Honzi77 Posted November 24, 2010 Share Posted November 24, 2010 ahoj,co jede líp 1.5 D nebo benzín 1.1 nemáte s tim někdo zkušenosti??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PAJA106 Posted November 24, 2010 Share Posted November 24, 2010 1.1 Má o celé 2 kW více a benzínový motor je lehčí jak diesel ;-) Ovšem spotřeba té 1,5 je úžasná. I na tu pidi nádrž se dá najet 1000 km. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
shark734 Posted November 24, 2010 Share Posted November 24, 2010 ale zase benzin ma mensi krutiaci moment Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kujon106 Posted November 24, 2010 Share Posted November 24, 2010 Na dálky diesel, do města benzin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PAJA106 Posted November 24, 2010 Share Posted November 24, 2010 Ano má, ale nafťák tolik netočí. Navíc to je otázka vhodného zpřevodování. Můžeš mít motor s obrovským krouťákem, ale vlivem blbého zpřevodování to nevyužiješ, nebo \"průměrný\" motor s kvalitním zpřevodováním který se bude jevit lépe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Honzi77 Posted November 25, 2010 Author Share Posted November 25, 2010 takže výkonově je to podobný??? ja jsem 1.1 měl a zas to špatně nejelo,ale s tou 1.5 zkušenosti nemám... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PAJA106 Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 Tak výkonově to je téměř stejný, záleží dle typu, 1.1 40, 42 nebo 44 kW, 1,5D 40 nebo 42 kW. Spíš jde o to, na co to chceš. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 1.5 D si kupují převážně lidé,kteří se dostanou k naftě poslední 1.1 benz. mají 44kw a na šouračky po městě a okolí super Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Honzi77 Posted November 25, 2010 Author Share Posted November 25, 2010 no jezdim deně 50km do práce,takže mě jde především o spotřebu a aby se to trochu hejbalo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benžík Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 Na 50km denně do práce spíš toho diesela. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick-MX Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 Jojo... Sportíka jsem ted musel odstavit kvuli poruse a tak jezdim dieselem a pripada mi, ze ta nadrz nejde vyjet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattoni1425 Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 jj je to pravda kazdy kdo ma prisun nafty si koupi naftovy auto. zaprve nizsi spotreba, zadruhe nizsi cena provozu. benzin dle me pojede lip nafta je cekove linejsi pokud je atmosferovej motor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PAJA106 Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 Nafta má smysl, když člověk jezdí. Pokud denně jezdíš 50 km do práce, je pro tebe ta 1,5 vhodnější auto než benzínová 1.1. Jinak dynamika není tak tragická, samozřejmě že to není bůhví jaká raketa, ale brzda provozu nebudeš a nízka spotřeba do dostatečně kompenzuje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kujon106 Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 Je to taky matematika :-) Jezdíš 50km do práce (předpokládám že 25 tam a 25 zpět), takže: 5 pracovních dní x 4 tejdny x 12 měsíců = 240 pracovních dní. 240 pracovních dní x 50km = 12000km roční nájezd. Spotřeba 1.5D - počítám 4,5l/100km. Spotřeba 1.1i - cca 5,5-6,5l/100km. Když to zprůměrujem, tak je rozdíl spotřeby 1,5l/100km ve prospěch nafty a neprospěch benzínu. Na 12000km je to tedy nějakejch 180l. Při ceně 30kč za litr (za oboje) je tam ted a rozdíl nějakejch 5400kč ročně. Je ale nutno taky spočítat rozdíl povinnýho ručení. Podle tabulečky je za 1.1 benzin ročně 1676kč, za 1.5D zase 2594kč. Rozdíl 918kč. 5500-918kč = 4482kč/rok. = 373,5kč/měsíčně = 12,3kč/denně (kalendářní rok). Beru v úvahu stejné náklady na díly, servis, atp. a ty do tohohle nezapočítávám. A to už se vyplatí [upravil dne 25.11.10 23:11 kujon106] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jimmy106 Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 tak ty ses hustej matematik... to ja bych na to neprisel ani za rok... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hulkjo Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 zdravim ja ma 106 1.5d (42kw) a jsem spokojený nevim jak jezdi 1,1 u 106 ae s kamošem jsme zkoušeli zavod 1,3 (44kw) fiestou a na rozjezd si mě dla ae zachvili jsem ho dojel a jeli jsme stejně (170km/h) ae on je asi o 2l na 100km vic tak nwm no ja bych šel do nafty ae jestli tak spiš TD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PAJA106 Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 ja bych šel do nafty ae jestli tak spiš TD Jenže pro 106 byla 1,5 jediná možnost. Pokud by chtěl lepší motor, tak pak 206 s 1.9D(50kW) a 1,4HDI(50kW),1,6(80kW) a 2.0 HDI(66kW). Ale cena HDI bude jinde, srovnatelná cena bude max. ta 1,9 ale povinné bude vyšší. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ygnor206 Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 A proč se na různých autosrazech říká že je cítit vůně benzínu? protože nafta patří do traktoru a do kamen....a teď to schytam:D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
švícko87 Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 to ygnor206 : Tak právě přišla první rána ! Stále si stojíš za tím,co jsi napsal?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattoni1425 Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 nevím ale docela se teď rozmáhá dělat závoďáky na Naftu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.