Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

P407 - Oprava stieračov po pripojení neorigo xenónov - fotonávod


AnotherOne

Recommended Posts

Dakujem za prehladný návod podla ktorého sa dá problém so stieračmi vyriešiť, vymenil som IO v motorčekoch nasadil ich naspäť a všetko zase funguje ako má ešte zapojiť xenóny cez relátka napájané priamo s batérie a nemalo by sa to opakovať, aspon dúfam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsem četl, možná se ptám hloupě, ale na autě které jsem koupil je právě neorigo sada xenonů.

Podle všeho už tam je cca 3 roky a zatím se tento problém neprojevil - proto jsem se tak trochu nešťastně zeptal :mad:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém sa nemusí prejaviť hneď. Je mozné, ze k tomu vedie nejaká nešťastná kombinácia postupu zapínania svetiel a stieračov. Alebo to robia len niktoré balasty xenónov.

Jen doplnim soucastka TJA1020 ma vyrobni vadu kterou odstranily koncem roku 2007. potom uz se to nestava.

Dalsi vec je ze toto neni pro LAIKY !!!!

clovek ktery sletoval 2 diody k sobe trafopajkou at to nezkousi....

Idealne doporucuji horkovzdusnou pajku.

A HLAVNE PRI ZPETNE MONTAZI KRYCIHO PLASTU STERACU SI UVEDOMTE ZE PLAST KTERY MACKATE DO OKNA ABY ZACVAKL, TAK OKNO JE V MISTE KDE SE DAVA TEN PLAST VE VZDUCHU (PRECNIVA) A OKNO KRASNE PRASKNE PRI VETSI SILE !!!!!

Takze mame wd sprej a idealne je tu listu nahrat fenem a vystrikat WD

[upravil dne 2/8/11 od pp205]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...

tak aj ja sa pripajam. a ďakujem členovi AnotherOne za krásny a prehľadný návod ako opraviť stierače. ja ešte doplním že lepšie sa manipuluje s motorčekmi po zložení plastových krytov na tlmičoch stačí okrútiť 2x matku veľkosť kľúča 13 a jednu torx skrutku na boku. vybrať to celé a človek sa netrápi s tým ako motorček vybrať prípadne vložiť =) (ešte doplnim preletovať som to dal kamarátovi nakoľko mne sa veľmi pri takýchto činnostiach trasú ruky :D )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

tak ešte poznatok ku xenonom v 407, pokiaľ tam necháte neoriginálne xenony aj s novými preletovanými integrovanými obvodmi tak xenony ich znova odpália. :grr čiže sú 2 možnosti: buď sa tam vrátia naspäť žiarovky alebo keď človek chce silou mocou xenonony do 407 jediná možnosť mi vychydza priame zapojenie na baterku. (potrebné je relátko, ktoré mi jedna firma posiela už týždeň.)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no takže niečo pre zastancov xenonov, dnes som napojil xenon cez relátko napajanie priamo z batérie vyskúšal v pohode svietilo. následne som podotýkam 2x rozhodil stierače nakoľko mi blbli a znova sa preletovali integrované obvody TJA1020. rozoberanie íšlo nádherne (už v tom mám prax :D) po naštartovaní xenony svietili nie presne takou farbou ako mali. prešiel som 5 km na aute stierače fungovali super ( môj pocit bol, konečne vyriešený problém) zastal vypol motor o polhodinku som sa vrátil do auta odomkol som otočil kľúčikom a zrazu stierače znova problém čiže vybratie poistky len tak zo srandy som sa postavil oproti stene a lúč na xenonoch bol neuveriteľne roztrasený. išiel som 50 km auto šľapalo ako hodinky =) neriešil som vôbec svietenie. po 50 km. a 3 hodinách státia som sadol do auta. išiel domov po tme xenony svietili nádherne obidva rovnakou farbou nič netriaslo proste všetko ako má.

čiže moje vedomosti ohľadom 407 a xenonov (neorigo) - je to krásne keď to svieti ako má ale pre 407 jednoducho nepoužiteľné treba nechať žiarovky prípadne ak nastane problém s nejakou elektronikou vrátiť tam žiarovky vyriešiť problém a nepokúšať šťastie. 407 má veľmi jemnú elektroniku alebo ako by som to povedal nieje stavaná na určite záťaže.

teraz príklad:

1x mi odpálilo xenony po 3 dňoch s autom som sa zabával preštartovával, skúšal som iné veci dymivosť a podobne diagnostikoval som a tak. chodil som na veľmi krátke trasy (batéria bola podľa mňa vyšťavená)

2x mi odpálilo xenony po preletovaní TJA1020 všetko išlo krásne xenony sem tam zatriasli ale pri dlhšej jazde išli krásne ale aj tak odpálilo. vtedy som čakal na relátko ale nestihlo prísť tak skoro ako som potreboval.

3x som najskôr napojil xenony cez relátko celkom zábavka ale išlo to. následne som rozhodil stierače a vykonal opravu (t.j dnes) nastal problém po 5 km a stierače znova zblbli.

výstup je taký. xenony sami o sebe nespôsobujú odpálenie motorčekov preto musí byť na to zhoda niektorých faktorov. známi nemal v živote na 407 2,0 HDI automat r.v. 2004 xenony mal klasický halogén. raz mu zblbli tak isto stierače. meniť musel ale len 1 motorček. ( stálo ho to nemalé peniaze) následne mi povedal že cca o 2 tyždne že mu sklepala baterka vraj ani na nej nenatočil.

mne TJA1020 odpálilo vždy keď som mal baterku oslabenú (tj. skúšaním zapínania xenonov, preštartovávaním a podobne)

môj názor je taký: neorigo xenony do 407 nieje dobre dávať môže to fungovať nejaký čas aj rok dva ale raz to začne blbnúť!!!:grr

robí to oslabený prúd v baterke človek si to nemusí ani všimnúť. xenon vtedy pravdepodobne spomalí proces kým sa baterka dobije do potrebnej hodnoty. ak sa prúd ustáli a je dobre dobitá baterka všetko je v poriadku ale ak nie tak to ten chrobák jednoducho nezvládne a odíde.

záver: elektronika 407čiek je strašne slabá, podľa mňa súdruhovia keď to riešili použili malo odolné súčiastky. predísť sa tým dá len tým že sa dá pozor na baterku. a nedráždiť prúd v aute xenonmi a podobnými vecami.

teraz tam idem vrátiť H1 55w len silno silno rozmýšľam aké ( mám dve podmienky chcem aby dlho vydržali a mali fakt dobrú ale dobrú svietivosť ) bohužiaľ dnes som ale na také žiarovky nikde nenatrafil =(

toľko za mňa k tejto téme :papa

tak ešte edit:

po zapojení cez relátka mi odišli do tretice chrobáky aj v motorčekoch stieračov aj v BSM najskôr som myslel alebo to bolo moje skromné prianie že už bola poškodená elektronika v motorčekoch stieračov, tak som zohnal, kupil druhe (ak by niekto chcel predám ďalej) založil som ale stále nič tak som vedel že to je už aj v BSM chyba no nič iné mi neostávalo ako ju otvoriť, vybral som ju a odpýlil pilkou na železo po bokoch, treba však dávať veľký pozor aby ste nezapílili do plošáka. keď som to mal otvorený kryt som stiahol izolačkou a vložil som naspäť do auta. pozapájal (test funkčnosti či je všetko ok) následne som išiel zaniesť na preletovanie (moje schopnosti čo sa týka spajkovania sú veľmi chabé preto som to riešil cez kamaráta) našťastie sa mu to podarilo spojazdniť. všetko som to nahodil a vyskúšal konečne to fungovalo ako malo :potlesk BSM som ešte posledný krát vytiahol a zalepil som ho silikonom zo zadnej strany a vložil do zveráka a veľmi jemne ho pritlačil cez handru aby sa nič nepoškodilo na druhý deň to bolo zlepené a ja som ho založil vyskúšal a všetko funguje ako má =)

žiarovky som dal H1 osram night breaker

[upravil dne 24.8.2013 15:02 od tomik1987]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 roky později...

Pre výmenu IO treba mať aspoň základné skúsenosti s pájkovaním. Vyslovene neodporúčam použiť trafopájku. Má príliš hrubý hrot (dá sa prispôsobiť), príliš vysokú teplotu (treba konať rýchlo). Ideálna je mikropájka s regulovateľnou teplotou. Našťastie IO nie je na doske prilepený. Treba najprv nahriať jednu celú stranu a ostrým nástrojom ju prizdvihnúť, nechať trochu vychladnúť a opakovať s druhou stranou. Pájkovať a odsávať po jednej nožičke pri vyberaní nemá zmysel. Odsávačku v podstate ani netreba. Vhodné je nožičky namočiť do kalafúny aby ich nezlepil cín. Pred vybratím si treba zapamätať orentáciu IO. Orientácia je určená skosenou celou jednou hranou IO. Na predošlom obrázku je to na oboch spodná hrana. Pozor neriaďte sa orientáciou nápisu na IO aby náhodou nebol opačne. Dôležitá je tá skosená hrana. Naspäť som nový pájkoval naostrenou mikropájkou po jednej nožičke. Na obrázku je plošák po odstránení IO.

Takže se vymenují oba dva čipy ?? a oni jsou stejné ??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Zdravim, poprosim Vas, nema niekto nahodou detailnejsiu fotku tych plosnych spojov na tyc stieracoch? aj lavy aj pravy, chcel by som si skontrolovat, ci mam spravne nacinovane "otocene" tie TJA1020, Dakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 roky později...
On ‎27‎. ‎10‎. ‎2010 at 8:13 PM, AnotherOne said:

Ide o stav keď po inštalovaní neoriginálnych xenónov začnú stierače...

ahoj chcem sa opytat, tento stav nastane aj po instalacii tzv HID prestavbovej sady? cca pred 2 tyzdnami som jednu taku instaloval namiesto pôvodných h1 ziaroviek, bola to cela sada vratane balastov, canbus krabiciek a kabelaze.. stierace zatial funguju bez problemov..

chcem sa opytat, ci tento stav poruchy moze nastat aj u mna a ci je to nejak vymedzene po akej dobe k nemu dojdu (napr. hned po instalacii xenonov alebo trebárs po mesiaci atd.)

dakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 9 měsíců později...
V 27. 10. 2010 at 20:20, AnotherOne napsal:

HonzaZ

Ahoj Honza ,

mam tiez problem na peugeote 508sw , stale mi stierali stierace a nesli vypnut .Prisliel som do Peugeot servisu kde mi povedali ze to je riadiaca jednotka a ze to treba vymenit ,cena 250,- potom mi volali ze sj druha nejde , ze nekomunikuju a ze treba vymenit aj tu druhu . Urcite nechcem dat za 2 nefunkcne stierace 500 eur . Vies mi prosim poradit .

Tu je aj moj email tomas.stefaniciak@triomat.eu 

 

Dakujem moc 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na tema napetovych spicek NEJEN od xenonu v siti auta exixtuji uz aspon deset let ochranne prvky choulostive elekreoniky  - TRANSIL, ktere je bezne k sehnani. Jsou to vlastne "dve antiparalelne zapojene vykonove Zenerky s nejruznejsim ochrannym napetim a vykonem. Kdyz je nacpes vsude kde je potreba a k tomu navleces na privody ferritove koralky, budes mit klidne spani!:myslim

Upraveno uživatelem pesastor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsem se chtěl zeptat, zda-li někdo zjišťoval příčinu a případnou ochranu před poruchou. Osobně si myslím, že za to můžou měniče xenonů, který nemají dobré odrušení a přenáší se napěťové špičky do sítě auta. To, o čem píše @pesastor mě přijde docela vhodná ochrana. Zennery s použitím filtračních kondenzátorů hned u vstupu měničů xenonu by mohli ochránit před těmito problémy. Divím se, že tím trpí jenom drivery LIN sběrnice na stěračích- ikdyž je xenon zapojen přímo na baterii a nejde paralelně kolem LIN vodičů, kde by se mohlo indukovat "parazitní" napětí. Je to tedy asi problém špatné ochrany samotných ŘJ motorů stěračů...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, jo, vím o čem mluvíš, mělo by to smysl. Asi by stačilo ořezávat transilem ty špičky, dejme tomu na 16V v kombinací feritového jádra/tlumivky.

Transil 16V/600W by měl stačit s rezervou:

https://www.gme.cz/transil-unipolarni-p6ke16a-product-29662

A spodní propust tlumivku na kladnou a zápornou větev. Xenon nedá víc než 120W, takže 10A (resp. 2x10A. 220W) by mělo stačit a pak zalít epoxidem kvůli vlhkosti.

https://www.gme.cz/tlumivka-toroidni-horizontalni-tl-2x1-8mh-42h42-radiohm

 

Nebo jak @pesastor uvádí správně, feritové jádra-kroužky (obrázek 3), pak je stačí omotat jako na obrázku 2 (kladnou i zápornou větev), akorád vnitřního průměru alespoň 5cm, aby se na to dalo namotat pár závitů kabelu s izolací.

Bez názvu.png

FLR76M8IAG0PW5I.LARGE.jpg

7881-1_feritovy-magnet-mezikruzi-d--100-60--mm--h--20--mm--ferit--y35--bez-povrchove-upravy.jpg

Upraveno uživatelem inoxing
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...