Přejít na obsah
jirkaj

Dotaz pro elektrikáře

Recommended Posts

Zdravím,

mám dotaz na ty kteří rozumí el. víc než já(takže všichni).

Chtěl bych si dodělat přídavný dohřívání vody v topení. Mám věci z VW passat-těleso kde jsou vsazený žhav.svíčky kabely atd... A mám takovou vizi že bych to připojil na hadici k topení,ale problém je že nerozumím elektrice a nevím jak řešit napájení:myslim. Tak kdyby někdo poradil byl bych rád.:)

Představu mám takovou,že bych to tal na spínač jako je rozmrazování zad. okna a výstr. světla,ale nevím co tam všechno dát aby to bezpečně fungovalo. Mám k dispozici buď 3 nebo 6 svíček. co myslíte půjde to?!!

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

jde vsechno :D...

elektricky, no, musis vedet, ajky proud to asi bude brat - pripoji se to pres relatko naprimo k baterce, protoze to bude asi poradne velky odber a tlacitkem nekde v aute si to budes zapinat pres to relatko... a zarovne bych to pripojil tak, aby to neslo zapnout pri vypnutem motoru...

A nejaka kontrolka o cinnosti, to uz je malickost...

Takze normalne silove kontakty na pres relatko na jednu stranu k baterce a nadruhou k tomu pridavnymu topeni...

spinani vedeny z nejake vetve, kde je proud jen kdyz je nahozeny motor, pres spinac, kterym to budes zapinat/vypinat...

Takhle staci?

kdyztak se to pokusim jeste nejak nakreslit treba :D

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
jde vsechno :D...

elektricky, no, musis vedet, ajky proud to asi bude brat - pripoji se to pres relatko naprimo k baterce, protoze to bude asi poradne velky odber a tlacitkem nekde v aute si to budes zapinat pres to relatko... a zarovne bych to pripojil tak, aby to neslo zapnout pri vypnutem motoru...

A nejaka kontrolka o cinnosti, to uz je malickost...

Takze normalne silove kontakty na pres relatko na jednu stranu k baterce a nadruhou k tomu pridavnymu topeni...

spinani vedeny z nejake vetve, kde je proud jen kdyz je nahozeny motor, pres spinac, kterym to budes zapinat/vypinat...

Takhle staci?

kdyztak se to pokusim jeste nejak nakreslit treba :D

No atakhle nějak bych si to představoval. Odběr bude cca 40amp. takže bych tam dal pojistku 50A né?! A relé jsem myslel něco jako je na rozmrazování okna. Aby se to vyplo samo. A aby to šlo pustit jen když je motor v chodu tak bych ten spouštěcí proud vzal právě z toho ohřevu okna co??

Ale kdybys to mohl nějak nakreslit byl bych moc rád. zatim dík

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

6*12A je 72 amper rele na zhaveni by ti nestacilo .....

a ikdyby chce to alespon 100A rele aby to neco vydrzelo,

je to asi hovadina .....

tohle bude kurvit baterku i altik ....

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

psal jsemm buď 3 nebo 6. Tak dám 3. A jak jsem řekl nejsem elektrikář,ale když to nekurvi baterku ani alt. v autech kde je to standard tak proč by to neměl vydržet peugeot?!! A jestli to je či není kravina bych se klidně přel. Mam doma i auto s TDi PD motorem a tam to je standart a když jsem ho dostal tak jsem si říkal že s tím ohříváním v zimě je na tom stejně jak Hdi. Ale jen do tý doby než jsem zjistil že jsou KO ty žhavky na dohřívání. A po výměně to je uplně o něčem jiném! Tak jsem jen chtěl od elektriky znalých aby mi napsali co a jaký hodnoty by byli třeba ke zprovoznění.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
psal jsemm buď 3 nebo 6. Tak dám 3. A jak jsem řekl nejsem elektrikář,ale když to nekurvi baterku ani alt. v autech kde je to standard tak proč by to neměl vydržet peugeot?!! A jestli to je či není kravina bych se klidně přel. Mam doma i auto s TDi PD motorem a tam to je standart a když jsem ho dostal tak jsem si říkal že s tím ohříváním v zimě je na tom stejně jak Hdi. Ale jen do tý doby než jsem zjistil že jsou KO ty žhavky na dohřívání. A po výměně to je uplně o něčem jiném! Tak jsem jen chtěl od elektriky znalých aby mi napsali co a jaký hodnoty by byli třeba ke zprovoznění.

koncern s tim pocital, jak kabelaz, altik i baterka sou pocitany s tim ...

nejaky hdi to maj taky (4ks) a ze by to bylo to fakt ne

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Uvidíme.Zkusím to a myslím že kdyby to postrádalo jakejkoliv efekt tak to dělat nebudou. Altík mam 120A a baterku 75Ah.

I kdyby to nemělo takovej efekt jak čekam tak tím že to nebudu používat ničemu neublížím. Tak kdyby to někdo nakreslil a popsal co bude třeba budu rád.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Je zajímavé, že do takové věci se pouští právě ne-elektrikář.

Elektrikáři ho odrazují.

Je zajímavé, že si to elektrikáři už dávno nedodělali na svých autech.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Kolik bere jedna žhavka?

Jestli např. 13 A, takže 3 žhavky 39 A, při 12 V je 468 W.

Objem vody v motoru a topení, a zároveň hmotu kovu motoru (vč. oleje) odhadnu na ekvivalent 15 l vody.

Takže vezmi vařič 500W (malou plotýnku), dej na ni 15 l vody a ohřívej to venku v mrazu např. - 10 st.C. Ohřeje se???

Nezapomeň, že topení topí a odebírá vodě teplo - jistě více než 500W, protože je dimenzované na přenos tepla asi 3 kW. Takže co žhavky dodají vodě, voda odevzdá do kabiny.

Jednou větou - takové plivnutí do sudu.

[upravil dne 2.1.2011 21:46 P607Olda]

[upravil dne 2.1.2011 21:49 P607Olda]

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ale abys věřil a zkusil, tak vezmi to topení, dej venku do kýble 15 l vody, do žhaviček pusť 12V a sleduj teplotu vody. 40A získáš z nastartovaného auta - ten litr nafty, co spálíš, bude ten nejmenší výdavek, než by ses pustil do instalace.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Takle by to mělo být zapojený. Svíčky jsou žlutý, těleso topení je zelený, relé je šedý, u baterky je pojiska. Relé by se mělo spínat nějakým spínačem + do serie s termostatem a mělo by to být připojený do obvodu kde je napětí jenom při nastartovanym motoru, nebo aspon kde je napětí jen při zapnutym klíčku.

Ale stejně bych to nedělal.

post-24097-14109614361218_thumb.jpg

[upravil dne 2/1/11 21:55 Benžík]

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Kolik bere jedna žhavka?

Jestli např. 13 A, takže 3 žhavky 39 A, při 12 V je 468 W.

Objem vody v motoru a topení, a zároveň hmotu kovu motoru (vč. oleje) odhadnu na ekvivalent 15 l vody.

Takže vezmi vařič 500W (malou plotýnku), dej na ni 15 l vody a ohřívej to venku v mrazu např. - 10 st.C. Ohřeje se???

Nezapomeň, že topení topí a odebírá vodě teplo - jistě více než 500W, protože je dimenzované na přenos tepla asi 3 kW. Takže co žhavky dodají vodě, voda odevzdá do kabiny.

Jednou větou - takové plivnutí do sudu.

[upravil dne 2.1.2011 21:46 P607Olda]

[upravil dne 2.1.2011 21:49 P607Olda]

Podle váhy motoru ekvivalent spíš 100l vody - železo, hliník, voda v chlazení, olej, část tepla odchází pryč. :D

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

s tim altikem ma PP205 pravdu, u VW to RJ hlida a zapina podle zatizeni altiku, kdyz z nej jde moc proudu, nedovoli to zapnout prihrev, takze bacha, aby sis tim ten tvuj neodrovnal

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Proste to schrnu je to k NICEMU :-)

nastartuj si o minutu driv a je to lepsi i finacne/opotrebeni altiku,baterky atd. vyhodnejsi

[upravil dne 2/1/11 21:20 pp205]

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
s tim altikem ma PP205 pravdu, u VW to RJ hlida a zapina podle zatizeni altiku, kdyz z nej jde moc proudu, nedovoli to zapnout prihrev, takze bacha, aby sis tim ten tvuj neodrovnal

No konečně odpověď která k něčemu vede. Tohle mi nikdo neobjasnil. takže na to se.. a je to. A jen říkat že to k ničemu není to umím taky! Kdyby to bylo opravdu na nic tak to nebudou dělat!!

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×