Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

olej 4L


pták

Recommended Posts

menim na svoji 1.8 16V olej pravidelne sam uz nekolik let a vzdy to vychazi na tech 4.2l, je treba aby byl olej opravdu teply, cili motor mel minimalne 70stC, radsi 80, je treba otevrit vicko a demontovat filtr vcas, pak nechat olej vytekat klidne 30minut (nejlepe jit na kafe ;) ) Ja pri vymene vzdy nejprv naliju trochu oleje do noveho filtru, aby se nasaknul (zaroven si tak maznu i tesneni, aby se neprilepilo) a po doliti nastartuju motor, necham bezet minutku - dve a kontroluju az tak zase za ctvrt hodky, pripadne doleju, pak je to v pohode.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Též vyměňuji olej nejlépe, když se přijede s autem a motor je zahřátí. Pod olejovou vanu dám nádobu a vypusím + povolím olej.filtr + víčko na nalejvání oleje. Po cca hodince ještě na cca 4 s nastartuji aby mi ,,vylítl\" zbytek oleje. Pak vše očistím (u filtru si dám hadr), namaži gum. těsnění u olej. filtru, zašroubuji, očistím vypouštěcí šroub u vany zašroubuji a nalévám potřebné množství oleje Total. Naliji cca 4 litry a počkám, aby stekl a měrkou zkontroluji a pak doliji a projedu. Znovu zkontroluji měrku a případě doliji. Pak zkontroluji, zda-li mi někde nekape olej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přiznám se, že z té odstávačky mám rozporuplné pocity. Nemůžu se ubránit pocitu, že na dně vany zůstávají věci, které prostě odstávačka nesebere. Některá auta ( motorky ) mají navíc ve vypouštěcím šroubu magnet který má zachytit případné železné piliny. Jinými slovy já bych tímhle způsobem olej měnit nechtěl. I když jsem už byl rozhodnutý, že si ji pořídím tak jsem to nakonec zavrhnul. Jinak jak už bylo napsáno dolívám cca o 1L méně a pak dolívám po menších dávkách.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mě vyměnovali olej na nákladáku a odsávali ho,jsem kroutil hlavou,že dnes už mechanici ani pod auto nevlezou a takové prachy za to chcou:)co můžu udělám doma.

honza406:sorry ale hledal jsem ve vyhledávači a pár nějakých odkazů,a když člověk mění olej tak nemá čas sedět u počítače a hledat,když to potřebuje hned,nic ve zlém

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Též vyměňuji olej nejlépe, když se přijede s autem a motor je zahřátí. Pod olejovou vanu dám nádobu a vypusím + povolím olej.filtr + víčko na nalejvání oleje. Po cca hodince ještě na cca 4 s nastartuji aby mi ,,vylítl\" zbytek oleje. Pak vše očistím (u filtru si dám hadr), namaži gum. těsnění u olej. filtru, zašroubuji, očistím vypouštěcí šroub u vany zašroubuji a nalévám potřebné množství oleje Total. Naliji cca 4 litry a počkám, aby stekl a měrkou zkontroluji a pak doliji a projedu. Znovu zkontroluji měrku a případě doliji. Pak zkontroluji, zda-li mi někde nekape olej.

nevím, zda to startování motoru s vypuštěným olejem má smysl...,radši bych použil třeba něco na proplach motoru--ono nějakou sekundu trvá, než čerpadlo pak natlačí olej do všech mazacích míst :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to nevím teda. Mě ho Olda taky měnil naposledy tímto způsobem a spokojenost naprostá. Co jsem tak pochopil, tak má vždycky při výměně dva lidi. Jeden kouká, zda stále teče olej z vany (jenom teče, nekape!, to už by pak asi bylo pozdě) a druhý se stará o okamžité vypnutí motoru jakmile se tak stane, tudíž se vůbec nic tímhle způsobem pokazit nedá, spíš naopak, starý olej pak v autě nezůstane a vzhledem ke konzistenci novýho oleje snad ani nemá cenu řešit tu chvilku, než ho čerpadlo natlačí všude. Až budu olej zase měnit (cca. 5 tisíc km) tak opět tímhle způsobem + to spojím ještě s proplachem. ;)

[Edited on 20/11/10 20:43 peugeot09]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

peugeot09

napsal jsem jen svůj názor, olejů jsem se v práci něco naměnil a nikdy přitom nestartoval motor...,nechám si ale delší čas na vykapání oleje z vany--u svého auta i přes noc (auto v garáži)

ty máš samozřejmě právo měnit olej způsobem,jaký uznáš za vhodný :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No doufám, že z toho nevznikne další flame. Já se přiznám, že jsem o tom slyšel. Ale nikdy jsem neviděl žádného servisáka který by to tak dělal. Pravda je, že v nějaké příručce ke škodě 100 co měl táta doma bylo napsáno něco takového jako \" zařadíme 3 rychlostní stupeň a auto ručně mírně odtlačíme čímž se do instalované misky se vytlačí zbytek oleje ... \" Stejně tak vím, že třeba u moto ( která má chladič oleje ) se dělá to, že se s vypnutým zápalkem motor 1x-2x protočí startérem nebo startovací pákou. Ale u auta nevím nevím.

A upřímně kdybych viděl, že mi to servisák udělal tak bych se asi docela zlobil. Je mi jasné, že zbytkový olej stačí proti zadření. Už trochu horší se mi zdají ty místa kde olej vymezuje vůle... třeba prázdné hydroštely, ale je to jen krátce... ale představa vzduchových bublin putujících do turba mě mírně znepokojuje.

No je to každého věc, já nebudu odsávat a ani startovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...