Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

problémy s 308 - chlazení a lambda


PetrPetr

Recommended Posts

Koupil jsem Peugeot 308 s benzinovým motorem 1,6 (najeto 67 tis.). Dokud bylo auto v záruce, vše bylo v pořádku. Po nedávném skončení záruky se objevily závady.

Před časem začalo auto spínat větrák chlazení. Je to strašlivý hukot. Jedu, při asi 70 stupních se to zapne a už se to samo nevypne. Na křižovatce tedy vypnu motor a na chvíli se to uklidní. Ale za minutu to hučí znovu. V servisu vyměnili teplotní sondu. Za pár dní to začalo dělat to samé.

Při další kontrole (a po přehrání softwaru) pro změnu zjistili, že je třeba vyměnit Lamda sondu. Možná je to ptákovina, ale všiml jsem si, že v garáži teď auto nějak divně smrdí. Prý by to mohlo spolu souviset (motor se údajně ustavičným chlazením takto brání).

Jsem z toho mírně řečeno naštvaný.

Moc děkuji za jakoukoli radu

Petr

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 8 let později...

Ahoj, ten už ti asi neodpoví, je to staré devět let. Pokud chceš nějakou odpověď, je potřeba sem dát výsledek diagnostiky, nalezené chybové ko'dy a podrobnější popis závady. Může to dělat mnoho věcí, takže bez diagnostiky nemá smysl se o tom bavit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto mi dělá to samé, co popisoval PetrPetr. Při jízdě hlavně mezi 2-3tis otáčkami nechce táhnout a dusí se. Chladí jak o závod i když je venku -10 stupňů. Občas hodí chybu motoru (to je po tom co se dusí). Navíc je v autě cíti výfuk, když stojim třeba na červený. Při diagnostice to ukázalo chybu na lambdasondě a katalyzátoru. Oboje jsem už vyměnil a auto chybuje pořád stejně. Dále byla měněna cívka a svíčky. Také bez vyslédku. Auto budu teď dávat na výměnu oleje, tak mohu poprosit servisáka, aby ho připojil na diagnostiku a hodil bych sem chybové kódy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud jezdíš do servisu kde mají originální diagnostiku, tak ji nechej určitě udělat, musí to něco ukázat. Vypadá to spíš na problém s rozvodem, on ten katalyzátor při špatném spalování po nějaké době odejde, takže to už mohlo být způsobeno tímto. Pokud se nemění olej častěji než je servisní interval, zanáší se sítka elektroventilů řízení rozvodu a nefunguje to potom správně. Problémů u těchto motorů je bohužel ještě mnoho dalších špatně zjistitelných, takže nejlepší je sehnat servis kde to dobře znají. Jako prevenci radím měnit olej maximálně do 15t. nebo jednou ročně. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak to "chlazení" je preventivní, pokud auto zjistí závadu v řízení motoru, tak pro jistotu spíná větrák, aby se motor případně neuvařil. Takže větrák není závada, ale ukazuje na to, že auto o závadě "ví" - a tím pádem ji musí diagnostika najít zapsanou v řídící jednotce.

Upraveno uživatelem Ajap
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...