pilot numero uno Posted December 15, 2010 Share Posted December 15, 2010 Zdravím,mám dotaz ohledně svého pažouta 406 2.0 Hdi,80 kw.Občas mi při jízdě spadne tachometr,auto škubne a ztratí výkon,palubní počítač mi přestane zobrazovat akt.spotřebu.Po chvilce mi to opět naskočí,škubne a jede normálně. Čím by to mohlo být?Je to příčina v řídicí jednotce nebo jen důsledek něčeho jiného? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dobrmik Posted December 15, 2010 Share Posted December 15, 2010 zkus hledání..je toho tu spoustu.... jestli počítá km tak studenák v budíkách jestli nepočítá problém na čidle nebo ve svorkách... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pilot numero uno Posted December 15, 2010 Author Share Posted December 15, 2010 Podle kámoše mechanika by to mohlo být nějaké čidlo na převodovce,co vypočítává rychlost,že nemusí správně komunikovat z řídící jednotkou a ta pak nějak nařídí čerpadlu at se přepne do nouzového dávkování paliva,ale nesedí mu do toho ten tacháč.Takhle nějak mi to vysvětloval.Nevím,nevyznám se v tom:myslim. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
straki007 Posted December 15, 2010 Share Posted December 15, 2010 VIN Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dobrmik Posted December 15, 2010 Share Posted December 15, 2010 přesně tak...ale taky by měl vědět jestli ti přibejvaj km tak to čidlem není....jestli nepřibejvaj tak je čidlo,ozubení toho plastového kolečka, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pilot numero uno Posted December 16, 2010 Author Share Posted December 16, 2010 Díky za radu,ty kilometry zkusím posledovat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
straki007 Posted December 16, 2010 Share Posted December 16, 2010 1.) Chce to VIN - cislo karoserie 2.)Logika-Kdyz mu prestane PP ukazovat spotrebu tak mu km myslim pocitat nebude. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dobrmik Posted December 16, 2010 Share Posted December 16, 2010 straki007:ty km myslím na budikách ne na pal pc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
straki007 Posted December 16, 2010 Share Posted December 16, 2010 Ja vim. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelus Posted December 20, 2010 Share Posted December 20, 2010 pilot numero uno:mám to samý auto a asi dvakrát mi to udělalo taky, ale po několika kilometrech se to znovu vzchopilo. Zůstala mi svítit kontrolka na diagnostiku. Když jsem s tim dojel ke kámošovi na počítač, tak nejprve počítač nemohl najít řídící jednotku a když už se podařilo navázat s ní kontakt, tak bylo všechno naprosto v pořádku. Neobjevila jediná závada na autě, ale co jsem se bavil s některými odborníky, tak závada by mohlaa být někde v jednotce nebo v připojení na jednotce. Jednou jsem chvátal do práce a tak jsem mu nakládal na dálnici místy i 190 km/h. Chudák motor potom asi dva dny nemohl popadnout dech. Myslim tim, že při volnoběhu kolísaly otáčky z 800 na 1100-1200. Po dvou dnech se to opět srovnalo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pilot numero uno Posted December 20, 2010 Author Share Posted December 20, 2010 Můj motor nemá problém rozdýchat trošku ostřejší jízdu.S těma otáčkama jsem na tom podobně,a ještě se při tom změní zvuk motoru,jako by tam bylo něco přidřené.Diagnostika by měla odhalit závadu v případě,že se porucha zrovna v tu chvíli objeví.Dneska mi to zase udělalo,že mi spadl tacháč a kilometry mi to nepočítalo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelus Posted December 21, 2010 Share Posted December 21, 2010 Přesně to dělá i mě. Spadne tachometr, otáčky jdou dolu a s tim i výkon, jako by to jelo na dva válce. Přestane to počítat sspotřebu. Zatim jsem teda nezjistil, čim to je. I když už mi to dlouho neudělalo. A je to o to zajímavější, že mi to dělá vždycky jenom v zimě. Jestli na to přijdeš, tak dej vědět. I když teď mám docela jinej problém. Mám originál rádio. Jednou jsem vzal ve městě na ulici nějakou díru a jak se auto otřáslo, tak se mi z repráků začalo ozívat dunění a praskání. Myslel jsem, že mi odešlo rádio, ale když teď startuju s vypnutým rádiem, tak po nastartování se to začne zase ozívat. To pak musim zanout a znovu vypnout rádio a pak to přestane. Myslel bych, že je to rádiem, ale abych nekoupil nový a nedělalo mi to pořád. Budu rád když někdo poradí. [upravil dne 21/12/10 00:36 Angelus] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pilot numero uno Posted December 21, 2010 Author Share Posted December 21, 2010 Máš tam ,,tempomat\"? Když dám dvojku a nedržím plyn,tak mi to samo drží rychlost a to i do 12% stoupání,aniž by to škublo. na jiných rychlostech mi to nedělá. V obytné zoně fajné,ale jinka se mito moc nelíbí.Moje rádio se raději po otřesu raději úplně vypne a najede klidně i za tři měsíce.Nejde do něho vůbec proud,takže někde chybička v napájení. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelus Posted December 21, 2010 Share Posted December 21, 2010 možná jsem tu našel příčinu té naší závady: buďto ucpaný FAP(filtr pevných částic na výfuku), nebo špatné čidlo před FAP. Motor začne být značně zatížený a přejde do nouzového režimu-ztratí výkon v důsledku automatického omezení paliva řídící jednotkou a samozřejmě to vyhodnotí tak, že vozidlo prakticky stojí. Takže spadne tachometr, jelikož řídící jednotka ho vlastně odpojí. Celé to trvá cca 15 minut, než se znovu restartuje řídící jednotka a auto znovu funguje. Takhle bych to diagnostikoval já. Samozřejmě při následné prohlídce řídící jednotky by se měla objevit chyba s názvem jako \"antipollution fault\". Zkusil bych vyměnit FAP, nebo to čidlo. Nebo máte nějaký jiný nápad? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pilot numero uno Posted December 21, 2010 Author Share Posted December 21, 2010 No až na takovou malou drobnost.Nemá žádný filtr pevných částic.80 kw ho neměly. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pilot numero uno Posted December 21, 2010 Author Share Posted December 21, 2010 No,ale když se zamyslím nad historií toho auta a nad tím kdo ho skládal,tak si asi nechám zkontrolovat jestli tam náhodou není. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelus Posted December 21, 2010 Share Posted December 21, 2010 No já si nejsem jistej, ale když jsem měl to svý auto na zvedáku, tak vpředu hned ten první válec výfukového potrubí by měl být FAP..... teda teď si taky nejsem zcela jistej, ale myslim si to.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pilot numero uno Posted December 22, 2010 Author Share Posted December 22, 2010 Jesli máš 81 kw,tak ho tam určitě máš.Jenom 80 kw ho nemají.Ostatní motorizace jo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelus Posted December 22, 2010 Share Posted December 22, 2010 zkus se podivat.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelus Posted December 24, 2010 Share Posted December 24, 2010 tak FAP dávaly prej jenom do 16V motorů....ale mechanik, co dělá do francouzskejch aut říkal, že to na 100% dělá snímač rychlosti na převodovce. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.