Jump to content

nedrží otáčky - podle nálady


majd
 Share

Recommended Posts

Ahoj,

potřeboval bych pomoct s takovým zapeklitým problémem:(:

Začalo zlobit auti 306 1.8 8V r.v.96, začalo to teď nedávno, někdy když startuju tak bez plynu nenaskočí a když plyn pustím tak zdechne, jindy zase naskočí i bez plynu ale po přidání a uvolnění plynu zdechne (nebo drží otáčky na hraně zdechnutí), jindy nastartuje bez problémů a chová se normálně a to po celou dobu dokud znovu nestartuju. Všiml jsem si, že to není absolutně závislý na teplotě motoru, dělá to za studena i za tepla ale jen někdy a to je nejhorší. Před pár lety jsem už něco podobného řešil a po radě zkontrolovat hadičku k MAP senzoru, kterou jsem měl steřelou a kterou jsem opravil bylo po problému, nyní se však hadička zdá být v pořádku.

Už se chystám na diagnostiku do servisu ale kdyby někdo náhodou věděl co s tím tak by to bylo bezva.

Link to comment
Share on other sites

Tak mám nové postřehy, do servisu jsem nejel jelikož na druhý den polevily ty hrozné mrazy a tak jsem si říkal, že by to bylo asi k ničemu. No a celý týden jezdí bez náznaku této závady. Říkal jsem si, že to dělá jen při silných mrazech, jenže dnes to začalo i při 2°C, tak stále nevím, snad to bude dělat už pořád abych v servise nebyl za trotla :)

Link to comment
Share on other sites

Měl jsem podobný problém, po nastartování občas motor chcípnul a nedržel otáčky. Vyřešilo to přehrání software v řídící jednotce. V servisu mi řekli, že vinou můžou bejt opotřebovaný senzory, což řeší upgrade softwaru u starších aut (já mám 2002).

Link to comment
Share on other sites

Tak to asi raději zajedu do servisu. Kolik si účtují za takové přehrátí softwaru? Byl to autorizovaný servis? Se jich na to kdyžtak rovnou zeptám.

Někde na foru jsem četl, že jde vyresetovat řídící jednotka odpojením baterky ale to by asi problém neřešilo, když by to bylo tímhle že?

Link to comment
Share on other sites

odpojeni bat ti zpusobi pouze jen smazani autoadaptacnich parametru,zadny upgrade.RJ se pak znovu uci ze svych cidel jak regulovat motor.Pricin muze byt mnoho.Ja bych sel od toho nejjednodusiho.Kdy jsi naposled menil palivovy filtr?

Link to comment
Share on other sites

letošní léto jsem měnil všechny filtry.

Dneska zase problémy, volal jsem do servisu a nejdříve mají volno v pondělí. Mechanik se ale zmínil o krokovém motorku a podtlakovém čidle. Zkusil jsem motorek vyndat a je celkem čistý (zda správně funguje to nevím), no a to podtlakové čidlo asi nijak neověřím jestli je špatný (hadičku jsem v rámci možností zkontroloval).

Jinak mám další poznatek: Když to má tyto problémy s volnoběhem tak po přidání plynu se to jakoby zadusí a teprve pak začne jít do otáček, je to však patrné jen při pomalém přidávání plynu, při rychlém se to ani nepostřehne.

jinak jsem odpojil baterku, vyndal a dal zpátky krokový motorek a trosku třepal s podtlakovým čidlem :D a pak to nastartovalo v pohodě, ale vzhledem k náhodnému výskytu závady je těžko říct, zda to bylo mým zásahem.

[upravil dne 13.12.2010 11:46 majd]

Link to comment
Share on other sites

Dnes jsem navštívil servis. Diagnostika v pořádku a bez chyb, vyčistili mi ale krokový motorek a celou cestu ze servisu to bylo super. Po opětovném nastartování to je ale daleko horší, tak jsem usoudil že to bude fakt ten krokáč, který jsem odpojil když byly zrovna otáčky v pohodě a snad s tím půjde jezdit než objednám nový.

Link to comment
Share on other sites

Ty jsi odpojil krokáč a teď chceš jezdit bez něj? Krokový motorek řídí volnoběžné otáčky. Při zavřené klapce sání pouští vduch aby vznikla požadovaná směs. MAP zlehka vyfoukni, bývá tam napadané smetí, i když ty to máš konstrukčně malinko jiné než 2.0 že? Krokáč bych sehnal jiný, ale rozhodně ho neodpojuj při zapnutém motoru.

Link to comment
Share on other sites

No ja ho právě odpojil když byl zrovna v poloze při které byly otáčky v normálu. Potřeboval jsem dojet, ale chovalo se to bezvadně. Jen při studeném motoru byly nižší otáčky jinak po zahřátí žádný problém :). Nový krokový motorek mám objednaný takže ho pak vyměním a bude po potížích, jenoznačně za problémy může on. Hadičku k MAP jsem profukoval, nevím jak u 2.0 ale u mě je umístěn až v rohu u spolujezdce takže tam nic moc binec nebyl.

Link to comment
Share on other sites

Tak krokový motorek vyměněný a je po potížích :mrk!! Jejich práci jsem nereklamoval, nevím ani jestli by to pomohlo protože ta diagnostika fakt nic neukázala a víc jsem po nich raději zatím nechtěl;). Hlavní je, že se dala docela přesně lokalozovat závada, protože do ničeho jinýho se nevrtalo.

Krokáč jsem koupil nový za necelých 800,- i s poštou což oproti nabízenému v servise za 2000,- docela mile překvapilo :). Kdyby něco mám ten starý v záloze, je nastavený do polohy s ideálníma otáčkama tak v případě problému stačí přehodit a nepřipojovat :D.

Každopádně lidičky moc děkuju za pomoc!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...