Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Chcípání 406ky


bleader

Recommended Posts

Není mi jasné jak ti mohli dodat Siemens motorek MM. Tam je tolik možností !!! že bez VIN a DAM není šance najít ten správný.

To co držíš v ruce na 2 obrázku je senzor podtlaku sání, nebo pink senzor-snímač klepání. Je to špatně vidět

[Editován dne 14/1/05 Milhaus65]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je jednoduché nedodali mi Siemens MM, ale dodali mi Siemens VDO......místo MM který je na fotografii. Jinak to samozdřejmě dodali podle dohledání dle čísla VIN a sedí to úplně přesně. Problém je, že jak se starým, tak i s novým krokovým motorem to funguje stejně blbě a to tak, že to 3 vteřiny po natočení chcípá. Jsem si naprosto jistý že to je problém v sání, ovšem pontenciometr natočení klapky funguje správně (proměřeno) a termintor na teplotu INLET vzduchu taky (proměřeno). Jediné co zbývalo byl krokáč (vyměněno), takže jediná nevyměněná věc je tenhle zlatý knoflík. Musí to fungovat na magnetickém principu, protože je to zabudované v tom odlitku sání a jiný než magnetický kontakt s úplně přesně extentricky usazeným krokovým motorem, který je uvnitř to nemá. Tj. nemůže to měřit žádný podtlak na primární bázi. Uvažoval jsem o teorii, zdali to s tím krokovým motorem netvoří nějaký komplet a zdali ho to nějak neovládá nebo to kontrolně nesnímá jeho pozici. To by bylo asi nejlogičtější protože na krokáči je takovej magnetickej kroužek a podle toho jak moc je povysunutej by se naindukovalo napětí do nějaké cívky schované za tímhle zlatým špuntíkem. Tím by to dokázalo zpětně kontrolovat přesné povysunutí KM a dokorigovávat jeho pozici. A jestli to snímání nefunguje tak jak má, zřejmě ECU ten krokáč ani nepovysune a tím neumožní řízení podtlaku pro vstřikování paliva.

Další věc, která by tomu napovídala je stejné číselné označení jako u krokového motorku tj. MM B1/00.

Tak najde se někdo, kdo mi to potvrdí, nebo alespoň dohledá v katalogu typ součástky, abych se mohl obrátit na Peugeot pro přesné označení náhradního dílu?

Díky Vašek

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám kombinovaný pohon LPG benzín a dělá to na obojí.....

Nyní jsem z katalogu zjistil že ten zlatý knflík skýtá značení \"Throttle housing heater\" což je dle mé interpretace vyhřívání tělesa škrtící klapky. Podle způsobu uložení a umístění by to i odpovídalo. Může někdo potvrdít - vyvrátit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To co držíš na prvním obrázku je \"velmi povedený\" krokový motorek, měl jsem ho i rozdělaný, rozvrtal jsem kolíky a vyndal tělo ven z plechového obalu. Jsou tam jen dvě sprosté cívky, jedna posunuje hřídel ven, druhá dovnitř. Převody na hřídelce jsou samosebou kovové, ozubené kolečko u každé civky je z plastu. Časem se plast odrolí a hřídelka se přestane hýbat úplně, nebo začne jen přsekakovat - to je peklo, protože ECU dá motorku pokyn 8 kroků a on nastaví úplně něco jiného, můj motorek ještě pár funkčních zoubků má (vyfoukal jsem piliny plastu, promazal vazelínou).

Tento malej skvost průmyslové výroby stojí kolem 4k.

Ten bazmek na druhém obrázku mi netopí, není na něm ani napětí, šmitec = chyba v kabeláži.

Po franticích musíte všechno zkontrolovat :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozdělat se dá. Je to kovové pouzdro, v něm je zasazená plastová kostra, tyto dvě části jsou spojené - do plastu jsou zastrčené kovové hřeby. Ty je třeba jemně rozvrtat, pro smontování jsem do otvorů udělal závity a našrouboval šroubky.

Při vyjímání pastové kostry pozor, na konektor jsou vyvedeny čtyři lakované CuL drátky. Ty je třeba odpájet - jak to utrhnete, lze je nadstavit (bablačka).

Nicméně rozebrání jsem dělal, jen abych se podíval ze zvědavosti dovnitř. Hřídelka se dá otáčením vyšroubovat. Vyskočí na vás pérko a plastová chránička hřídelky. Uvnitř není co spravovat, maximáně se na to dá jen podívat a vysát piliny, vyčistit, promazat.

Jestli je krokový motorek funkční, zkontolujete jeho demontáží a zapnutím zapalováním - hřídelka zajede a vyjede (ECU resetuje motorek).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě se to před rokem chovalo velmi podobně. Chcípalo víc a víc až se s tim nedalo vůbec jezdit. V peugeotu mi vyměnili celou klapku kde je potenciometr, krokáč a snímače...a dělalo to stále dál. Potom vyměnili snímač tlaku v sacím potrubí (zezdola v sac. potr. za klapkou) a byl klid. Dá se koupit u Bosche kolem 4000,- ale číslo už nevim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napsán autorem MartinT

Mě se to před rokem chovalo velmi podobně. Chcípalo víc a víc až se s tim nedalo vůbec jezdit. V peugeotu mi vyměnili celou klapku kde je potenciometr, krokáč a snímače...a dělalo to stále dál. Potom vyměnili snímač tlaku v sacím potrubí (zezdola v sac. potr. za klapkou) a byl klid. Dá se koupit u Bosche kolem 4000,- ale číslo už nevim.

Ty jsi tenkrat kvuli tomu menil i tu rampu s zapalovaci civkou, ze.Takze hlavni vina na tom chcipani nebyla ta rampa, ale ten snimac tlaku ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak,

chcípání jako takový (na volnoběh i při plnym plynu) dělal ten snímač tlaku v sacím potrubí.

Tu zapalovací rampu jsem měnil když to cukalo a občas jelo na 3. A tomu cukání ještě pomáhal nízkej tlak plynu LPG - nešel mi a jeste moc nejde druhej stupeň lpg čerpadla. Spíná až při vyšších otáčkách. To řešim, ale pomalu. Až bude teplejc tak to chci celý vyčistit a ...?

MT:papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj ty mas Vialle cerpadlo,ze, ty se u nas v CR spatne servisujou a uz jsem mluvil s nekolika lidmi ze jim to dela neplechu a nefunguje tak jak ma.Bude to s nim asi jako s cerpadlem u diesla, nefunguje poradne - nejedes

Tak hlavne ze aspon z vetsi casti jsi problemy odstranil.

Jen tam mimochodem, uz resis vymenu LPG nadrze ? jakej mas r.v. ja 96 a pristi rok musim menit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moje nádrž je do 07 pak uvidim jestli to vůbec bude na LPG jezdit.

Byl jsem u Coubala v Prase a ten mi řek, že 3 vstřiky ze 4 podcházej, elektronika je prý na 95% v háji a čerpadlo prý už dodělává. S tím vialle nechce mít nikdo nic společnýho. Ale zatím od té doby (srpen) jezdim relativne v pohodě bez škubání a chcípání tak uvidim. Komplet nový systém je asi za 25.000,- Uvidíme, čas ukáže:o;):bojim

Tobě to jezdí dobře, bez problémů?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hmm, takze uz to ma asi skoro svoje za sebou co.

No to moje zarizeni mam namontovany od 5/2002, takze bez problemu, akorat ted kdyz je zima a nastartuju motor ktery ma asi tak 70st a prepne mi to hned na plyn, tak to obcas skube nebo chcipa na volnobeh, videl bych to na zamrzly potrubi nebo tak ( na benzin to nedela )Jinak vse v pohode

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čest Václave,zajeď do Peugeot servisu a nechej si vyčistit krokový motorek.Pokud už není k.o.Druhou možností je čidlo vzduchu.Ovšem nejprve je nutné mět 100% jistotu v tom že palivový filtr + filtr na LPG jsou o.k.Pokud nemá tvá kára filtr LPG nechej si jej domontovat.Možná do budoucna ušetříš a nedopadbeš jako já.Zbyněk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chtělo by to proměřit všechny čidla osciloskopem ve všech režimech a del průběhu křivek vyvodit anomálii. Doplnit diagnostikou v peugeotu. Diag od Peugeotu neodahlí všechny závady je to jen lepší hračka, Chce to jen měřit a měřit a pak vyměnit co je špatné a né vyměňovat systémem pokus omyl...koukněte na www.autodiagnostika.cz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, jak jsem už napsal, pomohlo toto:

\"Vážený pane,

Po provedené servisní kontrole na Vašem vozidle, bylo zjištěno následující :

K závadě - kolísání otáček motoru, zhášení motoru - odstraněno - provedena diagnostika systému - načtení, výmaz chybových hlášení - přechodné závady. Provedeno vyčištění průtokoměru vzduchu v sacím potrubí, pročištění dosedací plochy u krokového motorku vstřikování.\"

:papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...