Gibon83 Odesláno 6. prosinec 2010 Sdílet Odesláno 6. prosinec 2010 mam otazku. mam v technicaku ze mam tankovat natural 95. Co sa vsak stane ak budem tankovat natural 98. Moze to motor, auto poskodit? vdaka za odpoved. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
paric Odesláno 6. prosinec 2010 Sdílet Odesláno 6. prosinec 2010 Poskodit urcite nie, mal by ist lepsie:cool:, je mozne ze budes mat aj mensiu spotrebu, nebudes na to tolko slapat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
m3t4L_m4n Odesláno 7. prosinec 2010 Sdílet Odesláno 7. prosinec 2010 Riadiaca jednotka motora zisti vyssie oktanove cislo a automaticky nastavi motor na spalovanie novej zmesy takze rozdiel v konecnom dosledku ani nespoznas Je teda zbytocne tankovat 98 ked je motor stavany na 95.. Tot moj nazor Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
m3t4L_m4n Odesláno 7. prosinec 2010 Sdílet Odesláno 7. prosinec 2010 Este ma napadlo ze by bolo ine keby si mal riadiacu jednotku odladenu na 98cku (chiptuning) ale potom uz by si nemohol davat 95ku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Laďa Odesláno 7. prosinec 2010 Sdílet Odesláno 7. prosinec 2010 Nic se nastane. A jak psal paric jízdní vlastnosti budou o něco lepší a možná i spotřeba o malinko menší. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Gibon83 Odesláno 7. prosinec 2010 Autor Sdílet Odesláno 7. prosinec 2010 aha, tak to zacnem tankovat 98cku, kedze v Reichu je cena 95 aj 98 rovnaka, alebo je rozdiel v desatinach centov. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Laďa Odesláno 8. prosinec 2010 Sdílet Odesláno 8. prosinec 2010 Ona i 95 je v Reichu lepší jak u nás. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 8. prosinec 2010 Sdílet Odesláno 8. prosinec 2010 nestane se nic, řídící jednotka neumí zjistit vyšší oktanové číslo, motor neumí využít benzín vyššího oktanového čísla--je nastaven z výroby na předepsané palivo (v tvém případě BA95)--musela by se přeprogramovat řídící jednotka, aby motor mohl využít palivo BA98 [upravil dne 8/12/10 10:32 ozzy56] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Gibon83 Odesláno 8. prosinec 2010 Autor Sdílet Odesláno 8. prosinec 2010 no super, takze protichodne info... tak teraz si vyber.. vyskusam a uvidim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
georgegg Odesláno 8. prosinec 2010 Sdílet Odesláno 8. prosinec 2010 jak píše ozzy, motor bez úpravy mapy benzín s vyšší oktanovým číslem nevyužiji takže je zbytečný ho tam lejt Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
robozv Odesláno 8. prosinec 2010 Sdílet Odesláno 8. prosinec 2010 presne ako pisu chlapi raz som na discovery kukal dokument kde testovali na roznych druhoch aut benzin 95 vs 98 a v slabsich motoroch rozdiel nebol badat ale napr na SUBARU bol rozdiel jednoznacne vidiet. Proste obyc motory nevedia \"co s tym\" 98 okt. benzinom Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 8. prosinec 2010 Sdílet Odesláno 8. prosinec 2010 Z Vlastnej skúsenosti viem povedať že záleží na palivovom systéme motora. Pri karburátore je rozdiel dosť badateľný, pri plne elekronicky riadenom je rozdiel minimálny. Čo je pozorovateľné tak snáď iba trochu lepšie štartovanie, kľudnejší voľnobeh a rýchlejšie sa zohreje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Existujuci Odesláno 8. prosinec 2010 Sdílet Odesláno 8. prosinec 2010 Tak ako pise Pastorek. Karburatorove motory sa dali nastavit na 98 benzin,dokonca aj rozdelovac sa prestavil na nizsi predzapal. Skusal som to aj ja ked prestali robit 96 BA. Chvilku ma to bavilo na 98 cke ale pri tak rozdielnej cene som to nakoniec zmenil spat na 95 tku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jozefsv Odesláno 9. prosinec 2010 Sdílet Odesláno 9. prosinec 2010 mojmu sa zase moc nechcelo na 98.preblikla mi obcas kontrolka motora.lambdy asi strajkovali Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanF1 Odesláno 9. prosinec 2010 Sdílet Odesláno 9. prosinec 2010 S benzinem jsem naposledy jezdil v autoškole, takže nemám s nimi zkušenost, ale nedá mi to se nezeptat. Co třeba ty premiová paliva se 100 oktany? To nemá tedy absolutně smysl dávat, když si motor nekoketuje s N98? Díky za info pro benzinového lajka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lví-ček Odesláno 9. prosinec 2010 Sdílet Odesláno 9. prosinec 2010 Ahoj, nedávno jsme to řešili v práci a každý mi tvrdil, že s 98 bude motor živější a méně žravý. Jak čtu tak to není pravda a je to zbytečné vyhazování peněz u čerpací stanice:-( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 9. prosinec 2010 Sdílet Odesláno 9. prosinec 2010 V princípe áno ale podľa auta záleží do akej miery. Bavíme sa tu o 98 oktánovom ale platí to všeobecne o použití viacoktánového benzínu. To čo som písal platí i o 100vke iba sú prejavy o niečo výraznejšie. Osobne tankujem do Clia 100 oktánový Shell. Nedá sa povedať že by bol nejaký markantný rozdiel ale oceňujem rýchlejšie zahriatie a zlepšenie studených štartov. Počul som rečičky že ako to ničí motor a podpaľuje ventily.... kravina. Robím to tak už od vtedy ako je 100vka na trhu a ničomu to neublížilo. (snáď okrem peňaženky). Skúsenosti s viacoktánovými benzínmi mám už viac rokov. Najprv to bola Škoda 120 GLS ktorá jazdila na \"Super\" 95. Bol som s ňou v Nemecku a tam jediný benzín z olovom bola 98čka. Mašinka sa neuveriteľne zlepšila. Bolo badať nárast výkonu a zmizlo to známe ševelenie ventilov. Nasledoval P 309 1,6 s karburátorom kde 98čka spôsobila oživenie a cca o pol litra menšiu spotrebu. Audi 100 s mechanickým vstrekovaním reagovala tiež oživením výkonu, lepším zahrievaním a znížením spotreby. P 405 1,9 SRi už reagoval iba pravidelným voľnobehom, kľudnejším chodom a lepšími studenými štartmi. Asi jediným negatívom viacoktánových palív je cena. V mojom prípade to neriešim lebo tie pozitíva považujem za hodné pár centov navyše a navyše jazdím s automatmi čo už samo o sebe nieje ekonomické riešenie. Beriem to ako cenu za komfort. [upravil dne 9/12/10 10:25 pastorek] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
paja285541 Odesláno 10. listopad 2019 Sdílet Odesláno 10. listopad 2019 Dobry den chcem sa spitat mám peugeot 307 SW 1.6 16 rok vyroby 2004 mozem tankovat Benzin E10 ked mám napisane 95? mám s toho obavy. Dakujem Pavel Višnovský Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Pety Odesláno 10. listopad 2019 Sdílet Odesláno 10. listopad 2019 Peugeot, Citroën a DS: Všechna vozidla s benzínovými motory jsou kompatibilni s E10 (EN228) od 1. ledna 2000. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
paja285541 Odesláno 10. listopad 2019 Sdílet Odesláno 10. listopad 2019 (upraveno) Dakujem za odpoved uz som kludnejší Upraveno 10. listopad 2019 uživatelem Péťa Necituj předchozí příspěvek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.