Jump to content
  • Aktuální cíle darů

2,0 HDI 100 KW olej v sání...


Diesel46

Recommended Posts

Zdravím koupil jsem 307 HDI a dojel jsem domů a kaluž pod motorem ráno asi tak 5x5 CM.. dnes jsem trosku omyl motor a vidím že to teče z vrcha od sání takovýma přepadama... když jsem to rozdělal to sání od vstříku co vede do interkoleru... tak v om sání byli vrstvy oleje... humus..... nevíte čím by to mohlo být? něco s turbem? a taky mi svítí kontrolka na motor a píše mi to něměcky anomalie abgasreinigung. Co to znamená? Díky moc.

Link to comment
Share on other sites

Olej v sani je normalni, pokud je tam toho moc, tak to bude utikat od turba. Ten samy problem mel kamos u Octavie II, byla tam netesna hadice u intercooleru a mel kaluzi oleje pod autem. Oprava v autorizovanem servisu byla v pretesneni hadice a kontroly turba. Turbo pry OK a po pretesneni po oleji ani stopy, i po nekolika tis.km. Sam sem mel u 307HDI 16V 100KW olej v intercooleru kdyz sem ho pri oprave sundaval..

Link to comment
Share on other sites

Ja asi resim stejny problem - nemam teda primo kaluz oleje pod autem, ale z mista, kde se napojuje ta tlusta hadice na intercooler, mi jemne prska olej. Mam strach, jestli neni turbo nejak KO - i kdyz mam teda najeto jen 80tis (pri mym stesti bych se ale nedivil). Asi jen utahnu poradne tu objimku, co tu hadici fixuje na usti IC a uvidim, jak to bude vypadat.

Prijde mi, ze mam docela dost oleje v motoru, bezne stale na horni rysce - mozna to umocnuje ten prusak do sani - je to mozny? Nemate nekdo tip na to, jak to odsat? Chtel jsem tam dat aditivum TEC2000 oil booster, ale tim bych se uz dostal nad horni hranici..

Link to comment
Share on other sites

Je to úplne normálne u týchto typoch motorov 307 aj mne to robí.je to v dôsledku výparníka z motora čo sa napája do sania pred turbom.Vo výparníku sa nachádza membrána so spružinkou čo reguluje v závislosti od otáčok motora priepustnosť vnútromotorových výparov.Dôvod veľkého množstva oleje v saní kolena vzduchovodu , turba a intercolera môže byť už stvrdnutá menbrána alebo priveľa oleja v motore.Ale nech robíte čokoľvek stále po čase sa usadne v kolene sania a v hlave vzduchovodov olejový karbón o konzistencii medu a čierneho uhlia ( karameku ) čo má i za následok zvýšené dymenie automobilu menší výkon .Tu nepomôže i žiadne aditívum bo to nečistí sanie.Jedine manuálne ho odstrániť.Ja som to robil pred dvoma týždňami a vyčistil som za kopcovitú hrsť čierneho karamelu a karbónu.Auto ide lepšie a i nedymí.A ja som myslel že ho mám zle načipovaný keď dymí.A problém bol tu.

Je to proste zle vyriešený výparník .Síce umelá hadica z turba to intercolera má prepadlinu na zber oleja z výparníka ale je tam skôr na okrasu ako na úžitok bo tlak a ťah turba fúka olejovú hmlu nad prepadlinu až do valcov motora.

Ja som mal dokonca netesnosť pod kolenom sania a na hlavu motora mi to fúkalo tú olejovú hmu a vytvorila sa mi tam tvrdá smola.To dalo prácu vyčistiť ju.

Takže na koniec pokiaľ sa zanesie sanie tak sa zvýši spotreba, dymivosť, slabšia akcelerácia a nervy.

Je to dosť babravá a špinavá práca to rozobrať a vyčistiť.

Link to comment
Share on other sites

Ja asi resim stejny problem - nemam teda primo kaluz oleje pod autem, ale z mista, kde se napojuje ta tlusta hadice na intercooler, mi jemne prska olej. Mam strach, jestli neni turbo nejak KO - i kdyz mam teda najeto jen 80tis (pri mym stesti bych se ale nedivil). Asi jen utahnu poradne tu objimku, co tu hadici fixuje na usti IC a uvidim, jak to bude vypadat.

Prijde mi, ze mam docela dost oleje v motoru, bezne stale na horni rysce - mozna to umocnuje ten prusak do sani - je to mozny? Nemate nekdo tip na to, jak to odsat? Chtel jsem tam dat aditivum TEC2000 oil booster, ale tim bych se uz dostal nad horni hranici..

Četl jsem že nafta v oleji může být díky FAP filtru normální. Motor dává při vypalování FAP filtru více nafty do motoru a ta se dostává přes pístní kroužky do motoru.

Link to comment
Share on other sites

Nafta v motore? To je neprípustné !To už musia byť piestne krúžky v prdeli.Ja mám olej na mierke v polovici a to úplne stačí.Na hornej ryske je už veľa oleja a trpia tým semeringi a i viac hádže do sania oleja cez výparník.

Jo jo.Je nepripustne mit olej na horni rysce.....:super (ironie samozrejme)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...