Jump to content
  • Aktuální cíle darů

systém na snižování škodlivin


volnasek

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

u vozidel s HDI motorem a FAP je to vetsinou zpusobeno pricpanim FAPu, protoze pri kratkych jizdach a nizkych teplotach nedosahne motor takove teploty aby mohla probehnout regenerace filtru (tedy vypaleni sazi) je potreba auto obcas trochu poradne protahnout, aby mohla regenerace probehnout nebo pak moznost odstranit FAP filtr - pohledejte tady na klubu, klicova slova FAP a FAP-off

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Chlapi a keď už som tu, mne dnes vypísalo depolution system faulty, rozsvietilo kontrolky myslím že to je symbol systému na znižovanie škodlivín, a riadne obmedzilo výkon, ani turbo nezopína. Prešiel som s tým okolo 150km po dialnici, vypol, naštartoval, kontrolky ostali svietiť, ale výkon opäť ako má byť, no po cca 20km opäť klesol. Chcem sa spýtať, či to môže byť poklesom aditíva, ale asi to vtedy vypíše že je nízka hladina adit, a ešte ma zaujíma, či s tým môžem spraviť ešte nejakých 500 km, alebo hned odstaviť a rýchlo do servisu. Motor 2.0 HDi, najazdené 106000 ale stým nie som istý. P.S. a nerozsvietilo sa mi to po natankovaní bezprostredne, ale cca po 10 km jazdy

[upravil dne 30/12/10 19:07 fifi]

Link to comment
Share on other sites

A môže na to mať vplyv vonkajšia teplota? Toto urobilo tiež minulú zimu, keď bolo cca -15 tak ako dnes, ale vtedy mi neobmedzilo výkon motora, akurát mi kontrolky svietili jeden celý deň aj po niekoľkých štartoch, a na druhý deň už ani tie nesvietili, a odvtedy bol v podstate kľud až dodnes A ešte jedna panika, cez nejaký link som sa tu dočítal, že upchatie FAP môže spôsobiť aj porucha turba....mne v poslednej dobe tak čudne hvízda nie kovovo ale doslova vzduchom...a to nie keď stlačím plyn, ale keď ho pustím-aj na voľnobehu aj pri malých otáčkach, trošku ho stlačím, pustím a následne počujem také vzduchové zahvízdanie fffffuuuuuuííííííuuuuuu, dúfam že sa v ňom niečo nerozpadáva a kovové piliny idú cez ventily do valcov a odtiaľ do FAP, čím ho zapchali...prosím radte

A ešte jedna otázka...kde uvidím fotky ktoré všeobecnevo fóre prikladáte, stále nejaké prikladáte, komentujete a ja ani neviem, ako si ich pozrieť

[upravil dne 30/12/10 20:46 fifi]

[upravil dne 30/12/10 21:06 fifi]

Link to comment
Share on other sites

fifi: mě se tohle stalo taky při trochu rychlejší jízdě se najednou objevila závada depolution system faulty. Auto jelo ještě nějakou chvíli v poho a najednou padlo do nouzáku, tak jsem zastavil vypnul zapalovaní znova nahodil a šlapalo jak hodinky ale po nějakejch 20km opět spadlo do nouzáku. Nakonec jsem zajel na dia kde jsme se pracně dobádali k tomu že byl přicpanej naftovej filtr. Filtr jsem vyměnil chybu nechal smazat a auto jede jak má. :)

Link to comment
Share on other sites

No irónia je, že minulú zimu som jazdil na bežnú naftu a aditívum som nepoužíval, a tento rok špekulujem s naftami aj aditívami, a posledný krát pred tou pohromou som natankoval 30 l prémiovej nafty na slovnafte, s ktorou som bol doteraz veľmi spokojný....no nič, uvidím zajtra v servise

Link to comment
Share on other sites

Ako som Vam pisal tak takto zacala aj moja porucha kedy mi odisiel EGR ventil. Auto islo v nudzovom rezime po rovine nejakych 20 Km a potom kaput. Skapalo, dusilo sa kaslalo. A tiez mi vypisovalo celu cestu chyba systemu na znizovanie skodlivin. Tak ako som Vam pisal pozor, pozor a este raz pozor na to EGRko. Ak sa zasekava tak sa raz kusne aj vam ostanete niekde visiet. Inac ja mam auto bez FAP od vyroby.

Link to comment
Share on other sites

Tym co to zablokovali tak urcite vyhrali. Aj mne zistil poruchu EGR tym, ze ho podlozil a auto islo normalne ako by tam nebol, takze da sa podlozit. Nakoniec sa mi priznali, ze sa da vyblokovat, ale po case si mozem nasrat do nohavic ako sa hovori, pretoze auto bude fungovat sice normalne a nasavat cisty vzduch. No hacik je v tom, ze EGR odvadza aj tie najhorucejsie plyny prec zo spalovacieho priestoru. Takze ked ho vyblokujes horuce spaliny pojdu klasicky cez zberne potrubie vyfuku ale zvysi sa teplota v spalovacom priestore, zvysi sa tlak a moze to odpalit vstreky, prepalit piesty, prasknut hlava, alebo tesnenie atd. Takze radsej vymena za 185,- Eur. Ako potom oprava za tisicky Eur. Tot stanovisko k tomu EGR. Tyka sa to len tychto novych motorov podotykam.

Stary system egr je rieseny inak kedze riadeny je podlakom a nie elektronicky ako je to v novych agregatoch.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...