jirkaj Odesláno 2. leden 2011 Sdílet Odesláno 2. leden 2011 Zdravím, mám dotaz na ty kteří rozumí el. víc než já(takže všichni). Chtěl bych si dodělat přídavný dohřívání vody v topení. Mám věci z VW passat-těleso kde jsou vsazený žhav.svíčky kabely atd... A mám takovou vizi že bych to připojil na hadici k topení,ale problém je že nerozumím elektrice a nevím jak řešit napájení. Tak kdyby někdo poradil byl bych rád. Představu mám takovou,že bych to tal na spínač jako je rozmrazování zad. okna a výstr. světla,ale nevím co tam všechno dát aby to bezpečně fungovalo. Mám k dispozici buď 3 nebo 6 svíček. co myslíte půjde to?!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
h4wk3y Odesláno 2. leden 2011 Sdílet Odesláno 2. leden 2011 jde vsechno ... elektricky, no, musis vedet, ajky proud to asi bude brat - pripoji se to pres relatko naprimo k baterce, protoze to bude asi poradne velky odber a tlacitkem nekde v aute si to budes zapinat pres to relatko... a zarovne bych to pripojil tak, aby to neslo zapnout pri vypnutem motoru... A nejaka kontrolka o cinnosti, to uz je malickost... Takze normalne silove kontakty na pres relatko na jednu stranu k baterce a nadruhou k tomu pridavnymu topeni... spinani vedeny z nejake vetve, kde je proud jen kdyz je nahozeny motor, pres spinac, kterym to budes zapinat/vypinat... Takhle staci? kdyztak se to pokusim jeste nejak nakreslit treba Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Benžík Odesláno 2. leden 2011 Sdílet Odesláno 2. leden 2011 Ještě bych tam dal pojistku, hned k baterce a termostat, nebo nějaký obvod, který to vypne při zahřátí motoru, nebo aspoň časovač. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirkaj Odesláno 2. leden 2011 Autor Sdílet Odesláno 2. leden 2011 jde vsechno ... elektricky, no, musis vedet, ajky proud to asi bude brat - pripoji se to pres relatko naprimo k baterce, protoze to bude asi poradne velky odber a tlacitkem nekde v aute si to budes zapinat pres to relatko... a zarovne bych to pripojil tak, aby to neslo zapnout pri vypnutem motoru... A nejaka kontrolka o cinnosti, to uz je malickost... Takze normalne silove kontakty na pres relatko na jednu stranu k baterce a nadruhou k tomu pridavnymu topeni... spinani vedeny z nejake vetve, kde je proud jen kdyz je nahozeny motor, pres spinac, kterym to budes zapinat/vypinat... Takhle staci? kdyztak se to pokusim jeste nejak nakreslit treba No atakhle nějak bych si to představoval. Odběr bude cca 40amp. takže bych tam dal pojistku 50A né?! A relé jsem myslel něco jako je na rozmrazování okna. Aby se to vyplo samo. A aby to šlo pustit jen když je motor v chodu tak bych ten spouštěcí proud vzal právě z toho ohřevu okna co?? Ale kdybys to mohl nějak nakreslit byl bych moc rád. zatim dík Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pp205 Odesláno 2. leden 2011 Sdílet Odesláno 2. leden 2011 6*12A je 72 amper rele na zhaveni by ti nestacilo ..... a ikdyby chce to alespon 100A rele aby to neco vydrzelo, je to asi hovadina ..... tohle bude kurvit baterku i altik .... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Edison Odesláno 2. leden 2011 Sdílet Odesláno 2. leden 2011 Nezapomenout, že jmenovitý proud to bude brát v provozním, tedy teplém stavu. Za studena to může být víc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirkaj Odesláno 2. leden 2011 Autor Sdílet Odesláno 2. leden 2011 psal jsemm buď 3 nebo 6. Tak dám 3. A jak jsem řekl nejsem elektrikář,ale když to nekurvi baterku ani alt. v autech kde je to standard tak proč by to neměl vydržet peugeot?!! A jestli to je či není kravina bych se klidně přel. Mam doma i auto s TDi PD motorem a tam to je standart a když jsem ho dostal tak jsem si říkal že s tím ohříváním v zimě je na tom stejně jak Hdi. Ale jen do tý doby než jsem zjistil že jsou KO ty žhavky na dohřívání. A po výměně to je uplně o něčem jiném! Tak jsem jen chtěl od elektriky znalých aby mi napsali co a jaký hodnoty by byli třeba ke zprovoznění. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Benžík Odesláno 2. leden 2011 Sdílet Odesláno 2. leden 2011 Na tři svíčky to bude mít cca 500W. Nezávislý topení má 5000W. Myslíš, že ty svíčky tam budou znát? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pp205 Odesláno 2. leden 2011 Sdílet Odesláno 2. leden 2011 psal jsemm buď 3 nebo 6. Tak dám 3. A jak jsem řekl nejsem elektrikář,ale když to nekurvi baterku ani alt. v autech kde je to standard tak proč by to neměl vydržet peugeot?!! A jestli to je či není kravina bych se klidně přel. Mam doma i auto s TDi PD motorem a tam to je standart a když jsem ho dostal tak jsem si říkal že s tím ohříváním v zimě je na tom stejně jak Hdi. Ale jen do tý doby než jsem zjistil že jsou KO ty žhavky na dohřívání. A po výměně to je uplně o něčem jiném! Tak jsem jen chtěl od elektriky znalých aby mi napsali co a jaký hodnoty by byli třeba ke zprovoznění. koncern s tim pocital, jak kabelaz, altik i baterka sou pocitany s tim ... nejaky hdi to maj taky (4ks) a ze by to bylo to fakt ne Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirkaj Odesláno 2. leden 2011 Autor Sdílet Odesláno 2. leden 2011 Uvidíme.Zkusím to a myslím že kdyby to postrádalo jakejkoliv efekt tak to dělat nebudou. Altík mam 120A a baterku 75Ah. I kdyby to nemělo takovej efekt jak čekam tak tím že to nebudu používat ničemu neublížím. Tak kdyby to někdo nakreslil a popsal co bude třeba budu rád. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 2. leden 2011 Sdílet Odesláno 2. leden 2011 Je zajímavé, že do takové věci se pouští právě ne-elektrikář. Elektrikáři ho odrazují. Je zajímavé, že si to elektrikáři už dávno nedodělali na svých autech. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 2. leden 2011 Sdílet Odesláno 2. leden 2011 Kolik bere jedna žhavka? Jestli např. 13 A, takže 3 žhavky 39 A, při 12 V je 468 W. Objem vody v motoru a topení, a zároveň hmotu kovu motoru (vč. oleje) odhadnu na ekvivalent 15 l vody. Takže vezmi vařič 500W (malou plotýnku), dej na ni 15 l vody a ohřívej to venku v mrazu např. - 10 st.C. Ohřeje se??? Nezapomeň, že topení topí a odebírá vodě teplo - jistě více než 500W, protože je dimenzované na přenos tepla asi 3 kW. Takže co žhavky dodají vodě, voda odevzdá do kabiny. Jednou větou - takové plivnutí do sudu. [upravil dne 2.1.2011 21:46 P607Olda] [upravil dne 2.1.2011 21:49 P607Olda] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Benžík Odesláno 2. leden 2011 Sdílet Odesláno 2. leden 2011 Pro altík 120A by to až takovej problem neměl být. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 2. leden 2011 Sdílet Odesláno 2. leden 2011 Ale abys věřil a zkusil, tak vezmi to topení, dej venku do kýble 15 l vody, do žhaviček pusť 12V a sleduj teplotu vody. 40A získáš z nastartovaného auta - ten litr nafty, co spálíš, bude ten nejmenší výdavek, než by ses pustil do instalace. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Benžík Odesláno 2. leden 2011 Sdílet Odesláno 2. leden 2011 Takle by to mělo být zapojený. Svíčky jsou žlutý, těleso topení je zelený, relé je šedý, u baterky je pojiska. Relé by se mělo spínat nějakým spínačem + do serie s termostatem a mělo by to být připojený do obvodu kde je napětí jenom při nastartovanym motoru, nebo aspon kde je napětí jen při zapnutym klíčku. Ale stejně bych to nedělal. [upravil dne 2/1/11 21:55 Benžík] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Benžík Odesláno 2. leden 2011 Sdílet Odesláno 2. leden 2011 Kolik bere jedna žhavka? Jestli např. 13 A, takže 3 žhavky 39 A, při 12 V je 468 W. Objem vody v motoru a topení, a zároveň hmotu kovu motoru (vč. oleje) odhadnu na ekvivalent 15 l vody. Takže vezmi vařič 500W (malou plotýnku), dej na ni 15 l vody a ohřívej to venku v mrazu např. - 10 st.C. Ohřeje se??? Nezapomeň, že topení topí a odebírá vodě teplo - jistě více než 500W, protože je dimenzované na přenos tepla asi 3 kW. Takže co žhavky dodají vodě, voda odevzdá do kabiny. Jednou větou - takové plivnutí do sudu. [upravil dne 2.1.2011 21:46 P607Olda] [upravil dne 2.1.2011 21:49 P607Olda] Podle váhy motoru ekvivalent spíš 100l vody - železo, hliník, voda v chlazení, olej, část tepla odchází pryč. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferry Odesláno 2. leden 2011 Sdílet Odesláno 2. leden 2011 s tim altikem ma PP205 pravdu, u VW to RJ hlida a zapina podle zatizeni altiku, kdyz z nej jde moc proudu, nedovoli to zapnout prihrev, takze bacha, aby sis tim ten tvuj neodrovnal Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pp205 Odesláno 2. leden 2011 Sdílet Odesláno 2. leden 2011 Proste to schrnu je to k NICEMU :-) nastartuj si o minutu driv a je to lepsi i finacne/opotrebeni altiku,baterky atd. vyhodnejsi [upravil dne 2/1/11 21:20 pp205] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirkaj Odesláno 2. leden 2011 Autor Sdílet Odesláno 2. leden 2011 s tim altikem ma PP205 pravdu, u VW to RJ hlida a zapina podle zatizeni altiku, kdyz z nej jde moc proudu, nedovoli to zapnout prihrev, takze bacha, aby sis tim ten tvuj neodrovnal No konečně odpověď která k něčemu vede. Tohle mi nikdo neobjasnil. takže na to se.. a je to. A jen říkat že to k ničemu není to umím taky! Kdyby to bylo opravdu na nic tak to nebudou dělat!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bittnerj Odesláno 3. leden 2011 Sdílet Odesláno 3. leden 2011 souhlas s pp205-máš najeto 420tis.km a chceš dělat zázraky:bojim koukej ať máš dost oleje a nemrzky v chladiči a na ostatní se vys.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.