Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Posilovač řízení


Písecký

Recommended Posts

Chci popsat svoje několikaměsíční trable s elektrohydraulickým posilovačem řízení. Začalo to jedno ráno po nastartování a výjezdu z garáže jsem zjistil, že nefunguje posilovač a řízení je velmi tuhé. Po několikakilometrové jízdě jsem zastavil a zkontroloval olej v nádržce servořízení a příslušné pojistky a vše bylo O.K. Po rozjetí již vše fungovalo. A podobný scénář později následoval ještě několikrát, ale doba nefungování posilovače se stále prodlužovala až na několik dní.Problém nastal vždy poté co jsem zacouvával do parkovacího místa ! Moje další prohlídky zařízení byly neúspěšné a já se rozhodl navštívit autorizovaný servis. Po diagnostice mě bylo řečeno, že do elektromotoru čerpadla proud jde, ale servo neodpovídá. Bylo mě nabídnuto, že se mohu u nich objednat následující týden na výměnu čerpadla , které je neopravitelné a jeho objednání za cca 14 tis. Nemohl jsem z časových důvodů přistoupit na nabídku a po zaplacení za diagnostiku jsem odjel. Po nějaké době bez posilovače jsem se rozhodl pro ještě jednu vlastní prohlídku-opravu. Vymontoval jsem čerpadlo, podrobně prohlédl, namontoval zpět, zkontroloval zda do něj jde skutečně proud, že je řádně uzemněno, doplněný olej atd. Vše o.k. ale pořád nic. Následovalo několik dní přemýšlení kde může být chyba. Další prohlídka kabeláže, pojistek, čištění kontaktů u pojistkové skříně, nic. Poslední zoufalý pokus byl vymontování držáků pojistek kontrola přívodních kabelů. A tam jsem to objevil. Maxi 70 A pojistka měla prasklý jeden z nožů zasunutých do kontaktů. Prasklinka , která nebyla zepředu viditelná způsobovala, že malý proud při kontrole žárovkou procházel, ale při velkém odběru elektromotorem byl proud nedostatečný a nůž pojistky se přehříval, natavoval a nedostatečně přenášel proud. Po výměně pojistky za 30 Kč vše již v pořádku. Závada se proto projevila vždy po složitějším točením volantu při couvání a tím i progresivnějším zatížení čerpadla. Doufám, že tímto popisem někomu pomohu při hledání poruchy servořízení.:papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nechci dělat chytrolína, když se závada už našla (opravdu to nesnáším), ale využiju příspěvek k radě--v případě problémů s elektroservem, zapojte servo na přímý proud z baterky a zkuste to..., hodně problémů je jen v elektrice :)

[upravil dne 22/12/10 11:36 ozzy56]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Ahoj.Chcem se Vas len opytat jak zistim ze mam spatne servo?Hned jak potocim klucom, este neni nastartovane tak sa spusti taky kvilavi zvuk.Nastarujem zvuk zostal ale jak otacam volantom tak to meni zvuky nejak tak viiii vuuuuu viiii vuuuu :-) nazorne!Myslite ze uz mu dochadza zivot alebo to je v niecom inom?Dakujem za radu.

:papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...
Ahoj.Chcem se Vas len opytat jak zistim ze mam spatne servo?Hned jak potocim klucom, este neni nastartovane tak sa spusti taky kvilavi zvuk.Nastarujem zvuk zostal ale jak otacam volantom tak to meni zvuky nejak tak viiii vuuuuu viiii vuuuu :-) nazorne!Myslite ze uz mu dochadza zivot alebo to je v niecom inom?Dakujem za radu.

:papa

Zdravím, tak tohle by mě taky dost zajímalo, dělá mi to to stejné. Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zaprvé zkontroluj stav oleje, může být málo...,ty zvuky jsou způsobené změnou tlaku při točení volantem, pokud je dost a volant jde lehce, tak to neřeš--vadné čerpadlo se projeví buď velkým hlukem,nebo ztátou tlaku a to poznáš na volantu, půjde pak těžko

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Keď mi pred časom začalo tak strašne kvíliť servo pri parkovaní tak som samozrejme prvé kontroloval olej a ten bol asi tak milimeter pod ryskou tak som si hneď pomyslel, že oilejom to asi nebude.

Pri jednej mojej návšteve v peugeote som len tak náhodou spomenul tento problém, riešil som vtedy iné veci, hneď mi navrhli, že mi tam dolejú olej a aj keď som tomu neveril, auto som tam nechal a po cca 7 minutach bolo späť a odvtedy nazapískalo ani raz a to už prešli minimálne dva roky.

Treba jednoducho vždy začať olejom aj keď sa podľa rysky zdá, že netreba. A neoplatí sa kvôli tomu kupovať celý liter, stačí doliať v servise:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 9 let později...
V 21. 12. 2010 at 21:00, Písecký napsal:

Chci popsat svoje několikaměsíční trable s elektrohydraulickým posilovačem řízení. Začalo to jedno ráno po nastartování a výjezdu z garáže jsem zjistil, že nefunguje posilovač a řízení je velmi tuhé. Po několikakilometrové jízdě jsem zastavil a zkontroloval olej v nádržce servořízení a příslušné pojistky a vše bylo O.K. Po rozjetí již vše fungovalo. A podobný scénář později následoval ještě několikrát, ale doba nefungování posilovače se stále prodlužovala až na několik dní.Problém nastal vždy poté co jsem zacouvával do parkovacího místa ! Moje další prohlídky zařízení byly neúspěšné a já se rozhodl navštívit autorizovaný servis. Po diagnostice mě bylo řečeno, že do elektromotoru čerpadla proud jde, ale servo neodpovídá. Bylo mě nabídnuto, že se mohu u nich objednat následující týden na výměnu čerpadla , které je neopravitelné a jeho objednání za cca 14 tis. Nemohl jsem z časových důvodů přistoupit na nabídku a po zaplacení za diagnostiku jsem odjel. Po nějaké době bez posilovače jsem se rozhodl pro ještě jednu vlastní prohlídku-opravu. Vymontoval jsem čerpadlo, podrobně prohlédl, namontoval zpět, zkontroloval zda do něj jde skutečně proud, že je řádně uzemněno, doplněný olej atd. Vše o.k. ale pořád nic. Následovalo několik dní přemýšlení kde může být chyba. Další prohlídka kabeláže, pojistek, čištění kontaktů u pojistkové skříně, nic. Poslední zoufalý pokus byl vymontování držáků pojistek kontrola přívodních kabelů. A tam jsem to objevil. Maxi 70 A pojistka měla prasklý jeden z nožů zasunutých do kontaktů. Prasklinka , která nebyla zepředu viditelná způsobovala, že malý proud při kontrole žárovkou procházel, ale při velkém odběru elektromotorem byl proud nedostatečný a nůž pojistky se přehříval, natavoval a nedostatečně přenášel proud. Po výměně pojistky za 30 Kč vše již v pořádku. Závada se proto projevila vždy po složitějším točením volantu při couvání a tím i progresivnějším zatížení čerpadla. Doufám, že tímto popisem někomu pomohu při hledání poruchy servořízení.:papa

Po přečtení jsem šel skoro najisto. I po 10 letech stále aktuální,naprosto shodná závada pojistky. Děkují 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...

Zdravím, dnes jsem se prihlásil k foru. Právě hledání závady SERVA byl ten důvod. A bylo to v elektrice. Mají špatně udělanou hlavní šínu ve skřínce dolních pojistek, napětí se naměří ale teče málo proudu. Vyndat p.8 70A, očistit a narovnat nůž na přívodu( je jen jeden) a bylo to cajk.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Zdravím mám, úplně stejný problém, u Peugeotu 307CC jak byly ty mrazi asi Nejde posilovač řízení.. Olej tam mám, už se to stalo i před tím, nechal jsem ho vyměnit a vrátilo se to zpátky už zase je stuhlý volant nejde točit nebo opravdu s obtížemi pojistky vyměnil ale,pouze pod volantem které, ještě jiné pojistky by to mohly být..?? Nebo je třeba vyměnit servo olej..?? Děkuji všem za rady s Pozdravem Filip

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...