pubalik1 Posted November 17, 2010 Share Posted November 17, 2010 Ahoj, před 9 měsíci mi dávali nový EGR + ovládací elektromagnetický ventil (na diagnostice byla chyba EGR venitlu a chyba elektromagnetického ventilu - zkrat ke kostře). Minulý týden se mi rozsvítíla kontrolka motoru znovu a na diagnostice mi zjistili úplně ty samé chyby, co jsem měl před 9 měsíci. Je možné, že když dojde k zaseknutí EGR ventilu, že to poškodí elektromagentický ventil a dojde ke zkratu na cívce ? Měřil jsem odpor cívky na starém ventilu (co mi měnili) a měl kolem 4 ohmů. S autem jezdívám většinou delší trasy a tankuji vervu. Nevíte někdo co s tím ? Už jsem docela bezradnej s tím EGR ventilem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
straki007 Posted November 17, 2010 Share Posted November 17, 2010 A to jako na 79kW 2,0HDi ??? To je divne ze kluci trefili takovou vec a zrovna to pomohlo. Co dela motor??Bezi normalne?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xavier Posted November 18, 2010 Share Posted November 18, 2010 Nie som si 100% istý, riešim problém s vypínaním motoru počas jazdy tak mi tiež na diag prvý krát povedali že som mal 6 skratov na kostru a možná príčina je prehryzený zväzok káblov nejakým hlodavcom, potom ma ukludnili a povedali mi, že boli \"len\" uvolnené konektory. Tiež som nechápal, prečo mám skrat na kostru. Neviem, či je to pravda, ale ak by bol tvrdý skrat na kostru, tak by muselo vypáliť aj nejakú poistku. Skús skontrolovať, či nemáš uvolnený konektor na ventile, alebo či ti nespadla z ventilov podtlaková hadička alebo či je dobre nasadená. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pubalik1 Posted November 18, 2010 Author Share Posted November 18, 2010 Jojo na motoru 2.0 HDi 79 kW. Motor v nouzáku není a běží bez problémů. Jinak minulý týden v pátek mi chybu smazali a zatím se znovu neobjevila. Také mi říkali, že by to mohlo být způsobené někde špatným kontaktem. Když je vše v pořádku, tak je slyšet z motorového prostoru cvakání nějakého ventilu. Je možné, že je to zrovna ten EGR ? Teď to cvakání není slyšet, což je divné. Jak poznám, že EGR funguje správně ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
twoolf Posted November 18, 2010 Share Posted November 18, 2010 tak dneska mi ta moje potvora udělala něco podobnýho... ve 160 na dálnici antipolution fault a nouzák ( fap je fuč a egr odpojený ) z motoru ukrutný zvuky, jako když něco kovového rezonuje. Zastavil jsem an pumpě a když jsem znova natočil, kontrolka svítí, ale bez nouzáku. po pár kilometrech zhasla. Bohužel se situace zvládla ještě cca 5x zopakovat, vždycky s rachotem z motoru. na Diag - závada EGR. Ten krám asi urazim... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pubalik1 Posted November 19, 2010 Author Share Posted November 19, 2010 Ahoj, tak v servise mi dneska řekli, že EGR a elektromagnetický ventil (co mi měnili) jsou v pořádku a že tu chybu udělal další (prý pomocný) elektromagnetický ventil EGR ventilu. Oni jsou 2 ovládací elekromagnet. ventily pro ovládání EGR ? V motoru jsem si všimnul, že jsou 4 elektromagnetické ventily...Mohl by jste mi prosím někdo popsat, co který ventil ovládá ? Děkuji Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
straki007 Posted November 19, 2010 Share Posted November 19, 2010 Keci. Jeden EGR jeden ventil pro EGR. Ale asi budou borci:D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xavier Posted November 19, 2010 Share Posted November 19, 2010 Niečo viac o hdi motoroch, je tam aj ovladanie podtlakových ventilov pre turbo, EGR atd. http://www.qclt.com/html/%E6%A0%87%E8%87%B4206_406/406D9/INFO/gb/axxt00k3.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pubalik1 Posted November 27, 2010 Author Share Posted November 27, 2010 Ahoj, jak jsem již psal, tak mi tohle pondělí v servisu měnili druhý (pomocný) elektromagnetický ventil, který prý způsobil tu chybu EGR ventilu (zkrat ke kostře)...Dnes jsem šel auto projet a ujedu asi 5 km a chyba mi opět naskočila. Večer jsem motor zkusil znovu nastartovat a chyba po nastartování hned naskočila (zřejmě zase chyba zkrat na kostru). Už nevím co s tím. V pondělí jim to jdu do servisu reklamovat! Ale nechápu, jaktože ta chyba naskočila až po 5 ti km a ne hned (předtím taky asi až po 5 km). Kdyby byl zaseklej jenom EGR ventil, tak ta chyba po opětovném nastartování motoru zmizí a objeví se až za nějakou dobu ne? Chtěl bych se zeptat, napájení těch ovládacích elektromagnetických ventilů jde přímo z BSI ? Jo ještě jsem zapomněl napsat, že ten EGR začal zlobit po výměně spojky a vzduchového a kabinového filtru Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pubalik1 Posted November 29, 2010 Author Share Posted November 29, 2010 Ahoj, tak jsem dnes mluvil z eletrikářem, co mi měnil ten ventil a prý kontroloval EGR, hadičku, el.ventily a kabely a všechno bylo v pořádku. Jelikož mi ta chyba vyskočí pokaždé ve stejnou dobu (až se motor zahřeje na 90 - po ujetí tak 9 km), tak si říkám, jestli není chyba někde v řídící jednotce - při výměně spojky mi měnili taky baterii --> řídící jednotka se resetovala. Pokud je chyba někde v jednotce, dá se nějak odstranit ? Přehrátím SW ? Odpojením a připojením baterky ? Děkuji za rady Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
straki007 Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 Ee. Malinko to pohanim-ale tahle jednotka je \"tupa\".Je to takovy maly idiot kteremu\"RESET\"(odpojeni baterky:D ) bohuzel nepomuze. To chce cloveka ktery s diag umi a bude vedet o EDC15 o neco vic nez ten elektrikar ktery ti to delal. Zkus nekoho najit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pubalik1 Posted December 1, 2010 Author Share Posted December 1, 2010 Ahoj, všiml jsem si další věci. Je možné, že tu chybu elektromagnetického ventilu způsobuje dobíjení baterie (poklesy napětí) ? Všimnul jsem si, že když motor tak 5 minut běží, tak je to v pohodě a pak se najednou zvýší otáčky ventilátoru topení a žárovky na podsvícení displeje klimatizace začnou svítit více - tento stav trvá asi tak minutu a pak se to vrátí zpět do normálu a tohle se chvilema pořád opakuje. Mám novou baterii Bosch...Je tenhle jev normální ? Děkuji za odpověď [upravil dne 1/12/10 15:56 pubalik1] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
straki007 Posted December 1, 2010 Share Posted December 1, 2010 Ano to je normal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pubalik1 Posted December 21, 2010 Author Share Posted December 21, 2010 Ahoj, jelikož závada dosud nevyřešena a pořád mám s tím problémy, tak jsem dneska psal do Peugeotu a odpověděli mi následující : 1) možná opět špatný elektromagnetický ventil + EGR ---> v servisu kontrolována funkčnost ventilů při zkušební jízdě 12 km a všechny se otevírají bez problémů a během jízdy chyba na diagnostice nenaskočila 2) špatně zapojené hadičky k ovládacím ventilům ---> mechanik hadičky kontroloval a vše v pořádku. Kdyby byly špatně zapojené, tak by chyba vyskočila hned a ne až po ujetí 10 km ne ? 3) chyba v podtlaku, nízký podtlak, únik podtlaku ze zásobníku ---> zatím nekontrolováno Chtěl bych se zeptat, kde se vytváří podtlak pro ovládací ventily a kde najdu zásobník s podtlakem ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
janci.b989 Posted December 21, 2010 Share Posted December 21, 2010 Podtlak vytvára výveva na boku motora ako je vzduchová hadica do turba tak je pod ňou.Je pred filtrom paliva.Vyzerá ako kruh široký cca 3 až 4cm.Zásobník tak to netuším kde sa nachádza. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
straki007 Posted December 21, 2010 Share Posted December 21, 2010 tak mne napada.Nemas to nahodou nachipovane??? A zasobnik je pod airboxem. Ovalny cerny plast.Vedou k nemu dve hadicky,nekdy tri a taky ctyri. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pubalik1 Posted December 22, 2010 Author Share Posted December 22, 2010 Ahoj, nachipované to nemám, aspoň o tom nevím. Je divné, že to začalo po výměně spojky a baterky. Chyba vždy vyskočí náhodně až po ujetí 10 km při jízdě z kopce se zařazenou rychlostí a otáčkama kolem 2000 (pokud jedu z kopce a nemám najeto těch 10 km, tak se ta chyba neobjeví !) . Nenapadává vás něco, co by to mohlo dělat ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
straki007 Posted December 22, 2010 Share Posted December 22, 2010 No dela to bordel s prutokem vzduchu. Je to divne ale ze az po 10km... Normalni je ze to dela pri deceleraci protoze funguje spatne EGR a tim padem je spatny prutok ... A jeste otazka.FAP tam jeste mas??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pubalik1 Posted December 22, 2010 Author Share Posted December 22, 2010 FAP mám a je čerstvě po regeneraci Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mxmen Posted December 22, 2010 Share Posted December 22, 2010 kamarád rěšil podobný problém, po vyměně spojky, auto si dělalo co chtělo, třeba se samy spustily ventilátory chladiče. Po týdnu přišly na to že jsou přelomený kdesi kabely ve svazku jak se s tím hlo . Bylo to sice 406, ale eletrikář od Peugeotu říká že na to trpí. Já bych ještě přešel kostry okolo motoru když se měnila převodovka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.