Jump to content
  • Aktuální cíle darů

EGR + elektromagnetický ventil


pubalik1

Recommended Posts

Ahoj, před 9 měsíci mi dávali nový EGR + ovládací elektromagnetický ventil (na diagnostice byla chyba EGR venitlu a chyba elektromagnetického ventilu - zkrat ke kostře). Minulý týden se mi rozsvítíla kontrolka motoru znovu a na diagnostice mi zjistili úplně ty samé chyby, co jsem měl před 9 měsíci. Je možné, že když dojde k zaseknutí EGR ventilu, že to poškodí elektromagentický ventil a dojde ke zkratu na cívce ? Měřil jsem odpor cívky na starém ventilu (co mi měnili) a měl kolem 4 ohmů. S autem jezdívám většinou delší trasy a tankuji vervu. Nevíte někdo co s tím ? Už jsem docela bezradnej s tím EGR ventilem :(

Link to comment
Share on other sites

Nie som si 100% istý, riešim problém s vypínaním motoru počas jazdy tak mi tiež na diag prvý krát povedali že som mal 6 skratov na kostru a možná príčina je prehryzený zväzok káblov nejakým hlodavcom, potom ma ukludnili a povedali mi, že boli \"len\" uvolnené konektory. Tiež som nechápal, prečo mám skrat na kostru. Neviem, či je to pravda, ale ak by bol tvrdý skrat na kostru, tak by muselo vypáliť aj nejakú poistku. Skús skontrolovať, či nemáš uvolnený konektor na ventile, alebo či ti nespadla z ventilov podtlaková hadička alebo či je dobre nasadená.

Link to comment
Share on other sites

Jojo na motoru 2.0 HDi 79 kW. Motor v nouzáku není a běží bez problémů. Jinak minulý týden v pátek mi chybu smazali a zatím se znovu neobjevila. Také mi říkali, že by to mohlo být způsobené někde špatným kontaktem. Když je vše v pořádku, tak je slyšet z motorového prostoru cvakání nějakého ventilu. Je možné, že je to zrovna ten EGR ? Teď to cvakání není slyšet, což je divné. Jak poznám, že EGR funguje správně ?

Link to comment
Share on other sites

tak dneska mi ta moje potvora udělala něco podobnýho... ve 160 na dálnici antipolution fault a nouzák ( fap je fuč a egr odpojený ) z motoru ukrutný zvuky, jako když něco kovového rezonuje. Zastavil jsem an pumpě a když jsem znova natočil, kontrolka svítí, ale bez nouzáku. po pár kilometrech zhasla. Bohužel se situace zvládla ještě cca 5x zopakovat, vždycky s rachotem z motoru. na Diag - závada EGR. Ten krám asi urazim...

Link to comment
Share on other sites

Ahoj, tak v servise mi dneska řekli, že EGR a elektromagnetický ventil (co mi měnili) jsou v pořádku a že tu chybu udělal další (prý pomocný) elektromagnetický ventil EGR ventilu. Oni jsou 2 ovládací elekromagnet. ventily pro ovládání EGR ? V motoru jsem si všimnul, že jsou 4 elektromagnetické ventily...Mohl by jste mi prosím někdo popsat, co který ventil ovládá ? Děkuji

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ahoj, jak jsem již psal, tak mi tohle pondělí v servisu měnili druhý (pomocný) elektromagnetický ventil, který prý způsobil tu chybu EGR ventilu (zkrat ke kostře)...Dnes jsem šel auto projet a ujedu asi 5 km a chyba mi opět naskočila. Večer jsem motor zkusil znovu nastartovat a chyba po nastartování hned naskočila (zřejmě zase chyba zkrat na kostru). Už nevím co s tím. V pondělí jim to jdu do servisu reklamovat! Ale nechápu, jaktože ta chyba naskočila až po 5 ti km a ne hned (předtím taky asi až po 5 km). Kdyby byl zaseklej jenom EGR ventil, tak ta chyba po opětovném nastartování motoru zmizí a objeví se až za nějakou dobu ne? Chtěl bych se zeptat, napájení těch ovládacích elektromagnetických ventilů jde přímo z BSI ? Jo ještě jsem zapomněl napsat, že ten EGR začal zlobit po výměně spojky a vzduchového a kabinového filtru :(

Link to comment
Share on other sites

Ahoj, tak jsem dnes mluvil z eletrikářem, co mi měnil ten ventil a prý kontroloval EGR, hadičku, el.ventily a kabely a všechno bylo v pořádku. Jelikož mi ta chyba vyskočí pokaždé ve stejnou dobu (až se motor zahřeje na 90 - po ujetí tak 9 km), tak si říkám, jestli není chyba někde v řídící jednotce - při výměně spojky mi měnili taky baterii --> řídící jednotka se resetovala. Pokud je chyba někde v jednotce, dá se nějak odstranit ? Přehrátím SW ? Odpojením a připojením baterky ? Děkuji za rady

Link to comment
Share on other sites

Ee.

Malinko to pohanim-ale tahle jednotka je \"tupa\".Je to takovy maly idiot kteremu\"RESET\"(odpojeni baterky:D ) bohuzel nepomuze.

To chce cloveka ktery s diag umi a bude vedet o EDC15 o neco vic nez ten elektrikar ktery ti to delal.

Zkus nekoho najit.

Link to comment
Share on other sites

Ahoj, všiml jsem si další věci. Je možné, že tu chybu elektromagnetického ventilu způsobuje dobíjení baterie (poklesy napětí) ? Všimnul jsem si, že když motor tak 5 minut běží, tak je to v pohodě a pak se najednou zvýší otáčky ventilátoru topení a žárovky na podsvícení displeje klimatizace začnou svítit více - tento stav trvá asi tak minutu a pak se to vrátí zpět do normálu a tohle se chvilema pořád opakuje. Mám novou baterii Bosch...Je tenhle jev normální ? Děkuji za odpověď

[upravil dne 1/12/10 15:56 pubalik1]

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ahoj, jelikož závada dosud nevyřešena a pořád mám s tím problémy, tak jsem dneska psal do Peugeotu a odpověděli mi následující :

1) možná opět špatný elektromagnetický ventil + EGR ---> v servisu kontrolována funkčnost ventilů při zkušební jízdě 12 km a všechny se otevírají bez problémů a během jízdy chyba na diagnostice nenaskočila

2) špatně zapojené hadičky k ovládacím ventilům ---> mechanik hadičky kontroloval a vše v pořádku. Kdyby byly špatně zapojené, tak by chyba vyskočila hned a ne až po ujetí 10 km ne ?

3) chyba v podtlaku, nízký podtlak, únik podtlaku ze zásobníku ---> zatím nekontrolováno

Chtěl bych se zeptat, kde se vytváří podtlak pro ovládací ventily a kde najdu zásobník s podtlakem ?

Link to comment
Share on other sites

Ahoj, nachipované to nemám, aspoň o tom nevím. Je divné, že to začalo po výměně spojky a baterky. Chyba vždy vyskočí náhodně až po ujetí 10 km při jízdě z kopce se zařazenou rychlostí a otáčkama kolem 2000 (pokud jedu z kopce a nemám najeto těch 10 km, tak se ta chyba neobjeví !) . Nenapadává vás něco, co by to mohlo dělat ? :(

Link to comment
Share on other sites

kamarád rěšil podobný problém, po vyměně spojky, auto si dělalo co chtělo, třeba se samy spustily ventilátory chladiče. Po týdnu přišly na to že jsou přelomený kdesi kabely ve svazku jak se s tím hlo . Bylo to sice 406, ale eletrikář od Peugeotu říká že na to trpí. Já bych ještě přešel kostry okolo motoru když se měnila převodovka.

post-19710-14109614144851_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...