Jump to content
  • Aktuální cíle darů

Snížení hlavy motoru


peugeot09

Recommended Posts

Čas od času tady čtu že tenhle a tamten si nechal snížit hlavu motoru. Známý mi vysvětloval, že se po tomhle úkonu vejde do motoru \"víc paliva\" takže má v podstatě větší zdvihový objem. Nechce to někdo trochu víc rozvést? Nějak moc z toho moudrej nejsem...

Díky :super

Link to comment
Share on other sites

Snižení hlavy zpusobí to že motor má naopak nižší zdvihový objem, ale hlavní je to že se zvýší kompresní tlak a tím i výkon, jde o to o kolik se hlava dá snížit, nesmí to být o moc, hrozí potkání ventilu s pístem. Běžně se hlava sníží např srovnáním o pár desetin mm

Link to comment
Share on other sites

No, spíš je známej takovej montér, montuje se do všeho a po tom, co získal Bc. si myslí, že má patent i na rozum. Ale to je fuk. :D

Možná si to ale s něčím pletu. Co třeba způsobí takové snížení pístů?

Jinak se omlouvám, že se ptám jako debil, ale prostě mě to zajímá. :)

[upravil dne 19/9/10 od peugeot09]

Link to comment
Share on other sites

Snížení pístů?? To by mohlo zpusobit jejich rychlé propálení, ale jinak zvýší objem a sníží kompresi, takže vyšší spotřeba a výkon nižší. Nesmysl

Právě jsem si řikal proč se ptá jako debil:D:D:D:D

Pokud chceš mužeš nechat snižit hlavu, trochu se vykon zvýší, zeptej se Fakira, ten o tom něco ví

[upravil dne 19/9/10 od Radek Hurvajz]

Link to comment
Share on other sites

Ne, se stávajícím Peugeotem se kromě standardní údržby absolutně nic dělat nebude, to neměj strach. ;)

Když tady jde především o to, že se nějaká taková menší dodávka prodává ve čtyřech verzích-dva slabé benzíny, jeden holý dýzl a jedno HDIčko. Někdo je prostě zastáncem benzínu a tak logicky vyvstává otázka, jak se slabýho benzínu udělat použitelný benzín. :)

[upravil dne 19/9/10 od peugeot09]

Link to comment
Share on other sites

Snížením hlavy se skutečně zvýší kompresní poměr, tlaky ve válcích a tím pádem i točivý moment. Ne o moc, protože pro snižování hlavy je především u 16v motorů celkem malá rezerva. Tak jako tak, je to spíš takovej bastl, profi úpravci používají pro závodní atmosférické motory speciální kované písty s vyšší kompresí (nejsou rovné, ale uprostřed zvýšené a tvarované). \"Snížené\" písty (tj. takové, které mají uprostřed vybrání) samozřejmě taky existují a tyto naopak kompresi snižují. Používají se při přestavbách atmosférických motorů na přeplňované, přičemž představují tu \"správnou\" možnost snížení komprese (ta \"levná\" možnost je speciální podložka pod hlavu).

Tak nebo tak, snížení hlavy je hrubý a nevratný zásah do motoru, který málokdy přinese víc užitku, než problémů. Každopádně to samo o sobě ze slabýho benzínu neudělá použitelný benzín, ale nefunkční benzín. :)

Link to comment
Share on other sites

To jsou věci, to jsou věci. Takže je mini dodávka typu Partner se silným benzínovým motorem jenom utopie. To je dost blbý, když on se ten silný motor při tahání hodně těžkých věcí hodí. Když si představím Parťáku v 1.4 benzínu s naloženou půl tunou nákladu, je mi z tý představy vyloženě špatně. :(

Link to comment
Share on other sites

Zítra povezu půl tuny z prahy :) Jedou sem už vezl asi 550kg ale to bylo jen po Brně, pak asi před půl rokem 300kg Praha - Mělník - Ústí - Brno a to bylo celou cestu max 90 (z kopce truchu víc) a ty kopce do Brna jsou tragédie. S 1.4 sem nejel ale asi to bude stejný.

Bohužel, je to i u tak malýho auta na houby, podle mě musí být i to 66kW (nejsilnější partner?) sice rozdíl ale i tak slabota. On prázdnej Partner má totíž docela vysokou váhu. Další auto nekoupím pod 100 koní.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...