Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

1,4 55kW spotřeba město / kombinovaná


Guest StibTo

Recommended Posts

Dotaz na vlastníky stejného modelu ve stejné motorizaci :) =>

Jak jste na tom se spotřebou ? Koukal jsem,že papírově by to moje (rv2001) mělo mít 6,6 kombinovanou / 5,5 mimo město / tuším něco přes 8 ve městě ... já jsem teď dlouhodobě mezi 7,0-7,1 benzínu na 100km a každý měsíc najedu zhruba 1.500km z čehož 80-90% tvoří město (a to ještě Praha kde někdy o popojíždění v kolonách není nouze - zasvěcení vědí) .. Tak to mám teoreticky docela v pohodě, ne ? Dodám, že se snažím jezdit \"na spotřebu\" tzn. otáčky vždy mezi 2000-3000, brzdit motorem atd. .. :roker

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U mňa ťažko porovnávať, bo v takom vyslovenom meste sa nehýbem...kombinovanú mám okolo 6l/100 km a bolo jedno, či šlo o dlhú trasu do HR (kde ale síce dlhá trasa, no veľa diaľnice a veľa klímy), alebo o dochádzanie do práce (denne 2x15 km, z toho asi polovica obec/mesto a zostatok mimo mesto).

Myslím, že tá 1,4ka je vcelku úsporná...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, živosť nie je silnou stránkou tohto motora...a nemyslím iba to, že je to 1,4ka, ale si myslím, že RJ je nastavená tak, že dáva chudobnú - úspornú zmes...lebo keď to porovnám s Fábiou 1,4 16V 55kW, tak mi rozdiel príde citeľný...aj moja 125ka je živšia...na 306ke som už zažil horúce chvíľky pri predbiehaní, 125ka je isto živšia...no ale papá tak o pol litra, až liter viac...

Inak ešte si myslím, že optimálnejšiu spotrebu môže mať staršia 1,4ka s 13\" pneu (myslím, že šírka bola 165...či 175?)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo jo o predjizdeni mi ani nemluv ma to bod po kterem uz to proste vic ne a ne nejede a dokaze to pekne nas*at cloveka .. :grr Myslim ze ty 13tky jak o nich pises byly sirka 175 .. to by hlavne bylo dobre na zimu, lepe to sedi taky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ona je předně zpřevodovaná tak, že motor musíš držet vážně hodně v otáčkách aby to alespoň trochu jelo (resp. těsně pod omezovačem). Ona je to z jedné strany výhoda, z další nevýhoda. Když motor vytočíte těsně pod omezovač a sešlápnete najednou plyn, tak to vcelku i jede. To třeba 206 se stejným motorem je zpřevodovaná tak, že má ultra krátký převody (vyjma pětky) a pokud dosáhnete alespoň 3 tisíc. ot/min. a sešlápnete plyn, chová se jak dýzl a okamžitě akceleruje, ale nad 4500ot./min. je absolutně a totálně mrtvá.

Je to jenom o tom, naučit se vyždímat z toho motoru maximum dle grafu výkonu a průběhu točivého momentu, o ničem jiným to nejni. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

peugeot09 : to myslíš vážně že to mám točit těsně pod 6000 ???????!!!!!! to jsi asi upadl, ne ? myslím,že bych nejen že ten motor brzo odtavil ale taky by to žralo jak závodní speciál ne ?.. mimoto 306 má dle údaje výrobce největší výkon při 3800 ot. ..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem měl 306Break s motorem 1.4-spotřeba byla průměr kolem 7 litrů,město 8l/100km(v zimě 9 litrů),jinak jsem měl koupeno s poctivými 120000km,ale při 140000 výměna těsnění pod hlavou(nemoc těchto motorů),jinak výkon nic moc v kopci s kombíkem katastrofa.Můj motor měl technologii vstřikování magneta marelli,jednou mě vlivem přetlaku vylítl konektor přívodu paliva k motoru atd.Prostě otřesný motor-už nikdy!!!Zlatý 1.9D co mám teď!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

myslim si ze na popis tveho jezdeni je spotreba v pohode, ja jezdim za 6-6,5, ale skoro vice mene bez mesta,takze asi tak. no nejvetsi vykon je dle vyrobci pri 5500 myslim a je fakt, ze kdybych mel pokazdy radit u omezovace,tak ten motor pujde za chvily do kopru pri kazdodenim jezdeni. pokud bych ale tak jezdil,tak i ta 1.4 bude docela litat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, 1,4ka má max výkon pri 5500 ot a max. krúťak pri 3400 ot (kuknite obrázok)...ja z mojich skúseností môžem povedať, že to nemá veľký význam točiť cez 4500-5000 ot, potom to už proste neťahá...priznám sa, som bol trochu sklamaný z charakteristiky tohto motora, ktorý celkom Ok ťahá už pri 2000 ot., ale končí pri 4500 ot...moja 125ka od 2000 ako-tak ide, začne ťahať kdesi pri 3000 ot a končí pri 5500-6000...no ale motor je Favoritový upravený (vačka+hlava+zotrvačník)...125 s origo motorom 120 papala asi toľko, ako 1,4 Peugeot, len dynamika bola neporovnateľná.

Čo sa týka 1,9D hm, ja som sa na tom vozil a asi by som mal dosť problém sa s ním zžiť - myslím po stránke výkonu...ale 1,4 je na kombík skutočne slabota. Ja väčšinou jazdím v obsadení 2-3 osobami, takže sa dá...aj na dlhú trasu 2 osoby + cca 100 kg batožiny sa dalo...

post-17469-14109612969925_thumb.jpg

2 Peugeot09 - to, ako popisuješ 206kue, platí totálne aj na moju 306ku...a Ty si vlastne akú motorizáciu myslel tým jazdením pred obmedzovačom?

[upravil dne 29.9.2010 od ferrari]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... že to nemá veľký význam točiť cez 4500-5000 ot, potom to už proste neťahá...

tak to bych se docela hádal, nad 4 tisíce to právě začíná trošku ject :-D do 4000 je to totální mrtvola.... a jestli se nemýlím tak motor je stavěnej na celou škálu otáček a omezovač je ještě docela poddimenzovanej, myslim že by to zvládlo 8 tis otáček v pohodě...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...