Bam Posted December 14, 2010 Share Posted December 14, 2010 Ahoj lidi,tak prisla zima a mazel me zradil,pred tydnem kdyz prisli nejvetsi mrazy jsem jeste prvni den tohodle extremu nastatoval,ale od te doby dal ani tuk,ted kolem auta skacu jako blbej vsecko prostrikavam kontaktorem,vcera jsem vymenil zhavice,do sani strikl startovaci sprej,a nic.Kdyz auto startuju tak starterem roztocim celej motor az to auto uplne hnusne poskakuje,a pak teprv motor zabublá,z vyfuku vyleti trocha dymu a pak jakoby rozepne a uz jen lehce toci starter a s motorem se nedeje nic a tak muzu az do vystaveni baterky i jsem to skouseldocela dlouho pres,ve filtru naftu zamrzlou nemam a na cerpadle kdyz povolim odvzdusnovak tak hned tece,jinak cerpadlo mam lucas a semtam vidivam v hadickach bublinky,ale to odjakziva co mam tenhle motor a slapalo to vzdy,prestavam si vedet rady tak snad vas neco napadne,ted,jsem to dal do garaze a zapl mu primotop,tak uvidim co dal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dobrmik Posted December 15, 2010 Share Posted December 15, 2010 a zkousel jsi jestli ti jde nafta do vstriku?kdyz ti to tedy nekouri z vyfuku mozna bych tipnul elmag. Ventil na cerpadle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bam Posted December 15, 2010 Author Share Posted December 15, 2010 o tom ventilu jsem uz neco slysel,ale nevim nevim,kouř mi jde pravě čenej z fejfuku,jde spis o to ze jen chvilku a pak uz to jen roztaci zas ten starter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarda-406 Posted December 15, 2010 Share Posted December 15, 2010 Doporučuji kontrolu rozvodů - základní nastavení, kompresní tlaky, snímač klikovky, průchodnost katalyzátoru. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dobrmik Posted December 15, 2010 Share Posted December 15, 2010 tak právě proto povol u vstřiku potrubí a at ti někdo kouká jestli ti jde nafta pořád......nebo at někdo dá ruku na ten el mag ventil mel by ucítit kdyby sepnul zase zpět... snímač kliky tenhle motor nemá... a kat tohle dělat nebude... rozvody nevím nevím když to po chvilce přestane kouřit...těmi to asi nebude.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarda-406 Posted December 15, 2010 Share Posted December 15, 2010 Tento motor má snímač klikovky, ale snímá ze setrvačníku. Dle servisboxu se jmenuje snímač otáček ob. čís. 1920 W9. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dobrmik Posted December 15, 2010 Share Posted December 15, 2010 jarda-406:to máš pravdu ale ten snímač je jen na otáčkoměr....na chod motoru nemá vliv.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarda-406 Posted December 15, 2010 Share Posted December 15, 2010 dobrmik - odkud bere ŘJ informaci o poloze klikové hřídele? Když něčemu nerozumím, tak se musím zeptat odborníka. Dík za odpověď. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dobrmik Posted December 15, 2010 Share Posted December 15, 2010 no pokud má epica tak máš samo pravdu.a řj musí brát ten signál.. jinak já jsem pochopil že tam má mechanickýho lucase... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Habera Posted December 15, 2010 Share Posted December 15, 2010 A neblbne ti klávesnice imobi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
straki007 Posted December 15, 2010 Share Posted December 15, 2010 Jenom za mne. Kdyz je ta nejhorsi varianta skoceneho rozvodu tak neni co pos...t. Takze vzit k tomu dva lidi a jeden strikata lehce eter do sani a druhy tocit motorem. Tak se startuje zamrzle auti.Kdyz se zacne motor rozbyhat tak lehce pristrikavat aby neprestal tocit. Nic se mu nestane a mozna pomuze. Kdyz ne tak chyba bude nejspis v EPICu a sam to neudelas... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bam Posted December 15, 2010 Author Share Posted December 15, 2010 tak uz jsem udelal pokrok,auto jsem pomoci startovaciho spreje nakopnul,starter dostal sidce hodne pocadit jak hazel s celym autem,ale snad bude dobrej,spis co mi dela starosti je,ze motor mazvuk jako starej tranzit kdyz pridam plyn a jedu tak jdou ze mne oblaka cernyho koure,auto vubec netahne a kdyz se chci rozjet zmista,tak mi malem vypne motor jak nemuzu slapnout plynu,jen ho proslapavam ale moto to neturuje,su z teho ulne namrtvicu,nez auto zamrzlo bylo ok.neda se s tim normalne jezdit a silene to klape i kdyz jsem tam dolil hromady oleje,uz to asi nebude jen tak,,nemohl jsem to treba posrat tim roztacenim motoru?asi jedine..,jinak cerpadlo je klasika lucas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
comm Posted December 15, 2010 Share Posted December 15, 2010 Cerpadlo je lucas epic XUDL.P01 (elektronicke cerpadlo) 1. skontroluj celi palivovy system od nadrze az k cerpadlu aj spiatocku(v spiatocke je jednocestny ventil kde je moznost ze nechce prepustat) a nezabudnut otvorit nadrz a skontrolovat saci kos (parafin je potvora a havne ked riadne mrzne) 2. Skontrolovat pumpu paliva je to cierny balonik pri opakovanom stlacani mal by tvrdnut! 3. Skontrolovat ci s cerpadla ide nafta ako to tu hore popisovali, jednoducho povolit kazdu trisku samostatne. 4. Neviem teraz ci si menil zhavice bolo by dobre skontrolovat zhaviaci system. Aj ked natocis motor a nechas ho tak bezat vo volnobeznych otackach aky dym ide a ako rychlo sa vie zohriat. ked si ho vonku natocil ci ma zvysene volnobezne otacky? Na nastartovanie su potrebne tieto snimacie veliciny: snimac HU(zotrvacnik), teplota motora,teplota nasavaneho vzduchu, snimac vstreku. Tu by som typoval na chybu cerpadla konkretne predstreku ale nemozem to potvrdit na 100%. svieti ti kontrola motoru ak ti vobec funguje aj kontrolka. Ak si trochu sikovny tu na fore je jednoducha diagnostika cerpadla lucas epic Napis kolko ma km a rok vyroby. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
punkac Posted December 15, 2010 Share Posted December 15, 2010 možná máš seklý EGR ventil, tohle mě dělalo ráno v létě (vím, teď je zima), příznaky podobné. Auto naskočilo až tak napotřetí a nemohl jsem se odlepit z místa, vyjet malý kopeček byl problém, auto se dusilo a šlo z něj spousta černohnědýho dýmu, když se motor zahřál, což teď v zimě může být problém, jelo auto lépe, ale furt to nebylo ono. Zkus ho odstavit podložkou z nerezu nebo mědi u sání, je to taková ta \"harmonika\" trubka průměru asi 3/4\" jinak 2.1TD má samozřejmě snímač otáček na setrváku a čerpadlo Lucas Epic by dokonce mělo mít svůj snímač ve svých útrobách, plus nějakej snímač je na jednom z vstřiků Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lord Back Posted December 16, 2010 Share Posted December 16, 2010 Podle mě bude skočenej na čerpadle nic jinýho v tom nebude Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bam Posted December 16, 2010 Author Share Posted December 16, 2010 to s tim egrem bych zkusil ale jeste presne nechapu jak odstavit nebo co..,a je mozny ze ta spousta neuspesnejch startu spolecne se zimou mohla poskodit ventily?,kdyz je to trosku v otackach za tak delaj rachot jako nikdy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dobrmik Posted December 16, 2010 Share Posted December 16, 2010 k tomu egr. tady máš návod.není to sice přesně na 2,1 ale postup je stejný... ty ventily ti cvakaj protože to je studený...po zahřátí by to mělo přestat jsou tam hydroštěly Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bam Posted December 16, 2010 Author Share Posted December 16, 2010 dik za navod zitra ho vyzkoušim,jen nevim s tou teplotou,mel jsem to uz dost zahraty a rachot prakticky stejnej a vsiml jsem si jako by mi tam pribilo oleje ,uvidim zitra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zolco Posted December 18, 2010 Share Posted December 18, 2010 Keď naštartujem auto teraz cez timu motor zarachotí aspoň na tie 3-4 sekundy,a potom stíši.Je to podla vás normálne??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted December 18, 2010 Share Posted December 18, 2010 je to normální, jak který motor...,hydraulické vymezování vůlí ventilů potřebuje tlak oleje a ten není k dispozici v okamžiku startu v těchto mrazech, s rostoucí teplotou okolí tento jev ustupuje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.