Písecký Odesláno 21. prosinec 2010 Sdílet Odesláno 21. prosinec 2010 Chci popsat svoje několikaměsíční trable s elektrohydraulickým posilovačem řízení. Začalo to jedno ráno po nastartování a výjezdu z garáže jsem zjistil, že nefunguje posilovač a řízení je velmi tuhé. Po několikakilometrové jízdě jsem zastavil a zkontroloval olej v nádržce servořízení a příslušné pojistky a vše bylo O.K. Po rozjetí již vše fungovalo. A podobný scénář později následoval ještě několikrát, ale doba nefungování posilovače se stále prodlužovala až na několik dní.Problém nastal vždy poté co jsem zacouvával do parkovacího místa ! Moje další prohlídky zařízení byly neúspěšné a já se rozhodl navštívit autorizovaný servis. Po diagnostice mě bylo řečeno, že do elektromotoru čerpadla proud jde, ale servo neodpovídá. Bylo mě nabídnuto, že se mohu u nich objednat následující týden na výměnu čerpadla , které je neopravitelné a jeho objednání za cca 14 tis. Nemohl jsem z časových důvodů přistoupit na nabídku a po zaplacení za diagnostiku jsem odjel. Po nějaké době bez posilovače jsem se rozhodl pro ještě jednu vlastní prohlídku-opravu. Vymontoval jsem čerpadlo, podrobně prohlédl, namontoval zpět, zkontroloval zda do něj jde skutečně proud, že je řádně uzemněno, doplněný olej atd. Vše o.k. ale pořád nic. Následovalo několik dní přemýšlení kde může být chyba. Další prohlídka kabeláže, pojistek, čištění kontaktů u pojistkové skříně, nic. Poslední zoufalý pokus byl vymontování držáků pojistek kontrola přívodních kabelů. A tam jsem to objevil. Maxi 70 A pojistka měla prasklý jeden z nožů zasunutých do kontaktů. Prasklinka , která nebyla zepředu viditelná způsobovala, že malý proud při kontrole žárovkou procházel, ale při velkém odběru elektromotorem byl proud nedostatečný a nůž pojistky se přehříval, natavoval a nedostatečně přenášel proud. Po výměně pojistky za 30 Kč vše již v pořádku. Závada se proto projevila vždy po složitějším točením volantu při couvání a tím i progresivnějším zatížení čerpadla. Doufám, že tímto popisem někomu pomohu při hledání poruchy servořízení. KoudySong ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
m3t4L_m4n Odesláno 21. prosinec 2010 Sdílet Odesláno 21. prosinec 2010 Pekne pekne.. Usetrenych 13 970 kc.. Vsetko sa da len treba chciet Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 21. prosinec 2010 Sdílet Odesláno 21. prosinec 2010 nechci dělat chytrolína, když se závada už našla (opravdu to nesnáším), ale využiju příspěvek k radě--v případě problémů s elektroservem, zapojte servo na přímý proud z baterky a zkuste to..., hodně problémů je jen v elektrice [upravil dne 22/12/10 11:36 ozzy56] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kourilak Odesláno 22. prosinec 2010 Sdílet Odesláno 22. prosinec 2010 Tak to je pěkné, včera sem koupil starší servo za 6000,- + kapalina do toho 300,-. Dneska mi to mají měnit. Jednou mi to šlo a pak to zase nešlo. Tak sem zvědavej co z nich vyleze:) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bencik19 Odesláno 6. únor 2011 Sdílet Odesláno 6. únor 2011 Ahoj.Chcem se Vas len opytat jak zistim ze mam spatne servo?Hned jak potocim klucom, este neni nastartovane tak sa spusti taky kvilavi zvuk.Nastarujem zvuk zostal ale jak otacam volantom tak to meni zvuky nejak tak viiii vuuuuu viiii vuuuu :-) nazorne!Myslite ze uz mu dochadza zivot alebo to je v niecom inom?Dakujem za radu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bittnerj Odesláno 6. únor 2011 Sdílet Odesláno 6. únor 2011 pro písecký-to je supr zpráva určitě spoustě lidem pomůže jen ještě po těchto zkušenostech bych si já dal tu práci a došel za těma umělcema z autorizáku a chtěl zpátky prachy za dia páč ji vůbec nemuseli dělat:papa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tmek22 Odesláno 20. březen 2011 Sdílet Odesláno 20. březen 2011 Ahoj.Chcem se Vas len opytat jak zistim ze mam spatne servo?Hned jak potocim klucom, este neni nastartovane tak sa spusti taky kvilavi zvuk.Nastarujem zvuk zostal ale jak otacam volantom tak to meni zvuky nejak tak viiii vuuuuu viiii vuuuu :-) nazorne!Myslite ze uz mu dochadza zivot alebo to je v niecom inom?Dakujem za radu. Zdravím, tak tohle by mě taky dost zajímalo, dělá mi to to stejné. Děkuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 20. březen 2011 Sdílet Odesláno 20. březen 2011 zaprvé zkontroluj stav oleje, může být málo...,ty zvuky jsou způsobené změnou tlaku při točení volantem, pokud je dost a volant jde lehce, tak to neřeš--vadné čerpadlo se projeví buď velkým hlukem,nebo ztátou tlaku a to poznáš na volantu, půjde pak těžko Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
307rg Odesláno 21. březen 2011 Sdílet Odesláno 21. březen 2011 Keď mi pred časom začalo tak strašne kvíliť servo pri parkovaní tak som samozrejme prvé kontroloval olej a ten bol asi tak milimeter pod ryskou tak som si hneď pomyslel, že oilejom to asi nebude. Pri jednej mojej návšteve v peugeote som len tak náhodou spomenul tento problém, riešil som vtedy iné veci, hneď mi navrhli, že mi tam dolejú olej a aj keď som tomu neveril, auto som tam nechal a po cca 7 minutach bolo späť a odvtedy nazapískalo ani raz a to už prešli minimálne dva roky. Treba jednoducho vždy začať olejom aj keď sa podľa rysky zdá, že netreba. A neoplatí sa kvôli tomu kupovať celý liter, stačí doliať v servise:) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
v.vegasik Odesláno 22. červen 2020 Sdílet Odesláno 22. červen 2020 V 21. 12. 2010 at 21:00, Písecký napsal: Chci popsat svoje několikaměsíční trable s elektrohydraulickým posilovačem řízení. Začalo to jedno ráno po nastartování a výjezdu z garáže jsem zjistil, že nefunguje posilovač a řízení je velmi tuhé. Po několikakilometrové jízdě jsem zastavil a zkontroloval olej v nádržce servořízení a příslušné pojistky a vše bylo O.K. Po rozjetí již vše fungovalo. A podobný scénář později následoval ještě několikrát, ale doba nefungování posilovače se stále prodlužovala až na několik dní.Problém nastal vždy poté co jsem zacouvával do parkovacího místa ! Moje další prohlídky zařízení byly neúspěšné a já se rozhodl navštívit autorizovaný servis. Po diagnostice mě bylo řečeno, že do elektromotoru čerpadla proud jde, ale servo neodpovídá. Bylo mě nabídnuto, že se mohu u nich objednat následující týden na výměnu čerpadla , které je neopravitelné a jeho objednání za cca 14 tis. Nemohl jsem z časových důvodů přistoupit na nabídku a po zaplacení za diagnostiku jsem odjel. Po nějaké době bez posilovače jsem se rozhodl pro ještě jednu vlastní prohlídku-opravu. Vymontoval jsem čerpadlo, podrobně prohlédl, namontoval zpět, zkontroloval zda do něj jde skutečně proud, že je řádně uzemněno, doplněný olej atd. Vše o.k. ale pořád nic. Následovalo několik dní přemýšlení kde může být chyba. Další prohlídka kabeláže, pojistek, čištění kontaktů u pojistkové skříně, nic. Poslední zoufalý pokus byl vymontování držáků pojistek kontrola přívodních kabelů. A tam jsem to objevil. Maxi 70 A pojistka měla prasklý jeden z nožů zasunutých do kontaktů. Prasklinka , která nebyla zepředu viditelná způsobovala, že malý proud při kontrole žárovkou procházel, ale při velkém odběru elektromotorem byl proud nedostatečný a nůž pojistky se přehříval, natavoval a nedostatečně přenášel proud. Po výměně pojistky za 30 Kč vše již v pořádku. Závada se proto projevila vždy po složitějším točením volantu při couvání a tím i progresivnějším zatížení čerpadla. Doufám, že tímto popisem někomu pomohu při hledání poruchy servořízení. Po přečtení jsem šel skoro najisto. I po 10 letech stále aktuální,naprosto shodná závada pojistky. Děkují 307rg, PanJan, wawe48 a 1 další ohodnotil 4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
manicM Odesláno 9. listopad 2021 Sdílet Odesláno 9. listopad 2021 Zdravím, dnes jsem se prihlásil k foru. Právě hledání závady SERVA byl ten důvod. A bylo to v elektrice. Mají špatně udělanou hlavní šínu ve skřínce dolních pojistek, napětí se naměří ale teče málo proudu. Vyndat p.8 70A, očistit a narovnat nůž na přívodu( je jen jeden) a bylo to cajk. 307rg a OK406 ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferinko2 Odesláno 9. listopad 2021 Sdílet Odesláno 9. listopad 2021 No ono práve ten veľký prúd trošku "unavuje" tie kontakty. P.S. Vitaj v klube OK406 a 307rg ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Peugeotak Cabrio Odesláno 4. leden 2022 Sdílet Odesláno 4. leden 2022 Zdravím mám, úplně stejný problém, u Peugeotu 307CC jak byly ty mrazi asi Nejde posilovač řízení.. Olej tam mám, už se to stalo i před tím, nechal jsem ho vyměnit a vrátilo se to zpátky už zase je stuhlý volant nejde točit nebo opravdu s obtížemi pojistky vyměnil ale,pouze pod volantem které, ještě jiné pojistky by to mohly být..?? Nebo je třeba vyměnit servo olej..?? Děkuji všem za rady s Pozdravem Filip Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PaKr Odesláno 4. leden 2022 Sdílet Odesláno 4. leden 2022 Pojistka na servo je v motorovém prostoru. Akorát musíš vyndat celou jednotku BSM ( to, kde jsou pojistky) a pod ní jsou maxipojistky. Je to pojistka č. 8 ( 70 A). A za PP světlem je kostřící bod, tak zkontroluj ( očisti ) ten. 307rg ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.