Jump to content
  • Aktuální cíle darů

chip tuning - 306 2.0hdi


pizz

Recommended Posts

Jezdim na chipu už velmi dlouho a nemám s tim problém, nenech se strašit, důležitý aby se to dělalo s rozumem a nemusíš se bát. Dobrý chip na 2.0 HDi musíš poznat při prvním šlapnutí na plyn :papa

Link to comment
Share on other sites

Uz jsem to sem psa,tak jeste jednou...:aut:aut:autl

Představme si 2 shodné vozidla jedoucí po té samé cestě. Vozidlo A má upravený motor, vozidlo B má sériový motor. Obě dvě vozidla jedou shodnou rychlostí 100 km/hod a mají shodné otáčky 3000 ot/min na 4 převodovém stupni. V tom začne foukat vítr a nebo silnice začne stoupat. Jízdní odpor stoupne natolik, že vozidlo B s neupraveným motorem musí přeřadit na nižší převodový poměr pokud chce jet i nadále shodnou rychlostí. Motor vozidla A i B při rychlosti 100 km/hod na 4 převodový stupeň udělá na dráze 100 km 180.000 otáček/hodinu. Vozidlo B při podřazení na 3 rychlostí stupeň zvýšilo otáčky motoru na 4000 otáček/min a proto na té samé dráze 100 km jeho motor udělá 240.000 otáček/hodinu namísto 180.000 otáček. Při naježdění 100.000 km bude poměr 18 miliónů cyklů k 24 miliónů cyklů a tento rozdíl už má zásadní vliv na životnost motoru, Samozřejmě je rozdíl i ve spotře

Link to comment
Share on other sites

Heh, Straki, ale zabudol si na to, že upravený motor pri tej 100vke a 4q pri nižších otáčkach má vyššie tlaky na kľukový hriadeľ a teda síce menej trpia krúžky otáčkami, ale zas viac trpia kľukové a ojničné ložiská...a spotreba? Aj na upravenom motore bude treba pridať plyn...darmo, chipom nedosiahneš perpettum mobile;) si to napísal znáááčne tendenčne:papa

Ja to vidím tak, že ak na chipnutom motore neustále vodič využíva zvýšený výkon a krúťak, jednoznačne to musí mať negatívny vplyv na životnosť motora...na druhú stranu, ak sa s chipnutým motorom jazdí s +- rovnakou dynamikou, ako s snechipnutým, tak opotrebenie bude +- rovnaké a spotreba možno jemne nižšia ==>> aj spotrebu, aj životnosť má stále v rukách (nohách) vodič...

[upravil dne 17.11.2010 07:57 ferrari]

Link to comment
Share on other sites

samotne nachipovanie motoru neublizi (ak je spravne prevedene), ak je zvyseny vykon do nejakych 20%. Treba samozrejme vediet s dieselovym motorom spravne zaobchadzat, co tu predpokladam vsetci vedia. Ina vec je ale potom spojka,prevodovka a poloosi, ktore nie su tak predimenzovane ako motor. Nehovorim uz potom o 2 hmotovych zotrvacnikoch, ktore ale nastastie stare 2,0 hdi nemaju.

Mam chip tiez, najazdil som na nom nejakych 60t km, auto ma lepsi tah, ale vacsi turboefekt. Turbo je zatial v poriadku, ale poloosi a prevodovka uz maju nejake vôle, ktore je sem tam pocut (pri ciastocne zatazenom motore). Ale na druhu stranu, mam najazdenych okolo 250t km, tak neviem ci by to uz vôle nemalo aj bez toho. Len ten blby pocit, ci som tomu nahodou nedopomohol nacipovanim ... :):myslim

306 XS HDi (90 na 110 PS)

[upravil dne 17.11.2010 12:14 Lubos77]

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...