Guest Lubk0 Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 V poslednej dobe, ak necham auto 4-5 dni stat, tak sa mi vytlce baterka ... Ak auto jazdi kazdy den, tak neni problem ... Baterka ma 2 roky aj 4 mesiace ... Chcel by som nejak doma odmerat kludovy odber, tj ked je auto vypnute, ze kolko bere elektrika v aute ... Da sa to nejako ? Mam vzadu aj sub, aj zosik, ale tie by mali cucat az ked zapnem radio, alarm tam nie je, tak neviem ... Chcem sa uistit, pred tym nez kupim druhu baterku, ci niekde auto necuca ... Takze otazka, mam doma len klasicky multimeter, som schopny to nejak odmerat ? Ako ano, ako ? [upravil dne 22/11/10 19:58 Lubk0] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
straki007 Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 Seriove na plus pol zapojit ampermeter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koblih69 Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 Pozor, u aut s BSI trvá nějakou dobu než ti spadne odběr do klidu. Klidový odběr pak třeba u mojí P406 je okolo 20-25 mA. Typicky tenhle problém dělá nevhodně zapojený autorádio nebo zesilovač, který má se spacím režimu velkej odběr. Prostě odpojíš jeden fous od baterky a do obvodu zapojíš měřák. Pak nahlas co jsi naměřil . Zároveň změř kolik má tvoje nabitá baterka v klidu a kolik na ní naměříš při natočeném motoru. [upravil dne 20/11/10 18:16 koblih69] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lubk0 Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 hej hej TO jako mam zapojit iba plus, a prilozit amparmeter, 1 na + a druhu mam prilozit kam, o karoseriu ? Ja BSI jednotku urco nemam ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnotherOne Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Odpojíš + kábel z batérie, plus pól meráka pripoj na plus pól batérie, - pól meráka pripoj na kábel, ktorý si odpojil z + pólu batérie. Merák maj prepnutý na čo najväčší rozsah, hlavne s takto zapojeným merákom neštartuj a nezapínaj veľké spotrebiče. [upravil dne 21.11.2010 10:47 AnotherOne] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koblih69 Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Odpojíš + od baterie a tu svorku kterou jsi odpojil připojíš na jeden kablík k měřáku. Druhý kablík od měřáku přiojíš na ten nepřipojený + pól na baterii. Tím bude měřák zapojen do série. Nezpomeň mít nastavený správný rozsah - začni na 2A, prtože až to přiložíš tak možná na chvilku něco ožije a teprve po chvilce se sá do klidu. Nezapomeň zavřít všechny dveře... abys neměl odběr od vnitřního osvětlení. Jasné? [upravil dne 21/11/10 09:53 koblih69] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lubk0 Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Jasne, rozsahy atd si este pametam Zachvilku to vyskusam ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koblih69 Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Tak nahodíme sázky kolik naměříš? Typuju 120-150 mA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnotherOne Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Ja tipujem, že mu zhorí poistka v meráku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edison Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Optimálně je povolit svorku baterky plus (nebo mínus, je to fuk...). A-metr přiložit jedním hrotem na kolík baterky, druhým na oko kabelu, zde bych použil krokosvorku. Pomalu a opatrně sejmout oko z baterky tak, abys nerozpojil A-metr. Docílíš tím nepřerušení obvodu, tedy neresetují se Ti přístroje v autě. Po měření opačným postupem zapojit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haryk Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Edison: toto je perfektní návod - jako od Edisona Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
straki007 Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Se nestacim divit. 306 BSI nema. A 120 mA je docela hodne... Nameri spis 50mA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lubk0 Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Pisem z mobilu tak len v kratkosti. Merak dokaze merat max 10A, pri nastaveni rozsahu \"10A\" je vysledok kludoveho odberu 0,13, pokial nastavim rozsah na \"200M\" tak tam vyhodi 1,3. Neskor mozem pridat foto. Ak sa nemylim, tak tym padom je kludovy odber 130ma co je moc ci nie ? Ked to pripojim s tym rozsahom 10a , tak najskor nabehne 0,09, po par sekundach vyskoci na sekundu hodnota 0,5 az 0,6 a potom to klesne a ustaly sa na tych 0,13. Ak to urobim ako edison, tak hodnota je po cely cas 0,13. Pokial vytiahnem poistku of napanacieho kabla k zosiku tak sa nic nezmeni, tj tym to asi nebude. Co teraz ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edison Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Nezapomeň, že na 10A rozsah bývají na měřácích jené svorky. Jestli jsi byl připojen správně, pak mi přijde, že v měřáku je prasklá pojistka, která je na rozsahu 200mA, na rozsahu 10A žádná nebývá. 130 mA mi přijde jako celkem hodně. Dle mého soudu bz nad 80 mA neměl odběr auta v klidu stoupnout (to už zavání buď nějakým problémem, nebo nesprávným zapojením nějakého spotřebiče). V konečném důsledku to po týdnu stání vybije baterku. Jinak postupné změny prodů po zapojení obvodu jsou normální, některé přístroje se všelijak inicializují. Proto doporučuji ten postup popsaný výše. A jak najít, co se děje? Zapojit A-metr a postupně vyndavat pojistky a sledovat proudy... To Ti může napomoci najít, který obvod to dělá. [upravil dne 21.11.2010 16:43 Edison] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edison Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Nehodilo by se to spíše do \"Servisu\"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lubk0 Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Hm, v meraku je len jedna poistka, a ta je dobra ... Pozeral som ju ... Na meraku som prehodil cerveny kabel s cervenej zdierky, ktora je do max 100ma do zltej, ktora je do max 10 A Vsetky rozsahy som meral cez zltu zdierku ... Hodnoty sa aj mne zdali cudne ... Presne takto rozsah \"10A\" = 0,13 \"200m\" = 1,3 \"20m\" = 0,13 Skusim sem pridat foto .. [upravil dne 21/11/10 17:14 Lubk0] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lubk0 Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 10A [upravil dne 21/11/10 17:14 Lubk0] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lubk0 Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 200M [upravil dne 21/11/10 17:14 Lubk0] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lubk0 Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 20M [upravil dne 21/11/10 17:15 Lubk0] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koblih69 Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Počkej počkej ty kluku ušatá, ty nemáš přehozenej ten fous na měřáku doprostřed. Já to na těch fotkách nevidím dobře, ale podle mě pokud měříš mA tak musím mít fousy v těch 2 spodních. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.