Jump to content
  • Aktuální cíle darů

Výmena predných stabilizačných tačiek


pety1

Recommended Posts

Čawte chalani, nastal čas výmeny predných stabilizačných tyčiek na mojej 406-ke...nakoľko by som si to chcel sám vymeniť a nikdy som to ešte nerobil...čo vy nato, je to náročná prácička a dokázal by som si to vymeniť aj ja ? ? ? Prípadne kto to už robil, čo je na tej výmene najťažšie resp. čo ma tam môže nemilo prekvapiť ? ? ? Ešte chcem podotknúť, že som si sám menil zadné brzdové kotúče s platničkami...takže nie som úplné drevo ! ! ! Dík za každú radu...

Link to comment
Share on other sites

nemile te nejspis prekvapi, ze to nepujde povolit, pak jedine flexa a uriznout matice, vezmi to rovnou, mas to pak za pul hodky hotovy na obou stranach

a hlavne si kup spravne tycky, jsou dva typy podle roku vyroby

Link to comment
Share on other sites

Zadni tycky sly bez flexy, stacily velky sikovky a gola. Jak predni, to nevim. Pocitej s tim, ze kdyz mas jedno kolo zvednuty, tak ten stabilizator je napruzenej a kdyz to uriznes, tak \"vystreli\".

Kdyz jsem menil zadni, tak jsem misto na zvedaku mel postaveny na sirokym spalku a pod rameno kola jsem dal zvedak a rameno zvednul kousek vys aby stabilizator nebyl napruzenej.

Samozrejme pokud mas moznost zvednout cely auto, tenhle problem nemas.

Link to comment
Share on other sites

Já ty matky na předku likvidoval pilkou na železo...supr práce...na parkovišti před barákem:D

Můj postup:

1. Zvednout příslušnou část auta, sundat kolo

2. \"Demontovat\" matky

3. Znovu nasadit kolo (aspoň na dva šrouby)

4. Shodit ze zvedáku - stabilizátor je volnej

5. Sahnout za kolo a vyndat tyčku (nebo vypadne sama)

6. Sahnout za kolo, nasadit novou tyčku, co nejvíc připevnit novýma matkama

7. Zvednout auto, sundat kolo

8. Pořádně dotáhnout

To asi jen tak pro pobavení, na parkovišti se dá udělat ledasco :D

Link to comment
Share on other sites

menil sem to se zvednutym prislusnym kolem....akorat je treba trosku napruzit stabilizator smerem dolu (k zemi) nejakou pakou.....de to lehce zadne nasili. P.S: musi se delat geometrie po vymene?...po vymene mi auto tahne do prava (prava tycka klepala, a jeste jak byl sluzebni tak delali geo. s \"klepajici tyckou\" . ma to nejakou souvislost) ???

Link to comment
Share on other sites

menil sem to se zvednutym prislusnym kolem....akorat je treba trosku napruzit stabilizator smerem dolu (k zemi) nejakou pakou.....de to lehce zadne nasili. P.S: musi se delat geometrie po vymene?...po vymene mi auto tahne do prava (prava tycka klepala, a jeste jak byl sluzebni tak delali geo. s \"klepajici tyckou\" . ma to nejakou souvislost) ???

tyčka se nedá seřizovat, takže ani geom. se nedělá, geom. se dělá až po kontrole (a opravě) všech vůlí přední nápravy...

[upravil dne 1/10/10 od ozzy56]

Link to comment
Share on other sites

tycka ne ale jestli to neovlivni jinak (treba ze tycka bez vule tlaci kolo k zemi \"vic\" nez kdyby vuli mela a prava strana v tom pripade se bude jinak chovat...treba vetsi \"pritlak\" na kolo a uz se to rozhodi ) nevim jak to popsat.....trosku :xvul muze to tahat potom co mi praskl klinak a ujel sem bez cerpadla asi 1km???servo posiluje normalne

Link to comment
Share on other sites

Tyčka stabilizátoru nemá vliv na geometrii, určitě ne takovou aby to táhlo ke straně. Podívej se na tlak v pneu, uchycení kola, jestli není přibržděné kolo (může to dělat i zadní) a pokud s tím jezdí ještě někdo jiný, tak proveď výslech, zda nebyla \"vymetena díra\".

Kilometrová jízda bez oleje by čerpadlu ani servu neměla ublížit, podotýkám neměla. V Tvém případě to koneckonců bylo s olejem, pouze bez tlaku v systému.

[upravil dne 1/10/10 od bak65]

Link to comment
Share on other sites

s autem jezdim sam a maximalne opatrne.....asi bych to videl na pravou zadni brzdu (sla ztuha jak sem delal zadni brzdy).....jak to rozhybat abych nemusel sundavat trmen a pistek?? (nerad bych aby se dostal vzduch do ABS jedotky)....mrknu na to a uvidi se.....diky za vase rady :super

Link to comment
Share on other sites

když ti třmen chodí na vodítkách volně, tak pak už jen demontovat pístek, pořádně ho prohlédnout jak je zkorodovaný jeho povrch (částečně se to dá velmi jemným smirkem opravit), lepší je koupit nový pístek a obě gumky,vyčistit samotný váleček, dát nový odvzdušnovák a vše složit--budeš mít pokoj na delší dobu

WD čkem pístek nerozhýbeš,chce to rozebrat

Link to comment
Share on other sites

nemusis ani stlacat... staci dat obycajnu potravinarsku foliu pod uzaver nadobky brzdovej kvapaliny, zavriet, a po odpojeni hadicky od strmena ju vyvesit drotom na pruzinu tlmica. nezabudni ju niecim prekryt alebo prelepit, aby sa do nej nedostala ziadna necistota. a hlavne nestupat na brzdovy pedal pri rozpojenom systeme. Po skompletizovani staci len odvzdusnit prislusny strmen. :papa

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...