Don Martinez Posted November 30, 2010 Share Posted November 30, 2010 Zdravím, mám možná takovej hloupej dotaz... Teď v zimě mně auto provádí takovou věc, která se mi moc nelíbí... Po chvilce jízdy se prostě začnou zvedat otáčky, je jedno na jakej rychlostní stupeň (jasně, že na neutrál ze začátku auto točí o něco víc, aby se zahřál motor - tohle nemyslím) a už neklesnou - např. když mám zařazenou čtyřku a jedu 50, ukazuje otáčkoměr normálně nějakejch 1800 ot/min, když se stane tohle tak 2000 ale už jsem viděl i 2200... Blbý je, že na dálnici, když jedu 130 lezou otáčky třeba až nad 4000 a pak motor ani netáhne a už dost rámusí (standardně na pětku točí nějakejch 3800)... Je tohle normální nebo je někde něco špatně? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Namor7963 Posted November 30, 2010 Share Posted November 30, 2010 Jsem opravdu laik, ale jestli to auto s těmi otáčkami nezrychluje, tak mě napadá jedině spojka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fosil Posted November 30, 2010 Share Posted November 30, 2010 Pokud při zařazeném kvaltu a ustálené rychlosti stoupají otáčky, tak prokluzuje spojka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P607Olda Posted November 30, 2010 Share Posted November 30, 2010 jj, spojka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don Martinez Posted November 30, 2010 Author Share Posted November 30, 2010 Když ony stoupnou i na neutrálu potom (třeba při stání na světlech, motor má teplotu mezi 80 a 90 °C - to už by měl bejt zahřátej a neutrál běží na 1200 ot/min) - prostě v celým spektru motor točí až o 400 ot/min víc než normálně... Známej mechanik mi říkal, že kdyby to byla spojka tak by to prostě bylo vidět, že se zvyšujou otáčky ukazatel rychlost stojí \"na místě\" (tady prostě auto normálně zrychluje) - navíc tohle třeba začne takhle zlobit až po minutě, dvou jízdy... Navíc pokud auto chvilku stojí s vypnutým motorem tak aby nestačilo úplně vychladnout, tak se tohle neděje ... Jsem z toho tak trošku jelen... Přemejšlel jsem, jestli by nemohlo být něco s čidlem teploty, pokud starý 206 s 8v motory něco takovýho mají, což by asi měly, když mají nějakou řídící jednotku... Vím, že to není nic moc velkýho - aspoň zatím, ale nějak se mi to nelíbí, no... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
georgus Posted November 30, 2010 Share Posted November 30, 2010 Když máš zařazeno tak se ti nemohou samovolně zvyšovat otáčky bez toho aby se zvyšovala rychlsot jízdy.. to je prostě fyziky .. přímá úměrnost Jediná možnost je prokluzování spojky nebo špatné čidlo otáček. Čidlo teploty to být nemůže protože to má vliv pouze na volnoběžné otáčky, což pokud máš zařazeno není. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitarista001 Posted November 30, 2010 Share Posted November 30, 2010 Priznam sa ze mi trochu unika podstata veci. Ak spravne chapem tak sa ti otacky zvysuju otacky pocas jazdy bez toho aby auto zrychlovalo. Dufam ze som to spravne pochopil. Zaujimalo by ma ci pocut zvysenie otacok na zvuku motora alebo je to zvysenie iba indikovane otackomerom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pastorek Posted December 1, 2010 Share Posted December 1, 2010 To čo popisuješ je technicky nemožné. Niečo si zle vypozoroval. - keby šmýkala spojka tak sa stáva že otáčky stúpajú ale rýchlosť auta sa nemení - keby otáčkomer ukazoval zle tak môže ukazovať viac ale nezvýši sa hlučnosť (napríklad pri tých 130) - keby si dal výrazne menšie pneu tak by boli otáčky stále väčšie v pomere k rýchlosti - keby mal motor vysoký voľnobeh tak po zaradení rýchlosti by bol pomer otáčky/rýchlosť rovnaký Technicky je nemožné aby pri rýchlosti 130 boli otáčky raz 3800 a inokedy 4100 lebo ide vždy o rovnaký prevodový pomer. To čo popisuješ je možné iba na automate. Skús na 5 rýchlosti zošlapnúť plyn prudko na podlahu a sleduj či sa nestane že otáčky vyskočia ale rýchlosť sa zmení iba trochu. To by bola preklzijúca spojka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don Martinez Posted December 1, 2010 Author Share Posted December 1, 2010 No, právě proto že by ty otáčky měly být furt stejný tak si myslím, že je někde problém ... Letní i zimní pneumatiky jsou stejný (teda mají stejný parametry), takže v tom to nebude... Stejně to budu muset zavést do servisu (sám si ani jedno nevyměním), ale aspoň budu vědět, v čem by mohla být chyba (spojku i špatnej otáčkoměr už jsem tak nějak podezříval, ale nebyl jsem si jistej, jestli nemůže být problém někde v motoru - takže okruh možnejch viníků se dost podstatně snížil :-D )... Díky za rady... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ygnor206 Posted December 1, 2010 Share Posted December 1, 2010 Mě to dělalo něco podobnýho a bylo to čidlem teploty který se náhodně přerušovalo a nedalo se to lehce najít ale bylo to tím,v Peugeotu mě stálo 519Kč a od té doby vše ok. Pro názornost jsem ti namaloval kde ho najdeš Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don Martinez Posted December 1, 2010 Author Share Posted December 1, 2010 Měl jsi zvýšený otáčky při zařazeným kvaltu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ygnor206 Posted December 1, 2010 Share Posted December 1, 2010 Jo dělalo to kdykoliv a náhodně Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don Martinez Posted December 1, 2010 Author Share Posted December 1, 2010 Aha, tak to vrací to čidlo teploty do hry... Hmmm... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pastorek Posted December 1, 2010 Share Posted December 1, 2010 Ale iba čiastočne. Môže ovplyvniť otáčky na voľnobeh ale určite nie vzťah otáčky-rýchlosť. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ygnor206 Posted December 1, 2010 Share Posted December 1, 2010 Ovlivnňuje otáčky ať už s kvaltem nebo bez něj ale vztah ot.-rychlost určitě neovlivní to by bylo spojkou jenže jsou to dohady když to nevidím na vlastní oči co to vlastně dělá Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pastorek Posted December 1, 2010 Share Posted December 1, 2010 On v podstate rieši dva problémy. Jedno je zvýšené otáčky motora na voľno a druhý problém že pri 130 mal 3800 otáčok a teraz 4000. Fórun je dosť často o dohadoch lebo uvažujeme na základe subjektívnych informácií ale s tým zrejme nič neurobíme. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radek Hurvajz Posted December 1, 2010 Share Posted December 1, 2010 No co otáčkoměr, pokud jsou vyšší otáčky při rychlosti při které byli před tím nižžší mohl by být na vině pouze otáčkoměr, zaleží jestli jsi schopen posoudit otáčky uchem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don Martinez Posted December 2, 2010 Author Share Posted December 2, 2010 No, ve 130 km/h moc ne, to už motor fakt neslyším... Ale v 50 km/h mi přijde, že to točí víc (jenže to je možná subjektivní pocit danej tím, co vidím na tom budíku :-) ), viděl bych to na tu spojku, budu ji muset pořádně vyzkoušet, ale teď s tou kalamitou okolo to bude muset chvíli počkat... Zase na druhou stranu, jak jsem psal, když pak vyřadím, otáčky na volnoběh ukazují 1200, což mi přijde moc, možná se to nějak obojí sešlo na jednou, nebo mám špatný uši a problém je v otáčkoměru ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ygnor206 Posted December 2, 2010 Share Posted December 2, 2010 Tak si můžem někdy až nebude takovej sajrajt dát sraz třeba nekde ve Slanym a můžu ti na to mrknout jestli chceš Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don Martinez Posted December 2, 2010 Author Share Posted December 2, 2010 Díky za nabídku, kdyžtak bych se ozval... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.