Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Unik chladiacej kvapaliny


Mirec-308

Recommended Posts

Ahojte,dnes rano som pod autom nasiel kaluz vody. Pozriem do motoroveho priestoru a chladiaca kvapalina v nadrzke je na min. Voda zamrznuta nebola (do rana bolo -16),na citroen fore som cital o podobnom probleme a ze v tom jeho pripade to bol vymennik vody.

http://www.citroeny.cz/forum1/viewtopic.php?f=9&t=818&start=0

Ak dam dolu spodny kryt tak kde by som mal najst ten vymennik vody,pripadne co mohlo spôsobit tento unik.

Dakujem za kazdu radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze po navrate z garaze,som skonstatoval ze:

unik respektive slabe slzenie bolo zo spodu nad pravou poloosou,su dve hadice.Jedna je ukoncena len plastovou zaslepkou a zaistena sponou cislo v service boxe 1338 C3.

Neviem ci to je 100% ono ale aspon tam bolo trosku utecene od vody. Z autom som spravil asi 10km a hladina je stale na minime,takze tiect to netecie aspon dufam. Nevie niekto z vas naco je tam ta zaslepka?

Pravdepodobne ked bolo v noci zima,tak sa plastova zaslepka vplyvom nizkej teploty zmrstila a mohlo to spôsobit unik.

Zajtra behnem do servisu kupit chladiacu a dolejem.

v service boxe to je tu

http://public.servicebox.peugeot.com/docprdp/affiche.do?ref=T7F112A50A&refaff=T7F%20%201%2012A50A

je to zaslepka B a spona cislo 5

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...

Ahojte,tak nam zas udreli mrazy a ja sa vraciam k staremu problemu,nakolko som to minulu zimu nevyriesil.

Priznak ten isty do rana cca -15 a na pravej strane na zemi kaluz chladiacej kvapaliny. V nadrzke zmizla voda z max. na min. Takze uz som bol napaleny a vymenil som tesnenie na diely ktory som spominal vyssie. Cislo tesnenia je :

1338 G5

01 TĚSNĚNÍ

DIAM19,6X26,9 EP3,65 na obr. c 4

Nahodil spodny plastovy kryt ( ledva siel dolu skrutky zahrdzavene,doporucujem vzdy dat vazelinu,pretoze jednu skrutku som strhol ) a cakal co to spravi.

TAkze dnesna situacia cca -12 do rana na pravej strane ziadny unik,ale pre istotu zas na lavej strane pod soferom bol na zemi flak cca. 10cm a v nadrzke chybalo cca. 0,5cm.

Akurat som dolial cca deci a pol chladiacej a budem to sledovat. Moja otazka:

- ak sa problem objavuje len pri minusovych teplotach objavi sa unik natlakovanim systemu v servise?

- moze byt za pripadny unik na lavej strane zodpovedny termostat vody? ( teraz v zime mi dost blbo ukazuje teplotu zohreje sa na 90 a potom klesne niekedy aj na 70 stupnon hlavne ked na chvilu zastavim.

-ked som menil tesnenie,je potrebne odvzdusnenie systemu? ( ako sa to robilo niekedy na skodovkach).Neviem ako presne funguje system chladenia,ale ked som vybral stupel c5 tak samozrejme vytieklo trosku vody po zmontovani tam zakonite musel zostat vzduch alebo sa mylim?

Vdaka za rady

[upravil dne 5/2/12 17:07 od Mirec-308]

post-17059-14109622146594_thumb.jpg

[upravil dne 5/2/12 17:15 od Mirec-308]

[upravil dne 5/2/12 17:22 od Mirec-308]

[upravil dne 5/2/12 17:24 od Mirec-308]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj. mam ten isty problem. (P308 1,6 HDi). tecie to na lavej strane pred vodicom (dole pod bateriou). pozeral som na to a prepusta to cez snimac teploty. v peugeote som kupil tesnenie (1338G5) a idem to vymenit.

Ahoj,tak som nasiel snimac teploty obr.c2 a mas pravdu aj tam sa nachadza tesnenie ( 1338G5 ).Pravdepodobne ta voda unika teraz tadial. Ak si to uz vymenil,napis odkial je najlepsi pristup k tomu snimacu. Ci je potrebne zdvihnut auto a vymenit do odspodu,alebo sa da k tomu snimacu dostat aj z motoroveho priestoru. Mozes si dat do popisu rok vyroby auta? Ci nemame nahodou zhodny datum vyroby,to by sa muselo vyskytnut aj na dalsich autach. ( inak len pre info ak budes menit tesnenie,tak si vymen aj to,ktore som menil ja,nakolko je dost pravdepodobne,ze ti zas bude tiect odtial,ked su tesnenia identicke ). A snad uz sa na aute nenachadza ziadne tesnenie ( 1338G5 ):)

Uz som sa zlakol ze len ja mam tento problem :o

post-17059-14109622167839_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano, uz som to vymenil. podla tohto obrazku je to snimac (c.2) a tesnenie (c.4)

vymena uplne jednoducha. vedla baterie v lavo (ak pozeras z predu na motor) je kruhove plastove potrubie,ktore sa da rozpojit a vyhnut tak aby nezavadzalo - pod nim je ten snimac. da sa tam pekne dostat. vytiahnes zavlacku (c.5) , potom sninac a tesnenie vymenis. pred tym som este vypustil celu chladiacu, system preplachol destilovanou, opat vypustil, vymenil tesnenie a nalial novu chladiacu. tesnenie v peugeote stalo 5 € a 1l chladiacej 6,5€ (kupil som 3l a zriedil s 1l destilovanej)

zatial to sledujem, zda sa,ze nikde uz nic neunika. (sneh pod autom je pannensky cisty :) )

inak ja mam P308, 1,6 HDi, 2008

kde by som sa vedel dostat k tym obrazkom co si tu dal ?

je to z nejakeho servisneho manualu ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

Vdaka za radu,som myslel ze je potrebne dat von aj bateriu,ale ked staci len odpojit hadicu z rezonatora tak je to v pohode. Este otazocka to odtial vytieklo tolko vody,ked si tolko dolieval,ci si vymenil a dal novu napln.CHladiacu si kupoval priamo v peugeote? ci si dal neaku komercnu.

Vdaka

link na service box:

http://public.servicebox.peugeot.

ja mam taktiez r.v.2008

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Miro:

Zatial som to tesnenie nevymenil,nakolko je vonku dost kosa :D. Len pre istotu je to tento snimac?

Pod snimacom je kablovy zvezok obaleny ochrannou paskou a ta je viditelne otecena od chladiacej kvapaliny.

Len pre info auto bolo kupovane 07/2008

post-17059-14109622189032_thumb.jpg

[upravil dne 8/2/12 17:27 od Mirec-308]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj

ano,toto je ten snimac.

staci vytiahnut zavlacku, potom snimac s tesnenim a vymenit.

ked mas cely system plny,tak asi ti odtial toho dost vytecie, ja som pred vymenou vsetko vypustil ...

Ahoj,

Tesnenie uspesne vymenene,robota na cca15min. Vytiahnes kryt rezonatora,potom povolis skrutku na spodu drziaka,pootocis plastovu hadicu co nasava vzduch. A potom dolu zavlacka,vymenit tesnenie a rychlo naspet :). Vytieklo cca 15ml. kvapaliny. Radsej som mal pod tym snimacom handru aby mi to nevytieklo von. Zatial tuk tuk ok.( ale zas nie su take mrazy :) ) Este otazocka do buducnosti,odkial si vypustal chladiacu kvapalinu? A ci si to aj odvzdusnoval.

Vdaka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vypustenie ? v najspodnejsej casti chladica kde je napojena hadica. odvzdusnovanie je (podla mna-mozno ma nejaky automechaniker poopravi) poriesena samo. z vrchnej casti chladica ide mala hadicka do nadrzky na chladiacu... ked som vodu vymenil, dolial do plna, auto zahrial, obeh sa spustil... vytlacilo vzduch, voda klesla, dolial som este raz a bolo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...