky, možno to aj bude nejak vyzerať...

t552426_211120101229.jpg t552429_211120101230.jpg

Z vnútornej strany som to dnes ešte dotrel, ale tam mi nešlo o vzhľad, ale hl. o funkčnosť...možno tam nakoniec tie puklice ani nedám :wink: hm, najlepšie by bolo, keby to bolo opieskované a tak natreté, ale čo už...

A autíčko sa mi páči, aj keď je neumyté...

t552438_211120101242.jpg

Designovo je to pekné, je to spoľahlivé, všetko pekne funguje, veľmi rýchlo to začne kúriť...ale...nie je to CUORE SPORTIVO...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Taaak, zimáky obuté...mi to príde akési mäkšie na týchto zimákoch, nehrká to toľko po nerovnostiach v meste...možno to je pocit a možno mi to nenefúkal tak, ako som chcel, t.j. na 2,4 atm....

No, a čo sa týka Matador, je to zatiaľ dobré - nehučia a na namrznutej ceste ma dnes podržali...

Fotka pri prezúvaní (inak aj toto potvrdzuje, že fotka neskutočne prikrášľuje)

t557394_221120101243.jpg

Vonku smoklilo, takže nikto nebol v samoumyvárke, tak som troška umýval :wink:

t557399_221120101244.jpg

No, myslím, že aj bez puklíc to vyzerá znesiteľne, iba mi vadí, že bez puklíc mi zoxidujú tie krásne zachovalé náboje (krytky) kolies - všetko ako nové...aj z toho vidno, že to auto jazdilo celý život s elektrónmi a teda asik na letných pneu...no, chcelo by to nejaké malé pukličky...

t557404_261120101251.jpg t557406_261120101252.jpg t557407_261120101253.jpg

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tak, som sa dnes kukol na napnutie lanka planu (plyn zaberá nejak čudne, trochu som to riešil tu: )

No, som sa dnes trochu kukol na napnutie toho lanka a veru - bolo poriadne voľné...ke´dže sa to nastavuje jednoducho hneď som nastavenie posunul ale o 8 drážok (!)...samozrejme tak, aby som nenechal pootvorenú klapku...nakoniec ho ale asik veru bude treba premazať/vymeniť...hm

Pred:

t571785_pred.jpg

Po:

t571786_po.jpg

Foto z 2. strany (možno to niekomu pomôže):

t571787_2.str.jpg

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Přeji Ti mnoho štastných KM a bez poruch:papaautí pěkný až k neuvěření že je z Itálie:auttam bývají auta nejhorší:D

Prečo? Hej, Taliani jazdia, ako draci, ale zas kasne sú zachovalé...

Tak sorry-pěkně začínáš:grrdoufám že autí máš jediného koníčka a seš svobodný:autjinak budeš muset víc pracovat:bacha

No, jediný koniček to zďaleka nie je, ale prečo si to myslíš? PS - slobodný som, hej...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Inak, zatiaľ nemienim nejak investovať, iba som auto uviedol do 99% stavu a urobil základné prehliadky + zákl. servis. Uvidím, ako sa vlastne s autom zžijem a potom sa uvidí, čo ďalej. Zatiaľ mi dosť vadí, že ten motor má charakteristuíku dieslu a tiež sedačky sú malé a navyša mi nepodopierajú stehná a teda dlhšia trasa je dosť zlá...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tak som sa tešil že dnes ty ukážem 306 kombi 2,0HDI a nepočkal si neva tak auto nechávam doma. Pokecáme na Duchonke. Inak ta spotreba ja mam takú na 2,0 HDI

[upravil dne 2/1/11 09:43 kaper]

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

No, hm, len ja nie som 100% rozhodnutý, že si tohto benziňáčka nechám, preto ma zaujímajú aj tie diesle...ja som a napísal hore dátumy, bo ja to mám už pol roka...

Inak naozaj, na dvoch HDičkach som sa vozil, ale ako som zistil, skúšobná jazda 5 km je málo...to chce poznať priamo v premávke...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×