Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

1,4 55kW spotřeba město / kombinovaná


Guest StibTo

Recommended Posts

2 Sektor - som skôr myslel, či máš 1,4 a či čo:mrk

Inak fakt som zatiaľ nezistil, akú charakteristiku motora majú staršie 1,4ky, ale tebe by isto vyhovovala moja 1,4ka rv2000, bo tá nad 4000 ot neťahá.

Inak, dobrzďovanie motorom má pozitívny vplyv na spotrebu - vtedy je nulová spotreba, kdežto keď dochádzaš na neutrál, nejaká spotreba tam je...na druhú stranu ale nič nebrzdí a tak je dojazd väčší, ako so zaradeným kvaltom...napr. dole kopcom idem VŽDY so zaradeným kvaltom, aj do dedín zväčša dobrzdujem motorom...ale po meste skôr vyraďujem, lebo potrebujem dojazd...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ted nevim jak je to s tim brzdenim motorem ale mel jsem dojem ze to pak zere min .. a proto to delam a to zcela zasadne ... Btw na 4000 otacek se taky dostanu jen malo kdy, ale myslim, ze obcas to chce ten motor krapet protahnout .. :) Jinak co se razeni tyce ctyrku davam obvykle okolo 60kmh a petku okolo 80-90kmh ale zalezi jak kdy ..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pri brzdení motorom to nepapá nič, takže jasné, že menej...ale na druhú strana modelová situácia: 2 km rovinka a za ňou obec. Sú možné 3 spôsoby prechodu rovinka-obec:

1. Po rovinke si ísť tých 100km/h, tesne pred obcou začať brzdiť, podradiť do 4 a pribrzdiť na 55km/h

2. Po rovinke si ísť tých 100km/h, tak 500 m pred obcou vyradiť a dôjsť na neutrál, 50m pre začiatkom dediny 70km/h na tacháči, prsknúť 4ku a dobrzdiť motorom na 55km/h

3. Po rovinke si ísť tých 100km/h, 150 m pred dedinou dať nohu dole z plynu, spomaliť na 70km/h, podradiť do4 a bez plynu spomaliť na 55km/h.

V takejto modelovej situácii je najlepší na spotrebu spôsob 2, pretože 450 m ideš so spotrebou cca 0,8l/100km a 50m so spotrebou 0l/100km...= na tých inkriminovaných 500m spotreba 0,0036l.

Pri spôsobe 3 (brzdenie motorom), ideš 350 km so spotrebou 6l/100km a 150 km so spotrebou 0l/100km. = na tých inkriminovaných 500m spotreba 0,021l (teda 6x viac).

Pri spôsobe 1 spotreba cca 0,03l, čo je cca 10x viac, ako 2

Sú to iba odhady dojazdov na neutrál a so zaradenou 5kou, ale pre ilustráciu to stačí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobně mám zkušenost/pocit, že při vyřazené rychlosti a brždění jen brzdami opotřebovávám jen destičky a né motor.

-Jestli to pak žere víc je možné a prakticky i logické ... ale nepociťuju to. Naopak, když dobržďuju motorem a vidím jak to klesá z 3000 na 2000 otáček bez toho, aniž bych měl s autem nějaký kontakt mimo to, že v něm sedím ... mám pocit, že mu ubližuju. Možná to zní směšně, ale motor prakticky neslyším a věci jako krokový motorek, lambda a další takové věci jsem nikdy nemusel řešit. Jen co +/- 35tis vyměním destičky a jezdím dál. A ty destičky taky nepotřebovaly vyměnit, jen se to udělalo třeba zároveň s čepy nebo tak něco.

Samozřejmě je to asi kus od kusu ... ale když se ohlédnu mezi přátelé, všichni z těch, kteří jezdí \"vzorově\", řeší věci, které ani nevím, že v autě mám. Nejsem technický typ, přiznávám, ale stavím se ke věcem tak, jaký z nich mám pocit. Nenechal bych auto nikdy v životě dusit a stejně tak bych nikdy nesešlápl plyn na max ... vždycky když jsem předjížděl a potřebovla 100procent výkonu, jsme dal plyn na 80% max protože vím, že ikdybych ho sešlápl na max, jen otevřu do kořán klapku a výkon tam stejně nebude ... tudíž \"kick down\" jsem opravdu nezažil, přesto jsem nikdy v životě nikoho nebrzdil ... opominu-li ty, co jeli na okrsku 110km/h a byl jsem pro ně z principu malé a pomalé auto :) Třeba v obci pro zajímavost lidem dokonce ujíždím. Příklad Ostrava, kde mám někdy pocit, že lidé z křižovatek maj z 0-50 za 10 vteřin. Je logické že není kde spěchat, za 500m je opět červená ... ale dyť se to dá naučit a vše projet plynule na zelenou a ve výsledku tedy všem ujet o 1-2km a přitom jet povolenou rychlostí :)

*2 roky v kuse jsem jezdíl přes celou Ostravu do školy stejný úsek a člověk co jej jezdil se mnou ve Fábii 1.2 HTP měl spotřebu o 3 litry větší než já. Doma byl o 2-3 minuty později :-D A to je z 20 minut docela dost. Tudíž usuzuji, že asi jezdím trochu jinak, ale mi to přijde normální a předpisy neporušuji. Teda mimo těch 55-60 v obci a někdy 100km/h mimo obec ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co se týká toho, jestli není něco špatně, tak věřím, že pokud mám špičkové emise a lambda byla změřena, plus to bylo na čtečce a tam taky nic, tak už nevím kde by mohla být chyba :-( , jestli mi tady někdo poradí, tak budu moc rád. Pokud pozná někdo podle typu motoru jestli to je nebo není monovstřik, tak ho sem napíšu, ale jsem si tím téměř jistej, že to je mono. Jezdím opravdu jen 3-4 kilometry, 2-3 semafory, několik rozjezdů, na takovým úseku asi spotřebu nenahoním, je fakt, že mě to dost zaráží jak to chlastá

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bohužel to tak je, taky si to začínám myslet, že to je normální. Stejný provoz s naftovou oktávkou a spotřeba téměř o 3 litry nižší ;) , ale to se nedá srovnávat. Na druhou stranu jsem s dvojlitrem kadetem GSi jezdil pomalu za ty stejný peníze.
Si mi písal SZ, že máš jednobod, ale si si istý, že v r.97 jednobod? Inak ale tie spotreby máš dosť brutálne, by som preveril, či nie je niečo zle (lambda, čidlo teploty,...)

jinak já mám r.v. 96, ještě starej model

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ferrari : s tema variantama co popisujes souhlasim, na muj styl jizdy asi nejspis sedi ten popis cislo 3 ale ne 100% .. tzn druhy nejlepsi pristup :D Mozna pri tom nejvyhodnejsim zpusobu bych mel mensi spotrebu ale zase ja aspon setrim desticky a kotouce .. takze kazdy zpusob ma sve vyhody :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, kotouče a destičky mě nebolí ... u prvního auta jsem koupil jedny chlazené kotouče (pár) za 1200CZK a po 100tis najetých km tam jsou stále a nemaj nějak extra opotřebení. Destičky jsem teď nedávno měnil za druhé, tudíž co 50tis, resp. 33tis pokud byly měněny před tím než jsem auto dostal, což nevím ... a ty kupuju jak už jsem napsal za +/- 400 (kecal bych jestli 350 nebo 500, bylo to s více věcma najednou...) ... za ty 4 roky mě tedy 1600 CZK zrovna nezabolí :) Lepší než měnit věci ohledně motoru, kde třeba blbý krokový motorek z druhovýroby stojí 800 ... nebo lambda 2x tolik :) Ale jak už jsem napsal výše, je to kus od kusu ... jedno nové auto se může srát a druhé nové může jezit dalších 20 let :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ferrari : s tema variantama co popisujes souhlasim, na muj styl jizdy asi nejspis sedi ten popis cislo 3 ale ne 100% .. tzn druhy nejlepsi pristup :D Mozna pri tom nejvyhodnejsim zpusobu bych mel mensi spotrebu ale zase ja aspon setrim desticky a kotouce .. takze kazdy zpusob ma sve vyhody :)

Ale pri spôsobe 2 nenamáhaš doštičky;)

Ale je to samozrejme model, napr, je veľa zjazdov z kopca, ktoré končia dedinou...vtedy na voľnobeh by si došiel do obce rýchlosťou 90km/h a teda by si musel brzdiť...tam je lepšie zaradená 5ka a brdzdiť motorom, potom je spotreba na 500m nulová.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 Ferrari : Spousta obcí kolem mého bydliště jde projet prakticky celé na neutrál. A nemyslím, že by ty obce byly jiné, než jsem shlédl různě po ČR. Třeba rodné město Hlučín, kde je z 1/2 hlavní tah zcela rovná cesta (myslím horizontálně), jde projet na neutrál. A do obce vjedu max 60 a o 1,5km dál jsem na 50km/h ... jedu s vyřazenou rychlostí, nohama mimo pedály, jen pravačkou připraven na brzdu/plyn, jedna ruka zcela uvolněná ... Ano, i v tomto nespočetněkrát projetém úseku se mi stala \"krizová situace\" a musel jsem náhle brzdit nebo objet/předjet vozidlo ... sešlápl jsem tedy brzdu, popř. zařadil za 3 nebo 4, sešlápl na 1 vteřinu plyn a zase vyřadil ... a zase jedu 55-60 a zase jsem ujel autům za mnou... ono celkově když nad tím přemýšlím, jezdí strašně mnoho tras na neutrál. Například kopce sjíždím na neutrál vždycky a nebrzdím tedy rychlostí, ale pedálem. Naopak, do prudších kopců se vždy rozjedu ... v obci klidně 70 pokud to lze a pokud je to v rámci bezpečnosti. Samozřejmě si to do kopce nevjedu 70 a v polovině někoho nedobrzdím.

Měnit co těch 35 tis destičky mi přijde tak akurát. Navíc, když uvážím že i při těch 35tis najetých km ty brzdy stále plůně fungujou a nemám pocit že by byl problém + je přeci jen třeba jednou za čas (35tis u mě vychází na rok a čtvrt asi) omrknout jejich stav.

-Osobně neznám lepší investici a sebeuspokojení v ohledu na automobil, které by stálo 400 CZK a odměnou za to bude větší bezpečnost a jistota při brždění :) Možná se zde najde někdo, kdo si radši do auta za ty prachy nahodí sportovní vzduchový filtr, nevím ... ale zase, ten bych tam nedal protože tam nepatří a už z principu to musí mít negativní vliv na chod motoru :)

*Díly tedy vždy jen originální, případně druhovýroba, ale identické kusy. Né ty, co jsou kompatibilní, přesto jiné. Mám své auta a obvzlášť jejich motory rád. Tím že jedu 100km/h na neutrál je to do jisté míry shodné s tím, že jsem nastartoval a stojím :)

-Při spotřebě 5,5-7,5 by bylo výše zmíněných a teoretických 0,8l itrů znát, ale pochybuju, že bych to tím ubral. To spíše tím, že bych jezdil jako většina v řadě za sebou :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozrejme, aj ja tak jazdím v meste, že sa rozbehnem, vyradím, dojdem k retardéru, zasa sa rozbehnem na 60 a vyradím...ale za 1,5km ti spadne rýchlosť zo 60km/h na nulu - na rovine.

Inak ale, nemyslím, žeby si brzdením motorom najek namáhal lambdu, resp. krokový motorček...to nie, to bude rovnaké, ako navoľnobeh (paradoxne možno ešte horšie).

Ono proste ja štýl prispôsobujem podmienkam - väčšinou idem spôsobom 2, ak treba (napr. zjazd z kopca do dediny) tak spôsob3 a ke´d chytím rapel, tak spôsob1...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1,5km je odhad, možná to dělá i půl roku nová cesta a nové pneu, možná je tam nějaký mírný stupeň dolů nebo tak :)

-nicméně, motor podle mě zatěžuju méně, když mám +/- 1000 otáček, než když furt lítám 1700-3500 bez toho, aniž bych šlapal na plyn nebo brzdu :) Ale beru to čistě z pohledu lajka. Lidé co znám a jezdí stylem jako já maj najeto klidně i přes 550 tis km a na motoru byla měněna možná tak spojka a nějaké to těsnění (což je za 15 let logické) ... ti co jezdí vzorově, auto při 250tis prodávají jako vraky co se týče motoru. Možná mí známí nejezdí vzorově a jen mám(maj/máme) takový pocit ... ale identicky jako oni jezdí víc jak polovina ovčanů a 1/2 ovčanů ČR se k autu chová jako k psovi ... \"no tak se posereš, uklidím to a pohoda\" :) Já třeba neviděl, aby někdo z rodiny i po 400 tis km měnil převovku nebo olej v ní (přijde mi spíše blbost vrtat do něčeho jako převodovka, pokud to plně a bez problémů funguje)... a vše je stále plně funkční, bez vrzání nebo nepřesností.

-ono, když se tak nad tím zamyslím, seděl jsem v pár autech, kde jsem to např. na dvojku rojel 50 ... pak pustil plyn a když jsem nechal ruku na řadičce, hodně se při tom \"šoku\" hnula, ale samozřejmě zůstala kde má, prostě šel jen v řadící páce cítit ten ráz. Mi tohle nepřijde normální a přijde mi přirozenější (mimo to samozřejmě nepouštět nohu z plynu a nejezdit na dvojku 50) hezky vyřadit a tyto problémy v autě ani po XX letech nepociťovat :-) Přitom každý druhý ovčan bere jako automatické řadit jedničku a zpátečku třeba na dvakrát a brát to u auta co má najeto 250 tis a na krku 20 let jako zcela normální. Mi to normální nepřijde a takové auto bych nechtěl. A věřte, že u mě roky nebo najeté km nehrajou žádnou roli. V autech co máme v rodině se na motor nešahalo i 380 tis a až při výměně spojky (po 16 letech) se teprv sundávaly plomby, které tam ještě byly od výroby.

-Nevím, auto bylo vyrobeno a čekalo ve fabrice na majitele ... bylo připraveno na první start a následně až na jízdu. Start je spjat s volnoběhem a při něm by auto mělo být v klidu, nejlépe vždy jako nové. Jízdu má pak každý svou, proto vídáme na silnicích identické vozy ve zcela jiných stavech. Proto si odvozuji to, že mi přijde přirozenější mít neutrál a nezatěžovat motor otáčkami, převodovku stupni a další s tím spojené věci :) Ale říkám, je to můj osobní přístup k věci a to nejen ohledně aut. Každý je zvyklý na něco jiného a každému vyhovuje svůj způsob :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jenom bych se vrátil k té mé spotřebě, který čidlo teploty zkusit vyměnit??? Jestli to opravdu třeba není tím? Pořád si teda myslím, že pokud by bylo něco v nepořádku, tak by to bylo poznat na emisích, bylo by tam něčeho málo nebo něčeho naopak hodně. Jakej na to mte názor???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No dobre pravda ze me \"neboli\" ani spotreba ani desticky nebo kotouce .. ty mam mimochodem necelych 1,5 roku stare takze snad OK .. Ale vyrazeni a dojizdeni/jezdeni na neutral to proste neni \"moje\" :) .. Holt kazdy ma nejaky preferovany styl. Ja treba kdyz jedu po meste tech 55-60 vidim zelenou na semoforu kde vim ze budu zatacet napr. doprava (tedy bez nutnosti zastaveni napr. uprostred a cekani az prejedou auta z protismeru..) jedu az k odbocce na 4 a stejnou rychlosti pak na 1-2s relativne prudce pribrzdim hodim blinkr podradim na 2 (v tu chvili mam na tacho okolo 20-30km/h) a zatacim ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jo, každý má preferovaný štýl...ja osobne sa ale prispôsobujem okolnostiam...pokiaľ vidím zelenú, tak nevyradím, lebo možno doplachtím už k červenej...radšej idem normálne a snažím sa zelenú stihnúť a hej, tesne pred križovatkou brzdím...ale zas keď vidím červenú, tak vyradím a doplachtím...

Miki - čidlo teploty pre Rj (je tam ešte aj čidlo teploty pre budík). Ako, ak je spotreba vysoká z titulu bohatej zmesi, to by malo byť problém na EK. Ale neviem, ako merajú emisie na EK, možno sa to v režime testovania EK neprejaví...potom to môže byť skôr lambda, ktorá blbne iba v nejakom režime...ale neviem, nie som zas odborník, toto sú teoretické úvahy. Isté je, že chybná lambda, resp. aj čidlo teploty pre RJ má značný vplyv na spotrebu.

[upravil dne 7.1.2011 11:41 ferrari]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 Stibo : Souhlasím, je to čistě o stylu jízdy. Jen se ve Vašem případě projde motor ruznými intervali klesání a zvedání otáček motoru, x-krát se šáhne na řadící páku, celým palivový systémem projde XX-ruzných kombinací směsi vzduchu a benzínu ... :) Jde mi jen o to, že někteří lidé berou věci jako GO motoru a kuchání převodovky jako spotřební věc ... já to beru jako rozumnou, ale né z potřeby nutné výměny, nýbrž z principu. Třeba při najetí 350tis km. Samozřejmě, podělat se může na autě cokoliv. Taky je auto a auto, ale to už je OT ... stejně jako praktikcy vše co jsem teď napsal :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sektor : hm ja se radsi snazim auto setrit aby tech vydaju na opravy nebylo moc jen to co je fakt potreba :D .. neni zrovna penez nazbyt (pze vubec neumim setrit ..) To se odrazi i v mem pristupu ke stylu jizdy za ucelem co mozna nejnizsi spotreby. Stacilo si uvedomit ze s 1,4 si nejakou sviznou jizdu neuziju tak nema cenu to tocit :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stacilo si uvedomit ze s 1,4 si nejakou sviznou jizdu neuziju tak nema cenu to tocit :D
Presne moja reč.

Jen se ve Vašem případě projde motor ruznými intervali klesání a zvedání otáček motoru, x-krát se šáhne na řadící páku, celým palivový systémem projde XX-ruzných kombinací směsi vzduchu a benzínu ...
Nemyslím, že máš úplne pravdu. Proste pustíš nohu z plynu (to musíš aj ty), necháš dôjsť bez plynu (vtedy nejde motorom proste nič) a vyradíš a pribrzdíš (a to musíš aj ty). Jedine, čo je viac zaťažené je motor (keďže ide na vyššie otáčky) a prevodovka. Lenže pri správnej opatere motory a prevodovky vdržia 400 000km, takže podľa mňa prežijú auto. Treba dbať na pravidelnú údržbu, to je celé. Inak si aj myslím, že ten ktrokový motorček, lambda a sanie sa viac namáha pri jazde na voľnobeh, bo krok, motorček musí riadiť voľnobežné otáčky a motor ide na nízke (neoptimálne otáčky).
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 Ferrari : Jsem v tomhle opravdu laik a a koukám na věci spíše teoreticky než fyzicky ... určitě máte pravdu. Osobní pocit je tedy ve výsledku takový, že autu jízdou na neutrál neubližuji a ani nepomáhám. Jen jsem si zvolil druhou cestu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...