Tomáš406 Posted November 16, 2010 Share Posted November 16, 2010 Mám dotaz zda se už někdo se závadou nesetkal.Mám 406 kombi 1,8 16V 81kW.\\Za jízdy auto občas škubne a pak zase nic.Dnes dokonce při zastavení chcíplo 2x zřejmě to souvisí.Jsem bezradnej co by to mohlo dělat.Rozdělal jsem i rampu dle návodu, ale prasklina tam nebyla.Zdá se mi že při větším přidání plynu na volnoběh střelí jednou do výfuku nevím jestli to spolu souvisí.Díky za radu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ferry Posted November 16, 2010 Share Posted November 16, 2010 rampa nemusi byt viditelne poskozena, muze blbnout i kdyz je vizualne OK, jake jsou tam svicky a jak jsou stare ? doporucuji Bosch FR7DC+ a nic moc neexperimentovat (jeste tak svicky NGK BKR5EK) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomáš406 Posted November 16, 2010 Author Share Posted November 16, 2010 mám svíčky od jara NGK serieV23 udajně dobré pro Peugeot.Nevím zda se rampa může takhle chovat v servisu mi tvrdí že to může způsobovat hodně věcí i když byla diagnostika čistá.Vzhledem k častým problémům u zapalovací rampy u 406 bych se k tomu přikláněleventuelněvstřiky či tlak palivapřeci nemůže motor vynechat nebo chcípnout jen na základě nějakého snímače?Předpokládám právě že většinazávad se u stejných modelů opakuje protosi myslím, že se někdo už musel s obdobnou závadou setkat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koblih69 Posted November 16, 2010 Share Posted November 16, 2010 Větu \"....přeci nemůže motor vynechat nebo chcípnout jen na základě nějakého snímače?\" myslíš vážně? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomáš406 Posted November 16, 2010 Author Share Posted November 16, 2010 No předpokládám co jsem se dozvěděl, že je řídící jednotka schopna nahradit hodnoty snímačů ze zálohy a když je diagnostika čistá tak z toho vycházím - asi zřejmě blbě? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koblih69 Posted November 16, 2010 Share Posted November 16, 2010 Mno tak do jisté míry máš pravdu, ale to pak skočí do nouzového režimu, nejde vytočit přes 3000 ot... nicméně podstatné je, že to musí být rozpoznatelné. Třeba jednoduchý příklad - snímač teploty - ŘJ nastaví univerzální hodnotu pravděpodobně když: bude mít rozpojený obvod ( nekonečný odpor ), zkrat na kostru nebo na +, údaje mimo rozsah daný pro tohle čidlo z výroby. Ale co když místo 80° měři 20° ? když to zjednoduším tak jednotka si myslí, že je motor studený a že má dát bohatší směs, motor se přechlastává, lambda to nedokáže doregulovat, tkaže vynechává, jde nepravidelně.... trochu jsem to zjednodušil protože motor se nereguluje jen na teplotu ... ale pro základní úvahu to stačí. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomáš406 Posted November 17, 2010 Author Share Posted November 17, 2010 Zní to logicky takže mě bohužel čekaj peripetije vzhledem k tomu, že se závada projeví jednou za čas nelze závadu asi tak jednoduše zjistit, protože zřejmě i ten snímač jestli to je možné někdy vynechá a pak zase chodí.Výměna všech možných komponentů podílejících se na zážehu a dopravě paliva je moc a ceny ještě lepší. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.