Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Optimálny režim jazdy pri regenerácii FAP


4maa

Recommended Posts

Vie niekto pri akom režime jazdy prebehne regenerácia FAP najoptimálnejšie?

Aký rýchlosný stupeň, aká rýchlosť, otáčky?

Aká je teplota vody a oleja pri regenerácii?

Prečo sa pýtam? Pri častom jazdení po meste je bežný jav, že regenerácia sa nepodarí, nedokončí,..., nakoniec sa môže stať, že počítač vypíše chybu prekročený limit neúspešných pokusov o regeneráciu...

Takže v situácii, že sa už regenerácia spustí je najlepšie pokračovať v jazde dovtedy, kým sa dokončí.

---takže v akom režime pokračovať v jazde?---

To že sa regenerácia spustila poznať podľa zvuku výfuku (napr. pri rozbiehaní), resp. podľa bežiaceho ventilátora chladiča (na 1,6 zostáva bežať aj po zhasnutí motora ešte niekoľko minút)

Optimálne by bolo mať možnosť dať počítaču info, že plánujem ísť autom dlhšiu trasu (napr.40-50km), aby sa regenerácia spustila (aj keď nie je práve v pláne...), aby sa nestávalo, že síce tých 50km prejdem ale regenerácia sa ako naschvál spustí až v meste, tesne pred koncom jazdy...

Vývojári z Peugeota toto zjavne nezvládli...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z mojí skušenosti je nejlepší točit motor (1,6) na 2500 otáček, samozřejmě plus minus, ale lepší více, než méně. Rychlostní stupeň je buřt, teplotu vody jsem neřešil, protože se spustilo mrazící kolo předního ventilátoru, kdy teplo od motoru a podvozku proudilo až 3 metry za auto. Taktéž olej. Jediné, co se zahřívá je výfuková soustava, protože nafta vstříknutá do protiúvrati, chytá až ve výfukové soustavě.

[upravil dne 17/12/10 13:49 Zazimir]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na 2.0 je to možno inšie ale na 1.6 je to evidentne počuť. Naposledy som pred garážou postrehol hlučnejší výfuk, tak som si teda dal menšiu zachádzku...bez rádia, vypnutý vnútorný ventilátor (kvôli rušivým hlukom)...na trojke cca 50-60km/h - výfuk bolo evidentne počuť, skončenie regenerácie bolo zjavné - v plynulej jazde výfuk náhle stíchol a auto poskočilo ako keby som ho práve odbrzdil...

Mimochodom na diaľnici pri 130km/h regeneráciu ani ja nespoznám...a spúšťa sa aj pri takejto jazde?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

i já poznám, kdy regeneruje - přesně jak píšete.

V poslední době už naskakuje po cca 60 km, i když jedu delší trasu a tak to neřeším. Jako na potvoru naskočí téměř vždy na konci cesty, ale abych jezdil zbytečně kilometry jako idiot kamsi a zpět, nedělal bych nic jinýho. Už jsem z toho vystřízlivěl. Jen mne štve, že mi neukončená regenerace \"tluče\"baterku. :bacha

Chci FAP při nejbližší příležitosti nechat zkouknout přes diagnostiku, ale je to nejspíš jeho labutí píseň.

Jen pro info, udělal jsem si osobní průzkum cen výměny FAPu mezi autorizovanými servisy (kraj JČ, SČ, JM a Vysočina) a se zděšením jsem zjistil, přestože jsem uvedl VIN, kvůli typu FAPu atd., že cena se pohybuje v rozmezí 7000 Kč ( konkrétně 15 000 - 22 000 Kč):o

Takže mi z toho jasně vyplývá FAPOFF.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...
Zdravím,

i já poznám, kdy regeneruje - přesně jak píšete.

V poslední době už naskakuje po cca 60 km, i když jedu delší trasu a tak to neřeším. Jako na potvoru naskočí téměř vždy na konci cesty, ale abych jezdil zbytečně kilometry jako idiot kamsi a zpět, nedělal bych nic jinýho. Už jsem z toho vystřízlivěl. Jen mne štve, že mi neukončená regenerace \"tluče\"baterku. :bacha

Chci FAP při nejbližší příležitosti nechat zkouknout přes diagnostiku, ale je to nejspíš jeho labutí píseň.

Jen pro info, udělal jsem si osobní průzkum cen výměny FAPu mezi autorizovanými servisy (kraj JČ, SČ, JM a Vysočina) a se zděšením jsem zjistil, přestože jsem uvedl VIN, kvůli typu FAPu atd., že cena se pohybuje v rozmezí 7000 Kč ( konkrétně 15 000 - 22 000 Kč):o

Takže mi z toho jasně vyplývá FAPOFF.

Zdravím,

tak jsem tedy absolvoval důkladnou diagnostiku FAPu a zůstal jsem stát s ústy otevřenými dokořán. Všechno O.K. (tlaky, čidlo, aditivum) a zaplněnost je na 18%. Podle všech indicií a informací zde z fóra jsem předpokládal onu \"labutí píseň\" a s FAPOFF jsem byl smířený na 100%, ale těch 18% mne fakt dostalo.

Ta častá regenerace (viz. předchozí mail) je prý opravdu způsobena zimním počasím, kdy promrzlý motor produkuje mnohem více \"sazí\" než v letním období a tudíž i regenerace trvá o dost déle.

No nic, zatím tedy \"vykuch\" nebude.

Jdu se obléci a jedu kamsi a zpět, bych regeneraci vyhověl!

Idiot :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...abych jezdil zbytečně kilometry jako idiot kamsi a zpět, nedělal bych nic jinýho. Už jsem z toho vystřízlivěl.

Jdu se obléci a jedu kamsi a zpět, bych regeneraci vyhověl!

a ja ze si uz z toho vytriezvel :D

Ja na regeneraciu kaslem a vobec to neriesim, nech si ju robi kedy chce a ako chce... Lebo viem ze existuje riesenie.

[upravil dne 1/1/11 12:55 Marcel00]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj měl jsem to samo na dia jsem měl 21% zaplnění a cca 98000tis km a po 3tis km byl plnej jak míchačka na beton. Dia to není 100% na fap:bojim

Tak já už opravdu nevím, co si o tom myslet :bacha Zajímalo by mne jak to tedy skutěčně ta dia měří. Posuzuje to podle naměřených tlaků nebo podle počtu proběhlích regenerací?

Například - v sobotu si to takhle vyrazím na chalupu a schválně to vezmu oklikou, regenerace proběhla až mi hlava hučela, skončila před dojezdem a měl jsem z toho dobrý pocit, že teda jako jsem pro to něco udělal. Ale když mi v neděli na cestě zpět naskočila už po 20 km, zkazilo mi to totálně náladu :grr

Vracím se k původnímu rozhodnutí (FAPOFF) a už na to vážně slušně řečeno kašlu :roker

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi už máš FAP zanesený. Jinak to zaplnění, co se zde uvádí, je v procentech a je to zaplnění od regenerace. Po regeneraci to jede zase od začátku. Co se týká opravdového zaplnění, tak dia v případě že je FAP OK píše pouze \"správný stav\". Dnes jsem například koukl v dia na FAP a stav zaplnění 37% a počet km od regenerace 330. Mě většinou regeneruje cca po 800 km. Samozřejmě to nepoznám, ale na dia ano.

[upravil dne 11/1/11 22:53 HonzaZ]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...