Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Daihatsu Charade 1,3 1997 - zkušenosti, Nebo co jineho mi doporučite do 25000,-, Takže, máme doma Punťu za 24


Radek Hurvajz

Recommended Posts

Díky všem za tipy a rady, mladej je spokojenej, Punťa jede dobře, před chvilkou jsem se vratil z projižďky, takže myslim super. Zejtra mu udělam olej a chladici kapalinu, chvili to stalo a je tam nějaká narezlá směs, tak nevim co to je, takže vyměna je jistota, a olej ma 1000km do vyměny tak to asi sfouknu při jednom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No pokud je to kalný tak bych to i propláchnul. Opatrně a třeba poloviční koncentrací než která je na flašce, přece jen je to starý tak bych to zbytečně nedráždil. Vcelku stačí třeba tohle: http://www.olejshop.cz/aditiva/p/stp-radiator-flush-cistic-chladice-300ml-30-025/ Pokud nechceš tak bych to vypustil, pak bych tam aspoń natočil normálně převařenou vodu a po vypuštění dal teprve novou nemrzku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kujon106 :D :D :D

Co ti na to povedat ... Hodis sem fotku serioveho stareho punta, a hodis tam fotku nejake upravene 106 ve velice zachovalem stavu, predpokladam ze je to tva, nebo jina S16 tka :D :D :D

Co ine sa dalo od teba cakat ... Ale urobim to za teba :) Fotky z SAUTA v realne cenove kategorii skoro 25 tis. KC aj 106 tka, aj Punto

[upravil dne 17/11/10 18:06 Lubk0]

post-14784-14109613601932_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Punto mnelo v te dobe velmi nadcasovi design .. Ako prvy uvideli u malych aut zadne svetla do stlpikov tak vysoko, co prispelo k bezpecnosti ... Tvar palubnej dosky je zaobleny, a ne hranaty ... Vseobecne se mi viac paci interier punta, jak interier 106 tky ... Zaujaty nemam byt preco, nevlastnim ani 106 ani punto, dokonca keby som bol taky patriot, mal by som si obhajovat peugeot ...

Kde citam tvoje nazory, tak tam je 106 tka to NEJ NEJ NEJ co muze byt, teda verze S16 zvlast ... Mne je jedno, kazdemu sedi jine auto, a neco jineho ma radsi ... Tak jak ma 106 tka sve chyby, tak ich ma aj punto ...

Ja uz spet do rady aut 106,206,306 nevlezu, uz jen kvuli zadnym napravam, sadne 5 lidi, a auto vyzera jak kacice, a jen se bat, kde co utrhne clovek na podvozku ... Punto je maximalne jednoduche auto, beha ich po nasi i vasi republice omnoho viac kusov, je na ne nespocet dilu za par supek, bo to nema kdo kupovat ... Ma to dobrou antikorozni ochranu, a kasne samotne nikde nehrdzaveju, pokial su neni po burackach ... Vnutri tomu uznali v milion recenziach, neskutocny vnutorny priestor NA TAK MALE AUTO, a v par recenzich ked to bol bestseller v europe vtedy davali fiatu prvenstvo za prostor, ktory dokazal s toho maleho auta vytazit ... Jo takisto kritizovaly naklaneny karoserie do zatacek, ale kdo si kupuje auto s motorem 1.1,1.2 za 25 tis. KC na zavodeni, tak je podla mna blazon ... Pri beznom presouvani z mesto, mimo mesto to absolutne staci ... Mozna to neni nejake extremne zive, ale to auto jede uplne normalne ve srovnani s nejakou felicii a podobne, motory nemaji zadnou specifickou zavadu, a jedou a jedou ... Nevim co bych mnel puntu vycitat, kdyz prehlednu za co se predava ... Jo, zlobila tam elektrika, ale u mne v podobe 6 x vypalene diody, ktere mne stali dokopy neskutecnych 60 SK este vtedy, a za poistkovou skrinou sa mi urobil studeny spoj, co stalo u elektrikara 700 Sk vtedy ... Nepovazujem to za neco strasneho ...

Ale proste NE, podle par lidi tady, je punto uplnej srot, a 106 je king of the streets, a este, my tu budes tvrdit, ze v 106 tce je vzadu rovnako mista, jak v puntu :D To se fakt uz jen pozrem na tie dve auta, a vidim ...

Niektorym ludom na tomto klube chyba trocha zdraveho usudku ... Bud je naj znacka a model kotry maju, popripade znacka v ktorej jazdia, a vsetko ostatne su mrchy a smejdi ... A pak se tu jede este porovnavat, ze ja mnel kdysi punto, koupil sem ho 10 rocne ci vice, po nekem buhviodkud, a to se kazilo, tak vsechny PUNTA sou strasne talianske vergle ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako k mistu vzadu mužu říct jen to že je tam luxusní místo pro nohy, a to mam sedačku až uplně vzadu, skoro jak ve 406, jinak na šiřku je to spiš pro dva než pro tři, ale i tak je to super. Vepředu není co vytknout, vše po ruce, misto dobrý a pohodlí tak akorát, není to tvrdý, ale ani měkký

A k těm 106tkam, jako zklamali mě v tom jak jsou schnilý, vše kolem roku 1997 je na kaši rezavý, v kufru prostrčim ruku do podběhu, za předni napravou skrz podlahu, takže to že nehnijou je blbost. Leda pokud jsou dobře opečovavaný

[upravil dne 17/11/10 18:30 Radek Hurvajz]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky všem za tipy a rady, mladej je spokojenej, Punťa jede dobře, před chvilkou jsem se vratil z projižďky, takže myslim super. Zejtra mu udělam olej a chladici kapalinu, chvili to stalo a je tam nějaká narezlá směs, tak nevim co to je, takže vyměna je jistota, a olej ma 1000km do vyměny tak to asi sfouknu při jednom.

Našel jsem jen na MK2 a ještě slovensky a jinak samý servisní :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kujone, být Tebou, ušetřím si čas a případné nervy. Tady ani rozumnými argumeny nevyhraješ, neboť tenhle člověk (ačkoliv třeba \"live\" může být fajn) má vždy a ve všem pravdu. Už jen z toho důvodu se s ním nehádej a radši potupně přijmi porážku. :D

Lubko: Bůhvíodkud z Německa a škatule se nekazila jenom mě, ale prakticky všem. I můj dvorní servismen říkal, že ten člověk, kdo mi Puťase tenkrát poradil asi pozbyl zdravého úsudku a jedním dechem mi doporučil 106ku. ;)

Stejně ale na něj vzpomínám docela rád. Na to, jak jsem se půlku víkendu připravoval na cestu do Plzně a snažil se vychytat všechny mouchy, načež se stalo že po příjezdu a krátkém odstátí vozidla už nešlo nastartovat, takže se volal známej a zkoušeli se všemožný i nemožný postupy...jo to byly časy. Teď nic takovýho neřeším. Sednu do 206ky a nemusím se bát, že se mi cestou rozsype a je jedno jak daleko jedu, mám jistotu, že vždycky bez problému dojedu (ani litr oleje v kufru s sebou vozit nemusím). :)

[Edited on 17/11/10 18:14 peugeot09]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kujone, být Tebou, ušetřím si čas a případné nervy. Tady ani rozumnými argumeny nevyhraješ, neboť tenhle člověk (ačkoliv třeba \"live\" může být fajn) má vždy a ve všem pravdu. Už jen z toho důvodu se s ním nehádej a radši potupně přijmi porážku. :D

Lubko: Bůhvíodkud z Německa a škatule se nekazila jenom mě, ale prakticky všem. I můj dvorní servismen říkal, že ten člověk, kdo mi Puťase tenkrát poradil asi pozbyl zdravého úsudku a jedním dechem mi doporučil 106ku. ;)

:D :D :D Jasne, ono sa tu vytiahne argument dvorneho servisamana a ? Co mechanik, to nazor, ver ci nie, teraz som u par bol, lebo mi idu okrem laku robit aj spojku, nejake lizisko na prevodovoke, a ked som im hovoril, tak asi 3 ja mi povedali ze JEZIS MARIA PEUGEOT ... Jak si si to mohol kupit, takeho francuza ... A ? A teraz sa postavim ako ty budem rozpravat ze je to stara hnusna talianska skatula ? Ale dobre, tak podme s argumentami ...

www.autorecenzie.sk

r.v. 1996

21 recenzii, s toho 1 negativna, 1 neutralna a 19 pozitivnych

http://www.autorecenzie.sk/car_list.asp?id=14&typ=164&yyear=1996&yd=off

r.v. 1997

13 recenzii, s toho 1 negativna, 1 neutralan a 10 pozitivnych

http://www.autorecenzie.sk/car_list.asp?id=14&typ=164&yyear=1997&yd=off

r.v. 1998

10 recenzii, s toho 1 negativna, 2 neutralne a 7 pozitivnych

http://www.autorecenzie.sk/car_list.asp?id=14&typ=164&yyear=1998&yd=off

Vysledok 36 pozitivnych ohlasov, 4 neutralne, 3 negativne, tj s 43 recenzii si len 3 ja ludia myslia, ze je to vyslovene zle AUTO ...

Ale jasne, auto se proste kazi, a vsichni maju nanho jen zly nazor, jen ja, mam opacny nazor ...

A jasne, ja nemam argumenty, se mnou se neoplati hadat, ale kujon sem klidne zavesi foto upraveneho interieru S16 a na porovnani sem hodi fotku s klasickeho funta este absolutne amatersky odfotenu :D To sa moze, to je v pohode :D :D :D Uplne fer porovnanie :D Fakt ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele kluci nehadejte se, radši mi předhoďte něco přínosnýho, Manual v CZ, jak zjistim jestli je v kliči immo a kde mi udělaji nahradní klič s immo. Fiat forum není špatný, ale tady jsem doma a vy nemate do čeho pichnout když tu takhle po sobě hazite recenzema:D:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U starýho auta se může rozbít cokoli at je to fiat nebo peugeot. Punto má tchán, kupoval ho nový, punto jezdí pořád, často s károu a třeba i v lese a i přes to, že se o něj vůbec nestará vypadá a jezdí docela slušně. Místo v něm neni tak špatný (na srovnání mam jenom 405, 406, vectra, zafira což je někde jinde). Palubka je v něm taková divná, hlavně ty ovladače topení.

Je to tak na urovni felicie, ale nový se to prodávalo o cca 80 000 dráž.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:-) Zajímavá diskuze. Nerad bych aby to sklouzlo někam k osobním útokům a silným slovům, to se na to radši vyprdnu a budu svůj čas vynakládat na hodnotnější činnosti, než přesvědčovat tě o tvém mylném názoru :-)

Fotky sem sem hodil, protože sem je našel na netu. Můj interier vypadá samozřejmě jinak. Ten 106kovej, kterej sem postoval, není krom jinýho madla ruční brzdy upravenej absolutně ninak, takže nevim kde si tuto informaci vyšťoural :)

Interier 106 mk1 sem nedával, protože to auto je rok 91 a punto by tak mělo drahně let \"výhodu\". To punto je rok kolik, 95, 96? Takže spravedlivé porovnání je s interierem 106ky mk2, která se začala vyrábět v roce 1996. Za 25k se dá sehnat 106 sport, která má krom černýho lva na volantu, naprosto stejnou palubku jako je ta, kterou sem postoval. Když bych měl brát v potaz ne-sport (nebo s16) verzi 106, tak tam interier vypadá asi takto:

Interior_6_128218755.jpg

Těch interiérů bylo x druhů, doporučuju to nastudovat tady a pak až mluvit o nějaký úpravě ;)

http://www.106owners.co.uk/forums/showthread.php?42647-106-Interiors

Kde citam tvoje nazory, tak tam je 106 tka to NEJ NEJ NEJ co muze byt, teda verze S16 zvlast ... Mne je jedno, kazdemu sedi jine auto, a neco jineho ma radsi ... Tak jak ma 106 tka sve chyby, tak ich ma aj punto ...

Rád bych, aby si mi takových pár mých postů našel. A konkrétně prosím jen ty, kde zmiňuji absolutní a nezpochybnitelné kvality 106 na úkor všech ostatních, normálně vyráběných vozů :-)

My si asi moc dobře nerozumíme. Já nepíšu že punto je bůhvíjak špatné auto, to je snad očividné. Já pouze píšu, že 106ka by byla a je, dle mého skromného názoru, daleko lepší volba. Motorem (výkonější, větší výběr), vzhledem (což je ale individuální, jak sem psal už několikrát výše - leč kdyby si chtěl slyšet můj názor, tak punto je moc vysoká koza s interierem z velmi divných, hodně měkkých, světlých plastů - horší než ve 106.), ovladatelností, atd. Náhradní díly jsou taky za pár korun, třeba zrovna nedávno jsem kupoval novou, upozorňuji novou - ne repas, poloosu na s16 za 1750kč vč. DPH.

To, že má punto světla \"výše\" je známá věc, zajímalo by mě ale jak bys doložil ten fakt kterej si vyslovil - že takto umístěná světla přispěla k bezpečnosti. To je asi stejnej blábol jako když bych já tvrdil, že umístění rezervního kola pod kufr u 106 přišpělo k vyhubení kobylky luční :D

K těm náhradním dílům, ceník autokelly, ty nejlevnější možnosti:

Úvodní stránka -> Náhradní díly -> PEUGEOT -> 106 I (1A, 1C) [08/91-04/96] -> 1.4 (1361ccm/55kW/75HP) [09/91-04/96] -> Díly karoserie -> světlomety, blikače a zadní světla -> přední světlomety, skla a motorky ovl. světlometu

P H4 světlomet (E.O.) DJAUTO

Vaše cena s DPH 792 Kč

čelní - zelené / zel. pruh / [01/91-08/03] - NG

Vaše cena s DPH 2847 Kč

Úvodní stránka -> Náhradní díly -> FIAT -> PUNTO (176) [09/93-09/99] -> 85 16V 1.2 (1242ccm/63kW/86HP) [04/97-09/99] -> Díly karoserie -> světlomety, blikače a zadní světla -> přední světlomety, skla a motorky ovl. světlometu

P H4 světlomet (M.O./E.O.) TYC

Vaše cena s DPH 657 Kč

čelní - zelené

Objednací kód: ASXX 3341AGS

Vaše cena s DPH 3081 Kč

Atd., atd. Co z toho plyne? Že ty náhradní díly jsou cenově srovatelné, něco levnější tam, něco zase jinde.

Co se vnitřního prostoru týče, tak jak sem psal - v puntu se vzadu ve 3 lidech jet dá blbě, stejně jako ve 106. Srovnatelné, žádná hitparáda, ale rozhodně né že by jedno bylo daleko lepší než druhé.

Tak to vidím já. Respektuju tvůj názor a rozumně diskutujem, ale rád bych aby to nesklouzávalo někam k osočování a kdo ví k čemu ještě dalšímu - \"106 tka to NEJ NEJ NEJ\", \"punto uplnej srot, a 106 je king of the streets\", \"Niektorym ludom na tomto klube chyba trocha zdraveho usudku\", ...

[upravil dne 17.11.10 20:42 kujon106]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prostě je to věc názoru, mladymu se i Punto libilo víc, nevim proč, ja mu ho nevymlouval ani nenutil, po tech Feliciích co jsme viděli a bohužel i tech 106tek to bylo snad nej. Jezdi to, brzdi to, zatači to, a taky to jezdi za 5,5 když se to nehoní, a to potřebuje, takže asi tak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radku - gratulace ke koupi, ať \"prckovi\" Puntík slouží co nejdýl.

Lubk0 - ač jsem momentálně spíš na Tvé vlně, myslím si, že to zbytečně prožíváš. Radek už Punto koupil, P09 se u Punta spálil, Ty bys Punto raději než 106, Kujon si myslí, že je 106ka povedenější než Puntík ..... vše už tu padlo x krát a stejně se vzájemně nepřesvědčíte. Tak Radkovi popřejte stejně jako já, aby šlo o \"kvalitní\" výběr a spory o ničem hoďte za hlavu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se motoru týče, Punto má celkem jasně navrch, řada motorů Fire je hodně povedená, základní 8V je jednoduchý jak facka, bezproblémový a životnost v pohodě. 16V varianta jednadvojky (59kW) je pak asi vůbec nejlepší motor té doby a kategorie, u hodně značek (vč. Peugeotu) ani nemá obdobu, natož konkurenci. Naproti tomu TU řada u Peugeotu, ať už 1,1 nebo 1,4 je sráč pro zlost, těsnění pod hlavou lítající častěji než u komůrkových dieselů. Kdo má nadhled napříč značkami a není zaslepenej fanouškovskými slinty, ví dost dobře, o čem je řeč.

Druhá věc, kde je 106 pro zlost, je ta pitomá zadní náprava, k tomu už asi není moc co dodat, jak je to profláklé. Taky už bych ji nechtěl, ať už je v jakém chce autě.

Naopak u Punta mi úplně nesedí tvrdší podvozek, což je obecně fiatí vlastnost, to je ovšem věc zvyku a preferencí. Stejně tak interiér, který je mi osobně celkem šumák a neupřednostňuji ani jeden.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prostě je to věc názoru, mladymu se i Punto libilo víc, nevim proč, ja mu ho nevymlouval ani nenutil, po tech Feliciích co jsme viděli a bohužel i tech 106tek to bylo snad nej. Jezdi to, brzdi to, zatači to, a taky to jezdi za 5,5 když se to nehoní, a to potřebuje, takže asi tak.

Presne tak.Na bezne litani i ital dobry.Taky na nem neco mam najezdeno a docela gut.Akorat tam mam ten nejsilnejsi motor c sel do 1,2 a i to jezdi za hubicku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

oddie: Těsnění pod hlavou-není to v tomhle případě spíš věcí zacházení majitele s autem (vytáčení motoru za studena apod.)? Nebo je ten motor od výroby špatnej...co s tím...? :myslim

Některý motor je na to náchylný víc, některý míň - a ten TU prostě víc. Samozřejmě že špatným zacházením se tomu dá napomoct, ale to teď nehodnotím. Co s tím? Chovat se k tomu slušně, jezdit a doufat, ono to neznamená, že každej druhej lehne, jen se to prostě stává častěji než u jiných motorů. A když se to stane, tak to prostě nechat udělat, zas tak dramatická oprava to není, ale zamrzí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...