tomas.r75 Posted November 27, 2010 Share Posted November 27, 2010 Zdravím, před pár dny mi občas během jízdy blikla kontrolka dobíjení (spolu s pípnutím a hláškou na displeji Battery charge fault), po chvilce zas zhasla. Takhle to bylo pár dní - vždycky se občas na pár vteřin rozsvítí a zhasne - někdy dýl někdy jen problikne. Někdy to bliká-pípá o 106. Teď zdá se, že svítí trvale - zřejmě problém s alternátorem. Jaké je nejlepší řešení - vyndat altík a někam ho odnýst (uhlíky, regulátor atd...)? Nebo se zrovna tímhle způsobem projevuje jiná závada? Mám najeto cca 250 tis. zřejmě budou uhlíky ko...těžko říct, jen se ptám, jestli někoho nenapadne něco dalšího. Díky. P406 HDI 2.0 rv99 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted November 27, 2010 Share Posted November 27, 2010 vyndej ho nechej zgenerálkovat--nebo jiný na vraku, ten můžeš ale brzy zase vytahovat... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koblih69 Posted November 27, 2010 Share Posted November 27, 2010 Základní věci jsi kontroloval? Kabeláž k Alternátoru, napnutí řemenu.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomas.r75 Posted November 27, 2010 Author Share Posted November 27, 2010 Základní věci jsi kontroloval? Kabeláž k Alternátoru, napnutí řemenu.... Zatím jen zběžně, ale dneska se do toho pustim-všechno očistim,ale asi by to bylo moc jednoduchý, kdyby to pak najednou fungovalo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paťas!!! Posted November 27, 2010 Share Posted November 27, 2010 taky se pridam.neska se mi rozla kontrolka dobijeni ale svitila jenom z poloviny svitivosti.tzn ze dobijel ale malo na volnobeh svitila a poblikavala pri vysich otackach svitila povadle.....zprvu 11,8V potom 9,2V....a uz nem jel na lane...muze to byt regulator nebo ma altik svoje jistene obvody nebo rele co ridi dobijeni???sem tam to zhaslo a auto se vzpamatovalo pak to svitilo furt a bylo to cim dal horsi..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krtek 2 Posted November 27, 2010 Share Posted November 27, 2010 to ti uz nedobija uz si fungoval len na baterku baterka sa vybila a tebe to zdochlo,isteny nieje zapne sa ked ho pohana remen od motora a nabudi sa od baterky vypne sa ked ho prestane pohanat ,regulator drzi napetie alternatora medzi cca 13.8v-14.5v nic viac ,take napetie musis pomerat pri nastartovanom motore na baterke inak je zle bud nedobija alebo menej caste prebija Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paťas!!! Posted November 27, 2010 Share Posted November 27, 2010 to sem meril na nastartovanym motoru......ujel sem na to asi 500 km(v kuse) pak zacalo vynechavat cerpadlo, najednou se to vzpamatovalo asi na 20 minut pak uz to slo do kytek.takze regulatgor je nejrealnejsi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krtek 2 Posted November 28, 2010 Share Posted November 28, 2010 ano regulator je najrealnejsi ale ja by som uz mrknul cely altik pozrel uhliky ci niesu vybehane pomeral usmernovacie diody mrknul loziska ci niesu rozbite pomeral vinutia ci neprerazaju na kostru respektive vylucil zavitovy skrat na vinutiu [upravil dne 28/11/10 00:20 krtek 2] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vítek1 Posted November 28, 2010 Share Posted November 28, 2010 muzu jenom dotazek kolik zhruba vydrzi najezdit altik v HDI? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paťas!!! Posted November 28, 2010 Share Posted November 28, 2010 ano regulator je najrealnejsi ale ja by som uz mrknul cely altik pozrel uhliky ci niesu vybehane pomeral usmernovacie diody mrknul loziska ci niesu rozbite pomeral vinutia ci neprerazaju na kostru respektive vylucil zavitovy skrat na vinutiu [upravil dne 28/11/10 00:20 krtek 2] do auta pude jiny altik.stary rozeberu dam dokupy a bude zalozni.diky za pomoc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benžík Posted January 3, 2011 Share Posted January 3, 2011 Jsou stejný alternátory v 2,1td a v 1,9td? Jde do 2,1td bez klimy z 1,9td? Nevíte to někdo? [upravil dne 3/1/11 17:44 Benžík] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomas.r75 Posted May 11, 2011 Author Share Posted May 11, 2011 muzu jenom dotazek kolik zhruba vydrzi najezdit altik v HDI? Ten můj vydržel nějakých 260tis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kdo Posted May 12, 2011 Share Posted May 12, 2011 ano regulator je najrealnejsi .... Rozhodně bych neřel. Regulátor drží napětí na výstupu spínáním buzení, ale pokud není altík buzený, nebude dávat napětí. Buzený je právě přes tu žárovku a uhlíky to přenášejí do rotoru a na statoru se generuje střídavé napětí, které je pak diodovým můstkem osekáno na stejnosměrný. Pokud prosvěcuje žárovka, znamená to nějaký špatný kontakt na primární části, tedy od žárovky k alternátoru, nebo přes uhlíky na rotor, což je nejpravděpodobnější, protože do žárovky nejde zpětně po obrácení polarity při nabuzení plus a nezhasne. Tohle jsem řešil na bavoru, kde byly asi nějaké blbé uhlíky a čas od času se dobíjení rozsvítilo, resp. nezhaslo. Stačilo vyndat regulátor (uhlíky jsou integrované v jeho těle), pohýbat s uhlíky, trochu očistit jejich dráhy na rotoru, smontovat a věděl jsem, že mám na cca půl roku klid, než zase přestanou dosedávat. Pokud je máš už krátké, tak výměna za nové. [upravil dne 12/5/11 17:38 Kdo] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qcko Posted May 12, 2011 Share Posted May 12, 2011 Vítek1: to je tazka otazka kolko vydrzi altik, ja som daval svoj repasovat pri 160000, uhliky boli este celkom v pohode, volnobezka ako nova, akurat loziska uz to mali dost za sebou a boli uvolnene nejake kontakty, podla uhlikov by este takych 70000 zvladol, ale zrovna take veci ako alternator a starter sa oplati davat dokopy preventivne, nestoji to majland a clovek ma pokoj Chlapik ktory sa na to specializuje mi povedal ze to velmi zalezi od znacky ktora v aute je, ja osobne mam BOSCH a ten mi pochvalil, ze to su drzaky:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.